okt
06

Miért jelenti fel az ember Gyurcsány Ferencet?

Az LMP ma hűtlen kezelésért feljelentette Gyurcsányt az ügyészségen hivatali visszaélésért, történetesen a sukorói ingatlanbizniszben való közreműködés kapcsán, de ez sokadlagos.

A különböző közösségi portálokon, kommentekben olvasók sokasága értetlenkedett, hogy miért állunk be Orbán Viktor sorába (WTF is OV?), miért rúgunk döglött lovakba, foglalkozunk a múlt bukott kísérteteivel, satöbbi.

Tudom, aki ma Magyarországon meg akarja újítani a közéletet, és pártot szervez, az csak naiv lehet, én is ilyesmi vagyok, és tényleg, mert meglepődtem.

Szerintem ha valaki hivatali visszaélést követ el, akkor azt fel kell jelenteni. Ha az illető az eddig leghosszabban hivatalban állt miniszterelnökünk, akkor pláne. Ha nevéhez még olyan példátlan súlyosságú és sokrétűségű károkozás tapad (jogosan!) mint az övéhez, akkor még inkább.

Az pedig nehogy már menlevél legyen a felelősségre vonás alól (ld. döglött ló) hogy pár hónapja nem ő a miniszterelnök, hanem kinevelt utódja, barátja és üzletfele, ő meg momentán csak egy visszatérésre készülő, az ország tetemes részét még mindig hipnózisban tartó Cipolla.

Ez a kérdés ilyen egyszerű. A kommunikációs megítélése a kérdésnek ehhez képest nem érdekes. Amíg a közélet tele van ünnepelt tolvajokkal, addig sajnos dolgunk az olyan kevéssé fennkölt meló is, mint a feljelentések irogatása.

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr681432903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lmpslany · http://lmpdunakanyar.blog.hu 2009.10.07. 12:08:36

Én többször kérdezném: Miért NEM jelenti fel az ember (a Jobbik, a Fidesz, akárki) Gyurcsány Ferencet, a komplett BKV-vezérkart, a MÁV-vezérkart, a Centrum Parkolót, a 12. kerületi polgármestert... a sor elég sokáig folytatható.
Mert marha hatásos fenyegetőzni, hogy majd, ha hatalmon leszünk, reszkessetek, de mi akadályoz meg valakit abban, hogy feljelentést tegyen, ha bűncselekmény (szabálysértés, törvényszegés, bármi) jut a tudomására?
Pláne, ha a rend pártjaként hirdeti magát... és teli van jogászokkal...
Lehet, hogy mégsem ilyen egyszerű?

istvanffy 2009.10.07. 12:39:41

Helyes! :)

"nem kell foglalkozni a múlt bukott kísérteteivel", "ne legyen boszorkányüldözés" - ilyen szövegeket mondtak Petőék 90-91-ben is. Ez a retorika összekeveri a demokráciát a bárgyúsággal, de nem hiszem hogy foglalkozni kéne vele.

Gyurcsányék antifasizmusáról:
fenteslent.blog.hu/2009/10/07/antifasizmus_sucks

Nyár 2009.10.07. 13:07:23

Már írtam az LMP honlapján is, meglepően sokan szóltak hozzá, pedig eddig nem tapasztaltam ekkora forgalmat ott, inkább itt.
A lényeg, szerintem ,hogy amit most csinál az LMP, az a mindenkori ellenzék dolga lett volna. Az ellenzék dolga, hiszen nagyon sok embert képviselnek, hogy ellenőrizze a törvényességet a kormány munkájában. Ha visszaélés gyanúját észleli, azonnal kérje számon.
Ez nem történt meg eddig.
Ettől lesz más a politika végre. Szerintem.

2009.10.07. 14:16:59

Csak annyi, hogy helyesen Cipolla.

kalapácstollú 2009.10.07. 14:24:58

Korrekt! Ha bűncselekmény elkövetéséről van tudomása valakinek, meg kell tenni a feljelentést. Ha tudjuk is, ki követte el azt (értsd: ki a felelős), akkor személyszerint az illetőt kell feljelenteni.

knauszi · http://www.knauszi.hu 2009.10.07. 14:41:26

Sajnos nem ilyen egyszerű. A bűnözőt fel kell jelenteni, oké. De ha egy politikai párt tesz feljelentést, akkor ennek politikai üzenete van. Hogy miért éppen őt jelentette fel. Ha a volt miniszterelnök ügyeit olyan jogi kérdésnek tartja, amivel foglalkoznia kell mint pártnak, egy illegális szélsőjobboldali szervezet ügyeit viszont olyan jogi kérdésnek tartja, amivel nem kell foglalkoznia mint pártnak, akkor ezzel választott. Szerintem rosszul. De hát nem kell mindenkinek LMP-snek lenni.

darkgreen 2009.10.07. 14:42:57

Annak idején, amikor I. Viktor hatalomra került, számos ismerősöm egyetlen mondata miatt szavazott rá: "Megfogjuk a lopós rókát."

