júl
24

Segíts velünk uborkát szedni az igrici romáknak

[A bejegyzést a projektet támogató alapítvány kérésére eltávolítottuk, mivel szeretnék elkerülni a látszatát annak, hogy pártpolitikai erőkhöz tartoznak, és ez a bejegyzés ezt a hamis látszatot keltheti. Az LMP továbbra is fontosnak tartja az ilyen kezdeményezések támogatását, és politikájában mindent megtesz azért, hogy működjenek, de megérti, hogy a civil kezdeményezések szeretnék megőrizni függetlenségüket.]

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr441266351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flimo13 2009.07.24. 20:19:02

Szervezzétek be a gárdát. Amúgy amatőrök, bodzát kellett volna termeszteni.

denisson23 2009.07.24. 21:03:55

Nem akarok ünneprontó lenni, de nem lenne gazdaságosabb az 5 autó benzin és autópályamatrica költségét (kb. 45e Ft) átutalni nekik, hogy keressenek 10 környékbeli munkanélkülit, akik így két napon keresztül napi 3 étkezéshez és ezen felül 5e Ft-hoz jutnának? Gondolom 10 olyan ember, aki csinált már ilyet, teljesítményben felér 20 lelkes önkéntessel.

Ha pedig az RTL nem megy le oda forgatni, hanem megkéri az egyik helyi tv-t, hogy készítsen felvételeket a számára, akkor ő is beleteheti a leutazásának rezsiköltségét ebbe a képzeletbeli kalapba.

Így a "cirkuszt és kenyeret"-ből csak a "kenyér" maradna meg. De az a lényeg. Szerintem.

prometheus_X 2009.07.25. 16:07:10

@denisson23: És hogyan monitoroznád a felajánlott összegeket? Másfelől, ez egy hasznos PR akció, kedves gesztus, még az is lehet hogy hagyományteremtő kezdeményezés. Attól függ, mennyire lesz felkapott a médiában. Hosszabb távon ez akár jobb koncepció is lehet. Pozitívabb az üzenete is, mint annak, hogy "átutaljuk a lét, `oszt boldoguljanak ahogy tudnak". Személyes kapcsolat emberek közt, ki tudja még, mi alakul ki ebből!
Ha nem lógna bele a munkahetembe, még mennék is.

Éhesló 2009.07.27. 08:31:37

@prometheus_X: Kitűnő kezdeményezés, hogy a cigányok által a saját sorsuk jobbítására és munkalehetőség kialakítására (gondolom állami és önkormányzati támogatással) létrehozott szövetkezetükben az lmp aktivisták dolgozzanak!
Csak így tovább!
Érdemes nagy sajtót is keríteni a dolognak, hátha követésre talál mások körében is, hogy a cigányok vállalkozásaiban vállaljanak munkát, ha már a helyi (cigány)munkaerő kevés, vagy megfáradt.
Ez jó hatással lenne a hulladékfém iparra és az egyéb terménybegyűjtésre is!

Surko 2009.07.27. 09:32:18

Egy egyszeri letelepülés nem igazán old meg semmit. Ez így sajnos nem több, mint politikai PR...

Mint amikor az éppen aktuális miniszterelnök leutazik helikopterrel és elcseveg az árvízi védekezésben részt vevőkkel, vagy a jégverés károsultjaival.

Ezzel együtt ha képes közösséget építeni és talán személetet formálni , akkor én hasznosnak ítélem.

bnct · http://lehetmas.hu/176 2009.07.27. 10:04:01

Ha tényleg ezen múlik, hogy a projekt ne bukjon meg az első, kritikus évben, akkor van értelme. Hosszú távon nyilván nem megoldás, de jövőre valszeg már megáll a szövetkezet a saját lábán.
Sok ilyen mintaprojekt kell, és akkor talán elterjednek a jó gyakorlatok. Egyébként az ilyen önkéntes építőtáborozásnak mostanában, úgy tűnik, reneszánsza van progresszív körökben: www.tek.bke.hu/eptabor_kanizsa

Johnsmith000 2009.07.29. 17:07:45

ezt én már komolyan nem hiszem el. állami támogatásból kaptak földet, hogy dolgozzanak, de mivel nem fűllik hozzá a foguk, még én menjek ÖNKÉNT megcsinálni a munkát HELYETTÜK? hát mi a halál történik ebben az országban? ezzel a kis akcióval egy kő liberális szavazóból lett akkora jobbik szavazó, hogy azt már semmi sem hozza vissza. gratulálok, pofám leszakad

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.07.29. 18:09:12

@Johnsmith000: John, elolvastad te a cikket? 25-en vannak, dolgoznak becsülettel, ennyinek a bérére jut jelenleg pénz. Viszont ez nem olyan munka, ami mindennap ugyanannyi feladattal jár, és többletpénz nélkül csak önkéntesek tudnak besegíteni a kritikus időszakban, amikor átmenetileg több munkás kézre van szükség.

