sze
14

A hülyeség hídja

Számos probléma akad a Margit-híd felújítása kapcsán, nem is mennék bele egy félmondat erejéig sem. De legalább a gyalogos-biciklis együttélés jól működött eddig, már amennyire a körülmények engedték. Kerékpáros aktivisták jóvoltából a felújítás, és a szűkös járda kényszerű megosztásának kezdetétől látható a két hídfőnél egy-egy plakát, ami a kulturált biciklis közlekedés szabályait propagálja. Naponta járok át a hídon, és semmilyen balesettel vagy konfliktussal nem találkoztam, mindenki vigyázott a másikra. 

Ma reggel munkába tekerve egy rendőr állított meg a hídfőnél, és kedvesen megkért, hogy szálljak le, és inkább toljam a biciklit. Szimpatikus volt a srác, ezért az első meghökkenés után megkérdeztem tőle, hogy mégis miért kell mostantól gyalogolnunk, ha eddig szépen végiggurulhattunk a hídon. Azt mondta, volt egy tévés riport, és amiatt tiltották meg a járdán tekerést.

Hoppácska.

Tudom én, hogy a sajtó a negyedik hatalmi ág, de ezt akkor sem bírom értelmezni. A KRESZ szerint szabad a járdán tekerni (max. 10km/h-val, a gyalogosok veszélyeztetése nélkül stb.), és úgy sejtem, ez akkor sem változik, ha a járda mellett építési terület van. Arról nem is szólnék, hogy értelmetlenül megszívatnak napi néhány ezer embert, akik egyenként kb. 5 perccel lassabban érnek át a hídon, az ilyesmit már megszoktuk. De az milyen már, hogy egy kellően hatásvadász kertévés riport után kivezényelnek 5(!) rendőrt, aki – jobb dolga nyilván nem lévén – azt kapja parancsba, hogy a hatályos KRESZ és a jól működő gyakorlat ellenére lepattintsa a biciklistákat a nyeregből?

Fokozott közterületi rendőri jelenlét, meg rend és biztonság, mi?! Gratulálok.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr711381912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zöld dani 2009.09.14. 20:04:37

első! :-)
De csak azért, h leszögezzem, nem arról van szó, h szerintünk tök oké, ha fullface bukóban szlalomoznak az ifjak 20 km/órával a gyalogosok között, vagy ha szétcsengetik őket a járdán.
Egyébként én hajlok arra, h ha tényleg volt valami baleset, megértsem az intézkedést, még ha a könnyebb és szokás szerint a kevésbé hatékony, tüneti kezelést jelentő utat választotta ezzel a nemtudomki.

kalapácstollú 2009.09.14. 21:17:18

Volt egy baleset tudtommal, egy bicajos belement egy négyéves kislányba. Ezt olvastam a neten.
A gyalogos veszélyeztetése tehát megtörtént. Persze, lehet mondani, büntessék meg azt az egy biciklist. De Te lehetsz bármennyire is szabályosan bicajozó és jogkövető kerékpáros, ha néhány cangástól a gyalogosok biztonságérzete csökkent.
Ki lehet bírni azt a rövid időt így is, sztem.

starinaso · https://www.facebook.com/menekultugy.blog.hu/ 2009.09.14. 23:20:17

a média újabb fantasztikus megmozdulása. gratulálok, köszönjük, leülhet.

Frank'Leó 2009.09.14. 23:59:14

Igaz, hogy motorosok is mentek a gyalogosok és bringások között?

zöld dani 2009.09.15. 00:34:35

@Frank'Leó: én egyszer láttam egy robogóst, ő szépen tolta, de ahogy a pizzafutárokat szoktam látni a járdán, simán hozhatta némelyik a 40-es átlagot a járdán :-(

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.15. 09:39:42

Volt, hogy egyetlen biciklis (tehát viszonylag gyors) áthaladás alatt 5 moci jött szembe...

acel 2009.09.15. 10:18:13

A tv2 közölt le egy riportot pénteken, szombaton baleset volt.
A rendőri figyelmeztetést szart se ért, hiába szállította le a rendőr a kerekezőket a hí elején, a híd közepén már tekertek megint, sajnos a középen levő rendőr csak figyelmeztettet,pedig ez a pofátlanság megérne a 20eFt-os tanulópénzt.
A szabadság hídon ugynez volt, gzalogosakat nem lehetett gyalog előzni a kerekesek miatt, és elég kevés közöttűk aki normális sebességgel tekert.

kalapácstollú 2009.09.15. 10:24:43

@bnct: "A KRESZ szerint szabad a járdán tekerni..."