Egyébként ennek kapcsán tele van a média az LMP-vel.

Ez jó húzás volt! Két legyet egy csapásra! Gratula!

balazs_88 · http://civiltulkapas.blog.hu/ 2009.10.07. 14:45:43

@knauszi: Politikai üzente az van, de mégis úgy érzem hogy ez a helyes lépés. Az LMP hármas jelszava az igazságosság, részvétel, fenntarthatóság. Ha tartani akarjuk ezeket az eszméket, akkor az igazságossághoz például mindenképpen meg kell tenni az ilyen lépéseket. Nem üzenheti azt még egy esetleges passzív viselkedéssel sem egy párt ami igazságosságról beszél, hogy mivel Gyurcsány a Gyurcsány ezért őt nem illik feljelenteni.

kalapácstollú 2009.10.07. 17:05:30

@knauszi: Most ezt nem értem? "De ha egy politikai párt tesz feljelentést, akkor ennek politikai üzenete van." Ha egy pártnál bűncselekmény elkövetését észlelik, akkor inkább maradjanak csöndben, nehogy politikai üzenete legyen a feljelentésnek? Egyébiránt milyen rosszízű politikai üzenete lehet annak, ha egy parlamenten kívüli ellenzéki párt tesz feljelentést? Mert ez nem igazán tűnik olybá, mintha a hatalom vegzálná az ellenzékieket...

Éhesló 2009.10.07. 19:51:27

Az első olyan lépés mellyel maradéktalanul egyetértek.
Drukkolok, hogy a szügyézség ne dobja vissza.
Sok sikert és várom a következő gazemberről a feljelentést!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.07. 19:53:35

@balazs_88: Ha elkövette, jelentsék fel. De a túloldalon sem ártana jó pár embert, élen mondjuk Meggyes Tamással, de akár a Debrecent brutális adósságok árán "felvirágoztató" Kósa Lajossal is. Ez így nagyon egyoldalú. Mégiscsak átalakul az LMP egy egyértelműen a Fideszhez húzó csapattá, Schiffer András elmúlt pár évi nyilatkozatainak megfelelően? Nagyon sajnálnám...

balazs_88 · http://civiltulkapas.blog.hu/ 2009.10.07. 19:58:45

@bm613: Schiffer András nem húz a Fideszhez :). Orbánék már azt is kritizálják ha egy kormánypárti levegőt vesz, természetes hogy bárkit könnyű azonosítani a Fidesszel aki rosszat mond a kormányra.

Abban természetesen igazad van hogy sok más mocskos ügy van, de mindennel sajnos nem lehet foglalkozni, még ha igyekszünk is.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.07. 20:36:40

@balazs_88: Akkor mondjam fanatikus szocigyűlölőnek? Való igaz, ettől még fideszessé nem válik. Mindenesetre közelítőleg sincs egyforma távolságra a két párttól. No mindegy, semmi nem lehet tökéletes, az LMP-ben ő meg a Sólyomot a nyakunkra szabadító Védegylet a hiba. Ez még mindig sokkal kevesebbnek tűnik, mint bármelyik másik párt negatívumai, de ha ez az irányzat eluralkodik a pártban, akkor megint keresgélhetek, hogy ki a fenére lehet még ebben az országban szavazni...

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.07. 20:36:41

@knauszi: igen, ez jogos kérdés, hogy "mér' pont őt". Ennek szerintem két oka van: a legmagasabb poszton elkövetett törvénytelenség a legkárosabb. Azt kell leginkább célbavebbi. Ha fejétől bűzlik a hal, akkor a fejét kell először levágni.

Másrészt az LMP régóta rajta van ezen az ügyön, és mivel az eddigi lépések nem hoztak eredményt, kellett egy következő lépés.