Éhesló 2009.07.29. 20:17:33

@bm613: No akkor alig várom, hogy minden hajnalban szedjétek helyettük!
Páran a családból csinálták vagy 10 évig, volt, hogy segítettem nekik. No nem állami pénzből és nem az önkormányzat földjén és támogatásával.
Ezért ez nyilván nem is volt kóser, csak amolyan parasztos, magyar megoldás: saját földeden, saját pénzből, saját - rendszeres és kemény munkával, az átvevőkkel bajlódva, várva a pénzedre az elvitt terményért vagy 60 napig és jó pofát vágni hozzá, hogy majd jövőre is átvegyék.....
Szóval ez nem a liberális változat volt.:(

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.07.29. 21:46:48

@Éhesló: Baromarc, nem érted, hogy nem HELYETTÜK, hanem VELÜK EGYÜTT? Kevesen vannak. Mint a te IQ-d.

bnct · http://lehetmas.hu/176 2009.07.30. 10:04:08

@Johnsmith000: Nem állami támogatásból, hanem egy magánalapítvány (kamatmentes) kölcsönéből, amit vissza kell fizetniük (ld. bővebben a Szabad Föld cikkét).

Azt meg nem tudom, hányszor próbáljátok még elsütni, hogy "eddig libsi voltam, de most miattatok jobbikos lettem" - mindenesetre ezúton jelzem, hogy akár fel is hagyhatnátok vele, mert rém átlátszó. :)

Surko 2009.07.30. 14:44:26

@bm613: Mi lenne, ha nem használnánk olyan kifejezéseket, mint "baromarc"?

Attól nem lesz inkább igazad, sem nyomatékosabb az üzeneted, hogy ilyen szavakkal tűzdeled!

Nézd, kihagyom belőle ezt a szót és a másik inteligenciájára vonatkozó minősítést, és éppolyan érthető, csak kulturáltabb, európaibb:

"Nem helyettük, hanem velük együtt."

Tolerancia és türelem azok iránt is, akik nem értenek velünk egyet. Vitatkozni mindenkivel szabad, megsérteni senkit sem. Ettől lesz más a politika!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.07.30. 15:19:08

@Surko: Van benne igazság. De ez csak ebből ért, láttuk már elégszer az érvek hatását rá. Az előbbi beírását, melyre ezt kapta, válaszkénr írta az enyémre, melyben pont elmagyaráztam Johnnak a dolog lényegét. Ezek után szerinted mennyi értelme lenne egy sima magyarázatnak?

denisson23 2009.07.30. 15:33:52

@bm613:

Egy picit több, mint ennek. Mégpedig azért, mert egy érzelmi vitában (veszekedésben) pontosan 0 a megoldás kialakulásának az esélye, egyébként pedig legalább 0. És ez lényegi különbség.

Neked csak abban van felelősséged a kommunikáció során, hogy a saját részedet a tudásod és az igényszinted alapján a lehető legjobban beletedd. Mások felelősségét nem kell a válladra venned, különben előbb-utóbb málhásszamár leszel. :)

Surko 2009.07.30. 18:03:11

@bm613: Lehet, hogy semmi. Ebben az esetben lehet, hogy célszerűbb nem reagálni, mint felhúzni magad. Az végképp felesleges.

Mindenkit sajnos nem lehet meggyőzni észérvekkel.

A parttalan vitákat szerintem kerülni kell. Plána ha ismered a vitapartner hajthatatlanságát, akkor nem érdemes belemenni.

Ha senki nem reagál az ilyen kommentekre, akkor kénytelen belátni a delikvens, hogy itt ez nem divat.