Igaz. Ahogyan az is igaz, a KRESZ szerint a zebrához közeledve lassítaniuk kell a járművezetőknek. Hülyeség akkor a gyalogosokat védő közlekedési lámpa, nem? A hülyeség közlekedési lámpái? A KRESZ szerint a vasúti átjárót is lassítva, körültekintően kell megközelíteni. A a f@szomért vannak akkor ott a sorompók? A hülyeség sorompói?

Szerintem pedig igenis, előállhat olyan szituáció, melyben valamelyest szigorítani kell, mert nem mindenki tartja be a KRESZ előírásait. Ezesetben szerintem a szabályszegőket kellene esetleg hülyézned, nem a rendőrséget/közterületfelügyeletet/stb.

blogosch 2009.09.15. 11:35:43

Az is hülyén jön ki, hogy nem érzik sokan
ISMÉT MI A KÖZLEKEDŐK
(értsd: gyalogos, kerékpáros)
vagyunk a hülyék, nem tudunk közlekedni...
nem lehetett volna még egy métert megtartani a közlekedőknek?...
ha nem akkor nem kellene teljesen lezárni a hidat?...
a KRESZ-re hivatkozva fölös dolog azon vitatkozni, hogy a 10 vagy a 23 centiméter széles kerékpársávon hogyan lehet közlekedni?...sehogy!
Az általunk választott képviselők ismét hülyére vettek bennünket...
Mert MI azaz TE meg ÉN nem tudunk közlekedni!!!
Ők meg nem értik miért nem...
meg ez a közlekedési morál!!!
nahát nahát ez már valami...

ÜZENEM ANNAK AZ ÉSZ ÉS ÉRTELEM NÉLKÜLI VÉGLÉNYNEK AKI EZEN MERÉNYLETSZÁMBA MENŐ RENDELETET ELKÖVETTE:

teccik tunni hogy van aza KRESZ szabály meg

MEG HA JOBB NEM JUT ESZEDBE (Magyar Közlöny) AKKOR TEDD MEG AZT, HOGY BEÜTÖD A KERESŐBE HOGY
NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG ONLINE JOGSZABÁLY KERESŐ
(www.nkh.hu/content/view/3311/5316/)
DE HA LEHET A KICSI ESZED ÁLTAL IRÁNYÍTOTT KICSI KEZED KELLETT VOLNA LEVÁGNI MIELŐTT EZT A MERÉNYLETSZÁMBA MENŐ HÍDLEZÁRÁST ELKÖVETED...

blogosch 2009.09.15. 11:45:36

@blogosch: a honlap címe pontoSCHan: - zárójel nélkül működik csak - www.nkh.hu/content/view/3311/5316/

Az évek meg a rutin 2009.09.15. 11:54:57

Azért a hazai bicikliskultúra is a békasegge-kategória (tisztelet a kivételnek). A Margit hídon komolyan nyomják a szlalomot, ha pedig épségben átérsz, az első gyalogos zöldnél mennek át előtted fél centivel.

valaki76 (törölt) 2009.09.15. 12:24:58

@Az évek meg a rutin:

Bicikliskultúrához talán biciklis infrastruktúra is kellene...

Kurva drága az, pl. a 4-metró árából szerintem egészen Vlagyivosztokig ki lehetne építeni egy első osztályú bicikli utat…

Az is igen szórakoztató, hogy pont a leghatékonyabb, legkörnyezetbarátabb, legegészségesebb és leggazdaságosabb közlekedési mód került nálunk a „megtűrt kamikázé” kategóriába…

Persze ilyen vakítóan zseniális és eszméletlenül költség hatékony, mi több prudens fejlesztési munka mellett mit is várhatna az ember:)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.15. 12:44:16

@blogosch: Kell a fenének oda még egy méter. A gyalogosok elférnek, biciklizni meg az úton kéne. Amihez persze szükséges volna némi IQ az illetékeseknek, hogy ne tiltsák... a fene se akar járdán menni még tekerve sem, de hogy még azt is megtiltják a sokezerből egy idióta miatt, ez röhej. Máshol már kifejtettem: ezzel az erővel a szexet is be lehet tiltani, mert sokan haltak már meg szexuális úton terjedő betegségekben.