Viszont jó tényleg jó lenne, ha egy fideszes kiskirályt is beperelnénk. Az ilyen Meggyes féle döbrögik legalább olyan károsak, mint egy korrupt miniszter. És ahogy hallottam, Debrecenben is volt valami kis földterület, amit apróért eladtak, majd 1,6 milliárdért vásárolták vissza...

zsobal 2009.10.07. 21:53:11

Szegény, jó Schiffer András. Már megint el fog veszteni egy ügyet GYF-cel szemben. A politikai elfogultsága olyannyira elvakítja, hogy hagyja veszni a jogász renoméját is. Tudnia kellene, hogy az általa felsorolt okok miatt pl. hogy nem tették közzé a kormányrendelet tervezetét, azaz megsértették az Eitv., meg a Jat-ot, még nem lehet a hivatali visszaélést megállapítani, mert ehhez bizonyítani kellene, hogy mindezt GYF azért tette, hogy jogtalan előnyt szerezzen. Egy havi fizetésemet teszem rá, hogy elbukja.

Az LMP eddig is elsősorban Schiffer miatt volt nekem ellenszenves, akit semmi más nem hajt mint a GyF elleni gyűlölet. Ez pártprogramnak, választási programnak édeskevés.

kuruckergeto 2009.10.07. 22:16:23

Idáig azt hittem, hogy az LMP tényleg mást akar, még a kopogtató cédulámat is oda adtam a Kispál Gergelynek!
...de ez a lépés a Jobbik szánalmas szintjére húzta le a pártot, kár érte én tényleg hittem benne a mai napig!

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.07. 22:31:07

Nem vagyok jogász, nem tudom, megáll-e a vád. De azt tudom, hogy nem ez az egyetlen feljelentés, nem GYF ekézéséből áll az LMP programja:
168ora.hu/itthon/lmp-sorozatos-perek-44123.html

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.08. 00:39:46

@Lastres: De politikus ellen az első. Várjuk a többit.

zsobal 2009.10.08. 07:14:56

@Lastres: Nagyon kíváncsi leszek, hogy ha neadjisten, bár valószínűleg a Fidesz hatalomra kerül Schiffer úr mekkora elánnal fogja majd üldözni az újgonoszokat. Hányszor fog kiállni az alkotmányosság lábbal tiprása ellen. Schiffer úr akkor lenne hiteles, ha volna épkézláb mondanivalója az ország legfontosabb ügyeiről. Addig nekem csak egy karrierista, magamutogató ember.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.08. 11:27:41

@zsobal: téged nagyon elvakít valami. Egy karrierista emberre ugye az a legjellemzőbb, hogy évtizedekig civil szervezetekben dolgozik... (TASZ, Védegylet). Ezek után komolyan azt hiszed, hogy
oldalfüggő, hogy kinek az alkotmánytiprását ellenzi? (Nagyon vicces ez egyébként; 2006-ig buzi drogos volt, mert a TASZ-nál az ő jogaikért szólalt fel; majd hirtelen fideszbérenc, amikor az okt. 23-i tüntetést szétverték és ezt nem hagyták szó nélkül. Nem vele van a baj, hanem a te szemüvegeddel.)

Bartoki 2009.10.08. 12:52:35

@bm613: "Akkor mondjam fanatikus szocigyűlölőnek?"

Fanatikus szocigyűlölő? Aki maga is baloldali ifjúsági mozgalmat akart csinálni még valamikor régen? Nem hinném...

"No mindegy, semmi nem lehet tökéletes, az LMP-ben ő meg a Sólyomot a nyakunkra szabadító Védegylet a hiba."

Nekem pont Sólyom a kedvenc politikusom, és Schiffer is elég jól áll a népszerűségi listámon.

Persze nem kell hogy meggyőzzük egymást. Ízlések és pofonok...

Bartoki 2009.10.08. 12:55:37

@zsobal: "Schiffer úr akkor lenne hiteles, ha volna épkézláb mondanivalója az ország legfontosabb ügyeiről. Addig nekem csak egy karrierista, magamutogató ember."

Az országnak pont az a legfontosabb ügye hogy az eddigi és bizonyos átfedéssel a jelenlegi kormányzat is magánbefektetők mutyibizniszében adja el a közérdeket, de már egészen nevetséges szinten.

Azért ez a legfontosabb, mert innentől borul minden, mert nem a közérdek. Mert ha ez az alapállás, akkor itt nem lesz se lélegeztetőgép se munkahelyteremtés. :(

Bartoki 2009.10.08. 12:56:31

@Bartoki: "mert nem a közérdek." -> "mert nem a közérdek számít."

darkgreen 2009.10.08. 15:32:47

@Bartoki: Számomra Sólyom volt az egyik legszimpatikusabb politikus, sokat vártam tőle. Aztán néhány húzással sikerült magát a sor végere küzdenie. A legdurvább a Kisbarnaki rehabilitációja. Szálasi szárnysegédje nehogymár ne legyen háborús bűnös!!