Ekkor két választása marad:
- nem látogatja többet ezt a közösséget - ezt sajnálnám
- vagy alkalmazkodik, és megpróbál konstruktívabb lenni

Éhesló 2009.07.30. 20:10:33

@bm613: Nos a te stílusodhoz alkalmazkodva talán nem válaszolnék.
Annak örülök, hogy emberálarcodat ismét oly mértékben sikerült elhajítanod, hogy lmp-s elvtársadnak kell figyelmeztetni arra, túl szdsz-esre sikerült a hozzászólásomra reagálásod.
Nos, még egyszer megismétlem, ha nem egészen értetted volna:
Alig várom, hogy lmp-s "munkáskezek" dolgozzanak a "segílyesek" helyett, mert ez jó példát mutat mindenkinek: hogyan kell a támogatással - mások pénzén, mások fölldjén - elindított kirakat "vállalkozásukat", ha elunták, vagy elfáradtak a sok munkában, külső támogatással - ingyen munkaerővel - továbbműködtetni és esetleg egy kis további apanézsra szert tenni.
Tegyétek tehát és számoljatok be, hányan röhögtek rajtatok, míg dolgoztatok (helyettük).
Ha kell én is adok címeket, ahol dolgozhattok magyar parasztokat segítve (már ha bírnátok egy műszakot velük együtt a földeken dolgozva). Garantáltan a saját földjüket, kertjüket művelik és nem kaptak közpénzt egy forintot sem a munkájukhoz, ellenben dolgoznak reggeltől estig.
(Ellentétben pártfogoltjaitokkal...)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.07.30. 22:38:45

@Surko: Én nem sajnálnám. Látod, már 2x írtam le, miről van szó, ő meg még mindig a cigányok helyetti munkánál tart agyilag.

clownfish 2009.07.30. 23:01:19

@Surko: annyira egyet tudok veled érteni! komolyan, szinte minden témában.

unabomber 2009.07.31. 03:21:55

Kedves Barnaló, megszűnt a kurucinfó?

Éhesló 2009.07.31. 06:43:59

Sok a szöveg és senki nem számolt be az élményeiről.
Kíváncsian várom, ki és hol dolgozott?

Éhesló 2009.07.31. 06:45:14

@unabomber: nem, virul és a látogatottsága a duplája az indexének, a többi liberális agymosodáról nem is szólva...:)

alfredo 2009.07.31. 09:19:46

Miért? Miért nem mondjuk az igrici magyaroknak? Vagy a répáshutai szlovákoknak. Esetleg a dörgicsei németeknek.
Ha már fontos a nációk szerinti segítségnyújtás?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.07.31. 10:18:34

@alfredo: Szólj, ha náluk merül fel ilyen probléma, hogy rövid időre pluszemberekre van szükség, de mivel egy korlátozott lehetőségekkel bíró alapítvány fizeti a munkát, ezért nincs miből fölvenni őket. Ha lesz ilyen, biztosan akadnak segítők.

alfredo 2009.07.31. 10:26:23

@bm613: Nézd, én nem látom át ezt az egész helyzetet, azért kérdezek.
1. Pontosan milyen probléma? Nem derül ki a posztból. Mindenki lehetőségei korlátozottak.
2. Úgy tűnik, van egy szövetkezet, amely rossz üzleti tervet készített, hiszen már a termelés mértékét is nagyon elszabta a lehetőségeihez mérten, most pedig azt kéri, hogy ingyért dolgozzanak nekik. Lehet, hogy én látom ezt rosszul, de első blikkre így látom.
3. Mert nem értem, miért fontos, hogy romákról van szó.


ui: Rövid időre pluszemberekre van szükségem: a lakáshitelem részleteit fizethetnék egy darabig, mert a lehetőségeim korlátozottak, így nincs miből fizetnem a banknak.

Galadhriel 2009.07.31. 11:59:24

július 27-án (hétfőn) reggel Budapestről indulna 4-5 autó a faluba, KB 20 FŐVÁROSI LELKES EMBER. Vissza is előreláthatólag ugyanezek a járművek jönnének július 28-én (kedden) este vagy július 29-én (szerdán reggel).