Az évek meg a rutin 2009.09.15. 12:52:22

@valaki76: Annak semmi köze a bicikliutakhoz, hogy gyalogos zöldnél áthajt egy ámokfutó a zebrán.

Bartoki 2009.09.15. 13:03:32

Én azt nem értem, hogy ha egyébként is 10 km/h sebességkorlát van a buszokra meg a taxikra, akkor miért nem lehet az úton menni?

A "normális" forgalmat szerintem se tartsák fel 20-30-cal tekerő biciklisták, de egy ilyen erősen belassított forgalomban igazán elférnének.

Persze valami ovóbácsi akkor is kellene, hogy a buszok/taxik tényleg betartsák 10 km/h sebességkorlátot... Mondjuk egy trafipax 20-ra beállítva? :)

kalapácstollú 2009.09.15. 13:05:07

@Az évek meg a rutin:

Kocsival mentem, nemlámpás gyalogátkelő. Lassítok, de közel-távol semmi gyalogos, így 30-40 körüli sebességgel közeledek a zebrához. Satufék, mert egy bicajos a bokrok takarásából tempósan áthajt a zebrán. Mutogat is persze, mert föl van háborodva, hogy hirtelen fékeztem miatta.

Mielőtt rasszizmussal vádolnának :), kijelentem, hogy nem azt akartam közölni, szerintem a bicajosok genetikailag bunkók. Azonban a kerékpáros kultúránk semmivel sincs előrébb az autós kultúránknál. Sőt! Arányosan sokkal több szabálytalanul közlekedő biciklista tűnik fel nekem az utakon, mint ahány szabálytalan gyalogos vagy autós.

valaki76 (törölt) 2009.09.15. 13:06:44

@Az évek meg a rutin:

Dehogynem! Nálunk a városi biciklizés extrém sporttá avanzsált elő:) Afféle túlélő-próba…

Ezek után ne csodálkozzunk a dzsungel-törvényeken, mindössze a közismerten szabálykövető (és környezet- + gyalogos-barát) autósokat imitálják…

A maguk ad-hoc, improvizatív módján:)

valaki76 (törölt) 2009.09.15. 13:23:40

@Bartoki:

Apropó normális forgalom: találtam néhány roppant érdekes kisfilmet…

A bogotai CICLOVIA rendszerről szóló tetszett a legjobban:

Ciclovia: Bogotá, Colombia
www.streetfilms.org/archives/ciclovia/

(szűk 10 perc, érdemes megnézni)

Eme rendezvény keretében – a szerény kezdek után – már kb. 130 km főútról parancsolják le minden vasárnap az autósokat…(„AUTÓMENTES vasárnap” a tágan értelmezett belvárosban)

És mindez egy 8 milliós (szegény) városban…

Lényegében ez olyan mintha Budapest tágan értelmezett központja vasárnap autómentes övezet lenne!

Persze emellett 300 km-es első osztályú kerékpárút hálózat, ill. megdöbbentően hatékony (+ megdöbbentően gyors és olcsó) gyorsbusz hálózat is van, mindössze a gyorsforgalmi utakról mondtak le…

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.15. 15:14:45

@kalapácstollú: "Arányosan sokkal több szabálytalanul közlekedő biciklista tűnik fel nekem az utakon, mint ahány szabálytalan gyalogos vagy autós."
Gyalog nem sok megszegnivaló van. Autóval meg... hát szerintem az autósok 90-95 %-a rendszeresen túllépi a sebességhatárt. Én is.

flimo13 2009.09.15. 18:21:29

Érdekes, akkor de kurva jól tudjátok a kreszt, amikor a saját igazatokat akarjátok bizonyítani..

flimo13 2009.09.15. 18:25:26

@kalapácstollú: Ebben az a szép, hogy zebrán csak tolhatná a parasztja.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.15. 20:00:33

@flimo13: Viszont van olyan zebra, ami mellett megy a kerékpársáv, igaz, hogy ilyenkor (ha nem lámpás) vagy nekik, vagy az autóknak kint van a macisajt.

kalapácstollú 2009.09.15. 21:47:25

@bm613:

A gyalogosok nem cikáznak folyton az úton, a gépjárművek pedig nem haladnak egymás mellett egy sávban. Mindegy is. Gyönge próbálkozás volt ez tőled cáfolni azt, hogy én (!) mit tapasztaltam.

kalapácstollú 2009.09.16. 09:19:59

@flimo13: Mi ebben az érdekes? Nem értem. Talán ilyenkor rosszul kellene tudni? Talán máskor rosszabbul tudom (-juk)?