De az a bazsarózsa ügyben is pontosan azt követte el, amit kritizálsz. Néhány haver hóbortjáért átrakatta a radart egy másik hegyre, ami ellen egy fél város tiltakozott. De értük már nem állt ki. A bazsarózsa pedig pontosan azért maradt fenn, mert a katonák megvédték a virágszedő nénikéktől, a legelő juhok pedig a nála agresszívebb helyi faunától. Ezen a radar semmit sem változtatott volna. Szóval ez is egy igen-igen csúnya húzás volt. Az igaz, hogy az előzőnek a nyomában sincs.

zsobal 2009.10.08. 16:35:04

@Lastres: Attól, hogy valaki civilszervezetekben mozog, még lehet karrierista. Ez az mostani feljelentés azért leplezi le, mert egy jogász már ránézésre is tudja, hogy ez a feljelentés semmi más, mint média-balhé. Ilyen bűncselekményért azon az alapon, amit Schiffer mond senkit nem lehet elítélni. Valószínűleg ezt Schiffer is pontosan tudja. Akkor pedig miről is van szó?

zsobal 2009.10.08. 16:39:39

@Bartoki: Hát igen. Ilyen egyszerű az egész. Nem kell itt semmit tenni, csak elkergetni a mostani kormányzati embereket, és mindjárt itt a Kánaán. A gazdasági világválság menten meghátrál, dől majd a pénz az egészségügybe, önmagát megreformálja az oktatás, és mindenki rohan az eltitkolt adóját befizetni, stb. stb.

darkgreen 2009.10.08. 16:52:40

@zsobal: Azért jó lenne, ha elolvasnád amit Bartoki irt eddig és nem egy kiragadott mondat alapján ítélnél és vitatkoznál. A vitakultúra alja, amikor olyasmit adsz más szájába amit nem mondott. Ennél lejjebb már csak az anyázás van.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.08. 18:11:03

@Bartoki: MSZP-gyűlölő akkor, hogy ne lehessen félreérteni. Meggyőznünk meg tényleg nem kell egymást, a lényeg, hogy ne vagdalkozás legyen a nézeteltérésből (ami pl. a szélsőjobbosokkal elkerülhetetlen, mert ők képtelenek másra).

hulyeinformatikus 2009.10.08. 21:53:48

@Lastres: "Egy karrierista emberre ugye az a legjellemzőbb, hogy évtizedekig civil szervezetekben dolgozik... (TASZ, Védegylet)."

Morvai Hisztina.

hulyeinformatikus 2009.10.08. 21:59:23

@Bartoki: ""No mindegy, semmi nem lehet tökéletes, az LMP-ben ő meg a Sólyomot a nyakunkra szabadító Védegylet a hiba."

Nekem pont Sólyom a kedvenc politikusom, és Schiffer is elég jól áll a népszerűségi listámon."

<off>

Sólyom pár éve a szólás szabadságában kijelentette, hogy tud egy harmadik, a város és katonai céloknak is tökéletesen megfelelő helyszínt a mecseki lokátornak (pozor! az antimilitarista védegylet és a greenpeace is támogatta a Tubest, mint lehetséges helyszínt) DE ERRŐL Ő NEM BESZÉLHET.
Pécsett azóta is 200 ezer ember várja, hogy mi lenne ez a tökéletes helyszín...

</off>

hulyeinformatikus 2009.10.08. 22:01:06

@Bartoki: Közérdek, hogy egy több száz milliárdos befektetést itt és ne valamelyik környező országba hozzanak létre.

hulyeinformatikus 2009.10.08. 22:03:33

@darkgreen: Már a megválasztása is kész röhej volt.
Felelős ember így nem vállalta volna el.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.09. 00:47:55

@hulyeinformatikus: Nem, nem közérdek idehozni semmilyen beruházást, ha ezért cserébe banánköztársaságot kell csinálni magunkból. De ezt már leírtuk egy éve is az Agendában: ne ad hoc módon osztogassák a beruházási támogatásokat, hanem átlátható elvek szerint, számonkérhetően, mindenki számára (nem csak csókosok számára) elérhető módon (pl. 1 millió ft támogatás/létrehozott munkahely).