Nos, kedves Fiúk! Meséljetek, csak ráér közületek valaki, hogy írjon pár sort.

alfredo 2009.07.31. 12:20:02

@bm613:
Persze, nem bántani akarom én a segítőkészséget, nem ellenzem én azt, csak NEM ÉRTEM (EBBEN a FORMÁBAN)!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.07.31. 13:10:32

@alfredo: Nem érted... ott ez a 25 ember, akik dolgoznak tisztességgel. A munka azonban olyan, hogy egy nagyon rövid időszakban több emberre van szükség. Lehet, hogy rosszul számolt az alapítvány, amikor erre nem tett félre, és ha volna pénze, akkor erre a pár napra is talált volna dolgozókat, de nincs. Ez a helyzet, melyhez a 25 dolgozónak semmi köze, adott. Ha nincs plusz ember, nem tudják leszedni a teljes termést, és a munkájuk egy része kárba vész, valamint nem jön be a tervezett bevétel.

alfredo 2009.07.31. 13:31:52

@bm613:
Továbbra sem értem. OK, elhiszem, tisztességgel dolgoznak. Ahogyan nagyon sokan mások is ebben az országban. Akkor meg mi a különbség? Az, hogy ők romák? Mert már a címben is az van meghirdetve: "Segítsünk...az igrici romáknak". Miért fontos, hogy romák helyett kell dolgozni? Miért nem elég, hogy az igrici uborkatermelő szövetkezetnek kell a segítség (akik MELLESLEG romák)?
De még ekkor sem igazán értem (bár - hangsólyozom - nem ellenzem!!!) a dolgot. Valaki készít egy üzleti tervet, amelyben szerepel az általad is felemlegetett "tervezett bevétel". Kiderül, képtelenek megvalósítani a tervben foglaltakat, ezért, hogy a bevétel megmaradjon ingyenmunkát kérnek másoktól. Ötletes.

Fentebb én is leírtam egy hasonló példát (bankhitel), tényleg segíthetnének néhányan a családomon, hogy a hitel kifizetése után is annyi pénzünk maradjon, mint amennyit eredetileg gondoltunk. Igaz, nem 25-en vagyunk, hanem csak négyen. Na és nem is vagyunk romák. Remélem, egyik sem kizáró ok!
;)

Karcolt lendület 2009.07.31. 16:39:07

@Galadhriel:
Azért remélem, nem bírságolják meg őket, mert nincs kis kék könyvük és benne szépen beragasztott bélyeg.

Mert ugye tudjátok, hogy a jelenlegi (amúgy szar) törvényeink szerint az ilyen besegítések adózási szempontból neccesek?

Vicuska 2009.07.31. 16:40:55

@alfredo: Szerintem is nem a nációkról van szó, hanem egy olyan akcióról, ahol nagyon szegény emberek segítséget (és NEM segélyt) kaptak ahhoz, hogy valamit kezdjenek magukkal, viszont most egy olyan helyzet állt elő, ami túlmutat a képességeiken és ezért néhány ember, akinek az idejéből kitelt, és amúgy is érdekes kalandnak tartotta ezt az egészet odament, és egy kicsit lendített az ügyön azért, hogy ne bukjon be minden a kezdet kezdetén...
Az más kérdés, hogy én is hajlok a politikai PR-fogásos magyarázat felé, de most legalább haszna is van. Nem túl gyakori...

Bartoki 2009.07.31. 16:43:13

20 napszámos napi foglalkoztatásának költsége kb. 100e Ft lehet... Tényleg ennyire nincsen pénze az alapítványnak? :O

Vagy csak nincs elég jelentkező napszámos? :OO

Karcolt lendület 2009.07.31. 16:45:33

@bm613:
Ugye ezért van a mezőgazdaságban idénymunka és arra fel szoktak venni fizetett idénymunkásokat. Akiknek a bérét kitermeli a leszedett termény eladása - csak meg kell hitelezni. Úgyhogy a segítő szándék rendben van, de hosszútávon ennek önfenntartó gazdaságnak kell lennie, nem hagyatkozhatnak arra, hogy néhány lelkes önkéntes leszedi nekik az uborkát - azaz alfredonak teljesen igaza van a felvetésével.