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.16. 10:00:15

@kalapácstollú: Mindössze azt írtam, hogy az autósok közt majdnem mindenki szabálysértő. Te talán mindig betartod a sebességhatárt? Leírtam, hogy én sem, és tapasztalataim alapján nem hiszem, hogy pár %-nál több volna a mindig minden szabályt betartók aránya.

flimo13 2009.09.16. 10:45:58

@kalapácstollú: máskor a biciklisek 99%-a vagy nem tudja, hogy szabálytalan, vagy leszarja, vagy még meg is ideologizálja, hogy elavult a kresz.

Amúgy az 5 rendőrt nem most vezényelték ki, már a lezárás kezdetétől ácsorgott 1-1 rendőrautó és személyzete a híd két végén.

flimo13 2009.09.16. 10:46:49

@bm613: de remélem jó biciklis módjára fröcsögsz rájuk, mikor a szopott fasz másik végén találod magad.

kalapácstollú 2009.09.16. 10:59:59

@bm613: Én meg leírtam, hogy rosszul "emlékszel" az én tapasztalataimra. Mert én csak arról írtam, nem egy abszolút kijelentést tettem. Nem általában a biciklisekről (pl. a szinte csk az udvaron tekerő 5 éves kisfiúról) írtam, hanem arról, amit az utakon tapasztalok. Az pedig egyenesen nem igaz, hogy mindenki, folyamatosan átlépné a sebességhatárt az autósok közül. Viszont, ha az úton "konvojban" halad két bicajos, akkor nagyon gyakran egymás mellett teszik azt. Ha zebrához ér egy biciklista, nagyon gyakran átteker az átkelőn, de nem száll le a nyeregből. Mindez szerintem sokkal veszélyesebb, mint az, hogy Te 50 helyett 55-tel haladsz a városban (mert azt meg nem tudod beadni, hogy az a jellemző, hogy lakott területen 80-nal haladnának az autósok!).

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.16. 12:35:55

@kalapácstollú: Szabálysértésről volt szó. Abba pedig az amúgy szinte mindig tök ártalmatlan 55 is beletartozik. Te azt írtad, a biciklisek közül sokkal többen sértenek szabályt, én ezzel még mindig nem értek egyet.
@flimo13: Nem érdekelnek a szabálysértések, csak a veszélyes helyzetek. Mindenben utálom a túlszabályozást, a közlekedésben is. Nagyon sokszor fölöslegesnek, néha pedig kimondottan veszélyesnek bizonyulnak az általánosságban felállított szabályok, így nem zavar, ha megszegik őket. Ezért merem én is megtenni. Nem a szabályok betartása a lényeg, hanem az, hogy ne okozzon az ember veszélyhelyzetet.

Bartoki 2009.09.16. 13:32:10

@valaki76: "Ciclovia: Bogotá, Colombia
www.streetfilms.org/archives/ciclovia/

(szűk 10 perc, érdemes megnézni)

Eme rendezvény keretében – a szerény kezdek után – már kb. 130 km főútról parancsolják le minden vasárnap az autósokat…(„AUTÓMENTES vasárnap” a tágan értelmezett belvárosban)"

Még jó hogy megnéztem, mert amit írsz az alapján úgy tűnik mintha teljesen lezárnák az utakat. :)

Mert azért amikor 6 forgalmi sávból 3-ban autók mennek, és 3-ban biciklisták (sok ilyen van a filmben), az már egy normálisabb megoldás.

Tetszett amikor az 5 egyárányba menő sávból "csak" 2-t hagytak meg az autóknak. Hát, amint bevezetjük a 2x5 sávos főutakat Budapesten :), tőlem aztán vasárnap délelőttönként bevezethetjük ezt is. :))

Persze ettől függetlenül én is inkább olyan helyen tekernék ahol egyátalán nem járnak autók. Én barátja lennék egy olyan rendszernek, hogy biciklis korridorok legyenek Budapesten - vagyis a nem-főutakra fektetve legyen egy komplett hálózat, a keresztforgalom elől kötelező elsőbbségadással és emelt szinttel védett bicikliutakból.

Bartoki 2009.09.16. 13:38:01

@bm613: "Gyalog nem sok megszegnivaló van. Autóval meg..."