---
Na ezt előbb jól benéztem, akkor már túl kellene lenni ezen, szóval volt valaki?

alfredo 2009.07.31. 17:47:09

@Vicuska:
Én értelek, meg azt is mondom, tul.képpen nem ellenzem a syegítséget. A segítség az mindig szép és nemes gesztus. Csak nem értem, hogy miért fontos, hogy romákról van szó és azt sem értem, miért van politikai vetülete a kérdésnek (egy pártot, a szívemhez egyébként oly közel álló pártot foglalkoztat a téma!), pláne azt sem értem, miért kell ilyen szdsz-es típusú politikai öngólt lőniük.
Szerintem más lett volna a dolog, ha (márha fontos, hogy lmp-s kezdeményezés), ha nem azt hangsúlyozzák, hogy az igrici romák megsegítéséről van szó, hanem, hogy mélyszegénységben élő emberek szövetkezeti munkájának megsegítéséről van szó. Másodlagos hír az illetők vélt vagy valós etnikai hovatartozása.

Wahun 2009.08.01. 01:03:43

@Bartoki: "Vagy csak nincs elég jelentkező napszámos?" na ja: "5k egy napi munkáért? De hát cigány vagyok nem hülye, a faszomból jobban megélek! A mocskos magyarok meg már megint basznak dolgozni, azért ilyen kevés a segíly ..."

emesz 2009.08.01. 01:44:52

@alfredo: Egyetértek veled teljesen. Itt senki nem írta le, de a mai indexes videóban kiderült, hogy valami bakit követtek el, ami miatt most kell egy kis gyorssegítség.

Így már sokkal jobban hangzik a dolog, ez egy piaci alapon is helytálló vállalkozás (a 13millós hitel jó részét már megtermelték), csak első évben becsúszott ez a hiba, és hogy ne vesszen kárba emiatt az egész program, kéne segítség. Sajnálom, hogy ennyi segítőkész ember közül ezt senki sem tudta racionálisan elmagyarázni, hanem jött ez a csillagszemű "segítsünk a cigányoknak" dolog.

Galadhriel 2009.08.02. 19:45:01

@Karcolt lendület:
Hát igen, lassan öt napja itthon vannak a segítő fiúk. Azóta nem sikerül nekik egy pársoros élménybeszámoló.

ojj 2009.08.03. 09:11:08

Szerintem szájtépés helyett menjetek le és nézzetek körül. Nagyon kedves emberek és tényleg szükségük van a segítségre.

Példa nélküli, amit csinálnak, minden szempontból és igen, mivel ez az első év, meg kell fizetni a tanulópénzt. (Megcsúsztak időben és hirtelen sokkal több kézre lett segítség, hogy a befektetett munka ne vesszen kárba és termelni tudjanak.) Nemcsak a konkrét, dolgos kezek adta segítségnyújtásról van szó, hanem arról is, mekkora hitet ad nekik az idegen emberek szimpátiája, érdeklődése és segítsége, hogy ne adják fel, menjenek ki minden hajnalban és dolgozzanak hosszú-hosszú órákon keresztül a tűző napon, szinte szabadnap nélkül tovább és tovább és tovább. Sok esetben olyan emberek, akiknek nem volt még rendszeres, kitartó munkavégzést igénylő állandó munkahelye. Abban a tudatban, hogy a kezdetben tervezett/beígért profitot már valószínűleg nem fogják tudni megtermelni. Ez az első év, nem kéne hagyni bedőlni. Ha sikerül nekik először 15-20, majd még több embernek stabil munkahelyet teremteni, állandó munkát biztosítani olyan emberek számára, akiknek a segélyeken kívül eddig semmi esélyük nem volt a túlélésre, akkor az példát teremthet sok más közösség és település számára. (Már most is vannak érdeklődők a szomszédból és távolabbról is - ugyanúgy, ahogy ellendrukkerek is bőven helyben és máshol.) Még most is nagyon rezeg a léc, ha segíteni akartok egy igazán jó kezdeményezésnek, nagyon barátságos, jószándékú (és nagyon szegény) embereknek és a gyerekbetegségei által próbára tett, magát épp most kitaláló új működési formának, akkor tessék lemenni és beszélni velük, segíteni uborkát szedni vagy amiben épp tudtok.

A segítő fiúk és lányok pedig egyáltalán nem biztos, hogy már otthon vannak, mert lehet, hogy az eredetileg tervezettnél jópár nappal tovább maradtak. (És az is lehet, hogy éppen az otthoni dolgaikkal próbálják utolérni magukat, a visszautazást szervezik vagy dupla üzemmódban alszanak, mert jópár napig hajnali 5-től késő délutánig a helyiekkel együtt a földeken dolgoztak.) Akit érdekel, tessék lemenni, nem kell félni, nem harapnak. Értelmes, jófej, humoros emberek a kilátástalanság szélén vagy azon is túl, erősen magukra hagyva. Korrekt, tiszta szállás, a legjobb hideg ivóvíz az országban, vasárnap is nyitvatartó mindennel felszerelt bolt és príma presszókávé a nemrég nyílt 'kocsmában'.

Bartoki 2009.08.03. 15:42:37

@Wahun: "na ja: 5k egy napi munkáért? De hát cigány vagyok nem hülye, a faszomból jobban megélek!"

Elvileg a segíly mellé lehet időnként napszámot is vállalni (attól még nem vész el a segély). Azt hinném hogy akad pár ember akinek jól jön az a kis plusz, főleg így sokadikán... (igaz a sokadika azóta már elmúlt)

bnct · http://lehetmas.hu/176 2009.08.03. 15:46:12

@Bartoki: biztos jól jött volna, csak ha a TÉSZben nincs rá pénz, akkor nyilván inkább vmi olyan munka után néznek, ahol fizetni is tudnak nekik.

alfredo 2009.08.03. 16:19:05

@ojj: "Ez az első év, nem kéne hagyni bedőlni." Senki nem mondta, hogy hagyni kell bedőlni. Más kérdések merültek fel.
"Akit érdekel, tessék lemenni,..." Én ennél már lényegesen előrébb tartok, képes vagyok pl. a médiából is tájékozódni. Tudom azt is, Hosszú Katinka tegnap világbajnok lett, pedig nem "mentem le" Rómába. Na, a lényeg: nem kell kioktatni az érdeklődőket sem, hogy ha érdekli valami őket, akkor menjenek, nézzék meg maguk.

Egyébként te ott voltál? Nem derült ki számomnra, mert utolsó bekezdésed elején még találgatsz, hogy miért nem született még élménybeszámoló, a végén pedig már élményszeráen írsz az igriciekről.

ojj 2009.08.04. 07:58:01

@alfredo:

Azt, hogy Hosszú Katinka világbajnok lett, tényleg megtudhatod a médiából (neki ezúton is gratula!), de hogy pontosan mi van Igriciben, azt nyilván nem, különben nem kérdeznél (részben jókat, részben hülyeségeket). A 'más kérdések' is rögtön más megvilágításba kerülnének, ha tudnád, mit takar a szövetkezet, ki készített ott valaha is üzleti tervet, stb. A Te lakáshiteledet továbbra sem fogom támogatni, viszont azoknak a gyakorlatilag kilátás nélküli embereknek a kezdeményezését, akik mindenféle előképzettség és tapasztalat nélkül, 'csak' a hitel segítségével mertek ebbe belevágni (részben olyan emberek hosszútávú munkájára támaszkodva, akiknek soha nem dolgoztak még rendszeresen és tűrve, hogy a falu többi része, a szűkebb környezet (mindegy, hogy magyar vagy cigány) hogy drukkol nekik, hogy becsődöljenek és közröhej tárgyai legyenek), azt továbbra is igen.

Az utolsó bekezdésben nem találgattam, hanem soroltam az okokat, némiképp kioktató hangnemben. ;)
(Az érdeklődőket nem állt szándékomban kioktatni, akik viszont nulla információ birtokában osztják az itt az észt, ahelyett, hogy valami minimálisat segítenének, vagy ha nem akarnak, akkor magukban tartanák a nagy bölcsességüket - hát akinek nem inge, az majd nem veszi magára.)

alfredo 2009.08.04. 08:17:10

@ojj: "Azt, hogy Hosszú Katinka világbajnok lett, tényleg megtudhatod a médiából (neki ezúton is gratula!), de hogy pontosan mi van Igriciben, azt nyilván nem,"
Szerinted. Szerintem pedig nem kell mindenért elmenni Igricibe, lehetne például iderittyenteni egy élménybeszámolót. Aki azt elolvassa, abból is tájékozódhat. Nem kell ez a buta kioktatósdi, hogy akit érdekel, az menjel el és nézze meg maga!
A kérdéseimre még mindig nem válaszoltál.
Ja, és vannak újabbak is:
1. Te voltál Igriciben segíteni a romáknak?
2. Ha igen, akkor közvetlenül a segítségnyújtás előtt is elmentél-e legalább egyszer Igricibe?
3. Ha voltál segíteni, akkor miért érezted fontosnak, hogy Te most a romáknak, nem pedig mélyszegénységben élő embereknek segítesz (akik mellesleg romák)?