Nem mindegy azért a szabálytalanság "szintje". 50 helyett 55-tel menni (óra szerint 60 az csak 55 a valóságban) kétségtelenül megsérti a szabályt, de ha az egész forgalom ennyivel megy, akkor nem növeli sokkal a veszélyt.

De autóval szinte senki nem megy át a teli piroson (1%).
Gyalog a nagy többség átmegy (70%).
Biciklivel? Valahol a kettő között...

Vagy mennyi is a totál kivilágítatlanul közlekedő autók száma? :) És a bicikliseké? :))

Nekem (gyalogosként) tök mindegy hogy a bicajjal a szabályos 10-zel, vagy esetleg 11-gyel megy valaki a bicajjal a járdán (lásd 50 helyett 55). De ha a forgalomban megy, a városban is legyen már kivilágítva, mert különben nem lehet észrevenni... :(

valaki76 (törölt) 2009.09.16. 14:03:34

@Bartoki:

Ez egy 120 km-es rendszer:)

A belvárosban leginkább egész pályás útlezárás, a külvárosokban majdnem teljes útlezárás…

Ja és ez egy 8 milliós város – ehhez kell nézni az infrastruktúrát…

Az úgynevezett „szakemberek” a 90-es években new york-i típusú megoldásokat javasoltak (pl. elevated highway rendszerek, tehát többszintes főutak… Szerencsére itt kivételesen győzött a józanész… )

+ nagyon jó kerékpárutak vannak

english.bogotaturismo.gov.co/city/practical_information/transport.php#ciclorrutas

+ nagyon olcsó, nagyon gyors és nagyon hatékony gyorsbuszhálózat

english.bogotaturismo.gov.co/city/practical_information/transport.php#transmilenio

+ hatalmas zöldfelület és közterület fejlesztési projektek…

És mindezt nálunk sokkal kevesebb pénzből érték el kb. 10 év alatt…

Pedig ez sokkal nagyobb város…

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.16. 14:35:58

@Bartoki: Ez a hozzászólás pont arról szól, amit én is lényegesnek tartok: a veszélyességről. Viszont nézzünk kicsit a dolgok mögé: a teli piroson átmenés egészen mást jelent gyalog/biciklivel, mint autóval. Autóval ha valaki néha-néha átmegy, az a legritkább esetben teszi úgy, hogy előtte megáll, körülnéz, és csak ha jól belátható a helyszín, akkor megy át, akkor is óvatosan. Gyalog és biciklivel viszont így szokás. Ráadásul sokkal könnyebb manőverezni, ha közben mégis jön valaki keresztbe. Autóban hiába reagál időben az ember, a 4-5 méter hosszú, 1-2 tonnás vasat nem tudja már eltenni az útból.
Gyalog és biciklivel én is átmegyek a piroson, ha nem jön semmi. Viszont megállok zöldnél vagy elsőbbségi helyzetben is, ha jönnek. Csak a biztonság számít, a szabály nem. Ezzel persze lehet vitázni, az is elfogadható álláspont, ha valaki csak szabályosan megy át, akkor is, ha biztonságban átérne a tilosban. Csak nehogy automatizmussá váljon, hogy pirosban megáll, zöldben meg megy, abban bízva, hogy más is ilyen egyszerűen és megbízhatóan működik, mert a túlvilágon hiába reklamál :S

kalapácstollú 2009.09.16. 15:16:42

@bm613: Nem. Én azt írtam: "Arányosan sokkal több szabálytalanul közlekedő biciklista tűnik fel nekem az utakon, mint ahány szabálytalan gyalogos vagy autós."
Lehet, hogy Te időnként túlléped a sebességhatárt, de nem hiszem, hogy folyamatosan. Azonkívül én arról írtam, hogy mi tűnik fel nekem! Nos, egy aprós szabálysértés (55 km/h) nem feltűnő a közlekedés során. Ha két biciklis egymás mellett megy az úton, ha áthajtanak a zebrán az már annál inkább feltűnő. Mégegyszer: én nem arról írtam, hogy tényszerűen mi számít szabálysértésnek (e tekintetben tehát nálad az, aki egyszer 51 km/h-val halad gépkocsin az teljesen egyenértékű avval a bicajossal, aki naponta harmincszor áthajt a zebrán), hanem, hogy arányosan több feltűnő szabálytalanságot követnek el a bicajosok. Ma pédául nem számoltam, hányszáz személygépkocsit láttam, de egynél tűnt fel a szabálytalan közlekedés. Láttam két bicajost is, az egyik szintén épp szabálytalankodott. Erről beszélek.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.16. 15:18:08

@kalapácstollú: Igazad van, a "tűnik fel" miatt. Mea culpa :-)

kalapácstollú 2009.09.16. 15:18:56

@bm613: Egyébként pedig azt írod:

"Szabálysértésről volt szó. Abba pedig az amúgy szinte mindig tök ártalmatlan 55 is beletartozik."