ojj 2009.08.04. 09:05:39

@alfredo:

1. Voltam.
2. Nem, életemben nem hallottam eddig Igriciről (de segítettem már máskor, másnak).
3. Ezt idézd be légyszi, hol mondtam. Azt éreztem fontosnak, hogy nagyon szegény, szinte esélytelen, de most saját erőből talpra állni próbáló embereknek segíthetek (akik között valóban vannak romák is). Aki ott volt, senki nem nézte, hogy magyar/cigány, önkéntes/helyi lakos, hanem tette, amit tudott. A romaügyként való tálalásnak meg 'hírértéke van a médiában', tudod, ahonnan tájékozódsz.

Mélyszegénységben élő magyaroknak/ruszinoknak/hottentottáknak is ugyanilyen szívesen segítettem volna. Ami egy kis pluszt ad ahhoz, hogy ebben a helyzetben bátorítsam őket, hogy a mélyszegény magyar és a mélyszegény roma közül a romával szemben több az előítélet. Neki még a nullánál is kevesebb esélye van az újrakezdésre.

alfredo 2009.08.04. 09:35:17

@ojj:
1. Na, végre tudom.
2. Miért mentél, hiszen nem tudhattad, valóban szükségük van-e a segítségre, hiszen, mint írtad, azt a médiából nem lehet pontosan megtudni, csak úgy, ha az ember "lemegy" a helyszínre. Vagy mátyáskirályosan folyamatosan járod az országot, hogy valahol segítségre van-e szükség? Logikai ellentmondásba keveredtél saját magaddal. :)
3. "Ezt idézd be légyszi, hol mondtam" Majd ha Te "beidézed", hogy én hol állítottam, h Te EZT mondtad. Mindenesetre a poszt címe: "Segíts velünk uborkát szedni az igrici romáknak"
Nem értem, miért fontos, hogy akinek segítettetek, azok romák. Ha nem romák, akkor nem segítettetek volna? Ha nem, akkor miért nem? Ha igen, akkor miért elsődleges fontosságú mégis az illetők etnikuma (a posztcímben az nincs benne, hogy rászorultak, de az, hogy cigányok, az igen).
Te pedig emellé álltál én pedig - bár nem száltam szembe vele - de emiatt tettem fel kérdéseket korábban is.

ojj 2009.08.04. 09:48:57

@alfredo:

2. Kíváncsi voltam, lementem, körülnéztem, ottmaradtam segíteni.

3. Nem fogom többször és nem tudom máshogy leírni. A posztot nem én írtam. Ha pedig neked nem derült ki belőle, hogy rászorultak, te médiából tájékozódó nagyonokos, akkor csak gratulálni tudok. Akkor is, ha az zavar, hogy van, aki azért ment le, mert romáknak tudott segíteni. Én nem ezért mentem. Nyilván te nem írtad volna bele, hogy romák, aztán lett volna 1-2 odaérkező arcán a döbbenet, nyilván te kitennél ennek embereket. Ehhez is csak gratulálni tudok. Vagy inkább sajnállak. De felőlem ülj a számítógéped előtt és érezd nagyon jól magad, hiszen megmondtad a tutit. Ezzel már meg is tetted a maximumot, amit ilyen helyzetben megtehetsz. :)

alfredo 2009.08.04. 10:14:50

@ojj:
3. Milyen barátságosan tudsz érvelgetni. Biztos vagy benne, hogy attól leszel meggyőző, ha ócsárlod a másikat és valótlanságokat írsz. Megspékelve egy nagyadag rasszizmussal (mert milyen gonosz dolog is az, ha annak "teszünk ki EMBEREKET", hogy romákkal találkozzanak).
Te engem sajnálsz - én pedig azt, hogy nem tudunk beszélgetni.

ojj 2009.08.04. 10:34:22

@alfredo:

Na ezt megint benézted, kedves. Annak teszünk ki embereket, hogy az odautazók egy része, miután szembesül vele, hogy romák szorulnak segítségre, szépen hátraarc.... Ne mondd, hogy nem így lett volna, ha a felhívásban nem szerepel, hogy romák. És ne mondd, hogy az pedig nem derült ki a szövegből, hogy rászorulnak és segítségre van szükség (mi másért is jött volna létre a felhívás?). Na de nem fecsérlem itt az időt tovább, ülj csak továbbra is a kis szemétdombodon, nyilván mindent sokkal jobban tudsz a 'médiából'. Ki ne dugd a kis fejecskédet a valóságba. Csak sajnálni tudlak. Meggyőzni soha nem akartalak. (Miről is akarnálak?)

Az LMP se győzött meg másról, mint hogy nagy ívben kerüljem el, ha csak lehurrogó vélemények születnek az oldalán egy jószándékú kezdeményezésre (érdekes, máshol nem így reagáltak, és nem is találkoztam ott senkivel, aki LMP-s szervezésben ment volna le).

alfredo 2009.08.04. 10:57:32

@ojj:
Tényleg nem értelek. Többször leírtam, neked is, hogy meg lehet említeni ugyan, hogy romák, de nem azért kell segíteni rajtuk, hogy romák. Ahogyan azt is leírtam, többször is, neked is, a címből mindösszesen az derül ki, romákról van szó, az, hogy mélyszegénységben élnek, nem. Szerintem bizony fordítva kellett volna, mert a segítség szempontjából az a fontos, hogy mélyszegénységben élőkön kíván az ember segíteni, az, hogy romák az illetők lehet ugyan, hogy hírértékű, de csak másodlagos.
Attól tartok, te csak provokálni jöttél. Először mellszélességgel kiállsz - a szerintem elhibázott - LMP-s kezdeményezés mellett, majd azon fikázod az LMP-t, hogy ők csak leszólják a saját kezdeményezésüket. Azt is leírtad korábban - kérdésre reagálva - a segíteni ment LMP-s fiúk-lányok tovább ottmaradtak dolgozni, most meg azt írod, nem is találkoztál LMP-ssel. Na, döntsd már el, mi is a saját véleményed!
Hehe...Rajtad röhögök, nem ellened! ;)

ojj 2009.08.04. 11:32:04

@alfredo:

1. Ez nem LMP-s kezdeményezés volt.

2. Voltak lent önkéntes segítők. Akikről számomra kiderült, honnan jöttek, azok közül egynek sem volt köze az LMP-hez. (Attól még írhattak volna ide akár ide is, mint ahogy én is. Ezért mondtam, hogy ácsi, 1001 oka lehet, hogy nem ír, aki ott volt, de NEM LMP-sekről beszéltem. Amitől függetlenül még lehettek ott LMP-sek is előtte vagy utána vagy csak nem volt a ruhájukra írva.)

3. PND.

4. Attól, hogy ez a segítségkérés ide is kikerült (több más hely mellett), köze nincs az LMP-hez.

5. Kötözködj nyugodtan tovább.

alfredo 2009.08.04. 12:49:10

@ojj:
"1. Ez nem LMP-s kezdeményezés volt."
De, igenis, ebben a posztban egy LMP-s kezdeményezés lett meghirdetve, le is van írva: "LMP-s csapatot szervezünk"

2. Az LMP-s kezdeményezés kapcsán kérdezte valaki, hogy hol van már a beszámoló. Te erre reagáltál.
4. Attól, hogy mások is nyújtanak segítséget itt még egy LMP-s csapat megszervezése lett meghirdetve. Tehát itt, ebben a posztban egy LMP-s kezdeményezés történt. Én erről beszéltem.
5. Köszönöm a felajánlást, én inkább maradok az érvelésnl.

hanemhanna 2009.08.04. 14:16:16

@ojj & alfredo:
voltak lent LMP-sek, sőt, a ruhájukra is volt írva. konkrétan kedden egész nap 3 LMP választmányi tag és egy párttag szedte az uborkát (ebből 2 LMP-s pólóban), szerdán délelőtt pedig egy negyedik választmányi tag segédkezett. az egyik én voltam, úgyhogy biztosan nem csalás :)

alfredo 2009.08.04. 14:29:03

@hanemhanna:
Na, végre valami használható infó! :)
Lesz valami összegzés is itt a tapasztalatokról, a végzett munkáról?

hanemhanna 2009.08.04. 15:43:53

@alfredo: lesz, hamarosan :)
süti beállítások módosítása