Majd: "Nem érdekelnek a szabálysértések, csak a veszélyes helyzetek."

A saját véleményedet nem sikerült még eldönteni, mégis leállsz vitázni.:) Vagy inkább kötözködni.

kalapácstollú 2009.09.16. 15:21:26

@bm613: Igen, ha valami feltűnő, akkor annak oka van. Vagy utálom a bicajosokat (nem hiszem, nekem is van biciklim, de nem utálom érte magam) vagy valóban a kevesebb bicajos feltűnőbb, zavaróbb szabálytalanságokat művel, mint az egyébként szintén csapnivaló közlekedéskulturával rendelkező gépjárművezetők.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.09.16. 15:51:55

@kalapácstollú: Aúúúú... ez fáj. TE írtál szabálysértésről, erre reagáltam. Ettől függetlenül ENGEM nem érdekel.

kalapácstollú 2009.09.16. 17:25:11

@bm613: Mellélőttél, többször is. Sebaj, mindenki tévedhet.
Ha nem is ekkorát...

kalapácstollú 2009.09.16. 17:31:34

@bm613: Hogy miért is: én feltűnő szabálytalanságokról írtam, mire te gyakorlatilag azt mondtad, hogy a szabálysértés az szabálysértés, mindegy amértéke. Majd a következő mondatodban - másvalakinek - arról értekeztél, nem a szabálysértés ténye számít, hanem annak mértéke (veszélyessége).
Most pedig
1. ezt meg akarod magyarázni
2. ugyanakkor zavarodban azzal védekezel, hogy nem is érdekel téged az, amiről már régóta vitázol (pontosabban kötözködsz).
Gratulálok, nagyon következetes vagy! ;)

kalapácstollú 2009.09.16. 21:37:53

@bm613: Te nem egyszerűen tévedtél. Te beteg vagy.

flimo13 2009.09.16. 22:38:09

@kalapácstollú: ne bántsd, ő védi meg az országot a náciktól, nagy munka ám az!

kalapácstollú 2009.09.17. 10:45:59

@flimo13: Egy hős partizán? Tényleg éppencsak eszembe jutott erről, hogy nagyon szomorú ez a mai médiaagymosottság*, hogy aki kiejti a száján azt a szót (bármilyen kontextusban!), hogy pl. cigány, az máris rasszistának van minősítve. Ez a mentalitás (direkt, ill. indirekt módon is)nem kevés szerepet játszott egy valódi rasszista réteg kitermelődésében. Sajnos - képletesen szólva - azt kell mondani, szdsz nélkül nem lett volna jobbik. Szdsz már gyakorlatilag nincs, de a mentalitás még él.

* Én is sokáig sokmindent elhittem.

törzsmókus 2009.09.24. 18:40:59

1., jó volna ha nem mennének el a blog kommentjei a "hülyebiciklis/hülyeautós", "hülyelibsik/hülyenácik" stb irányba - van már elég ilyen blog, kösz. :S

2., 10 napja kint van a poszt, és még SENKI sem olvasott utána a KRESZben, hogy hogy is van ez a járdánbiciklizéssel. Basszus.
A JÁRDÁN NEM SZABAD BICIKLIZNI alapvetően. Kivételek: főútvonalon 12 év alatt, ill. ha az úttest nem alkalmas kerékpározásra (az nem számít ide, ha tilos! erről van vhol egy állásfoglalás).

A Margit-híd vs bicikli témát a criticalmass.hu -n már csilliószor kitárgyalták ( http://www.google.hu/search?q="margit+híd"+site%3Acriticalmass.hu ), úgyhogy ennél bővebben nem mennék bele. De mielőtt mindenki kioktat mindenkit KRESZből, előbb talán olvassátok el ( criticalmass.hu/forum/20090830/kresz-kerekparosokra-vonatkozo-szabalyainak-kivonata , criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070606/hatalyos-kresz )

törzsmókus 2009.09.24. 18:43:43

ja, és a személyeskedést is tökjó lenne mellőzni (horribile dictu kimoderálni)
süti beállítások módosítása