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.09. 00:58:40

nem beszélve arról, hogy a stabil adózási környezet, együttmúködő állam, kisebb adminisztrációs költségek sokkal jobb vonzerők, mint az egyedi támogatások. Ezekre kellene koncentrálni, nem beszállni az ígérgetési versenybe.

hulyeinformatikus 2009.10.09. 08:11:47

@Lastres: A Magyar Hírlapos cikkből annyi derült ki, hogy a Miniszterelnök és környezete leült tárgyalni a beruházásról.
Gondolom ez a nyugat európai banánköztársaságokban elképzelhetetlen..

hulyeinformatikus 2009.10.09. 08:12:15

@Lastres: .. és a feljelentés versenybe.

hulyeinformatikus 2009.10.09. 08:22:21

@Lastres:

www.nfu.hu/kiemelt_es_nagyprojektek

www.nfu.hu/uj_magyarorszag_fejlesztesi_terv_2

Egyébként nem rossz a kaszinó biznicc: nagy tőkét vonz az iparhoz képest kisebb környezetterheléssel és jelentősebb állami bevételekkel.

valaki76 (törölt) 2009.10.09. 09:20:15

@hulyeinformatikus: Sukorói projekt alapkoncepció:
a) verzió – valódi fejlesztés – fejlesztési források: vissza nem térítendő uniós pályázati források + kedvezményes bankhitelek; az adminisztratív módosításokkal „felturbózott” telekérték önerőként szolgál…
b) verzió – „projekt-előkészítés” – 70 ha közművesített építési terület létrehozatala állami támogatással autópálya mellett (1000-1500% haszon, mindenféle konkrét fejlesztés nélkül…)

Az utóbbi egy évben radikálisan beszűkültek a finanszírozási lehetőségek a b) verzió a valószínűbb…

De teljesen hihető, hogy első körben az a) verziót próbálták megvalósítani….

A kaszinó biznisz egyébként tényleg nem rossz, semmi kifogásom sincs ellene, Budapest például ideális helyszín! (De rengeteg egyéb jó helyszín is van, miért kell ide zöldmezős beruházás???)

darkgreen 2009.10.09. 12:30:42

@hulyeinformatikus: A kaszinó biznicc amúgy vonzza a szervezett bűnözést (pénzmosás, kábítoszer és emberkereskedelem, prostitúció). Nem véletlen, hogy ott virágzik, ahol nagy a szegénység és nincs jogállam.

Szerencsejátékot normális ember csak kis tételben játszik. De könnyen lehet függővé válni, ami ugyan úgy betegség, mint az alkoholizmus vagy a kábítószer függőség. A függővé vált, kiszolgáltatott embereket pedig sok mindenre rá lehet venni. Sok országban ezért tilos. Magam részéről nagyon szigorú szabályozásra hajlanék.

valaki76 (törölt) 2009.10.09. 13:11:26

@darkgreen:

No, de minek ide szerencsejáték elég ide tőzsde:)

Ráció nulla, tele van bennfentesekkel, a többiek csak téteket dobálnak…

Bernanke bácsi kaszinója garancia az izgalomra:)

valaki76 (törölt) 2009.10.09. 13:23:02

@darkgreen: Azért ezzel egy kicsit vitatkoznék: nekem három város ugrik be:
• Monaco
• Las Vegas
• Macao

Monaco – egy főre vetítve a világ leggazdagabb állama
Las Vegas – az USA legdinamikusabb városa, már inkább konferencia turizmusban és szolgáltatásokban utazik, 60 év alatt porfészekből közel kétmilliós metropolis lett.
Macao – várható átlagéletkor tekintetében világcsúcstartó (– 84 év a várható átlagéletkor), egyébként szintén dúsgazdag város.

Tehát elvi alapon vállalható a történet, nekem inkább az a probléma, hogy a sukorói projekt nem hoz pénzt: uniós és állami forrásokra ill. olcsó bankhitelekre pályáznak, + telekcseréken, területátminősítéseken akarnak keresni…

valaki76 (törölt) 2009.10.09. 13:33:38

De azért a klasszikus központokról se feledkezzünk el…

www.baden-baden.de/en/index.html

Hány orosz arisztokrata verte itt el a vagyonát…

www.baden-baden.de/en/tourism/c/content=/content/00641/indexen.html&nav=288

A kaszinók körül általában rendet tartanak, nagy tétben játszanak, gazdag emberekre utaznak…

Bernics Gábor 2009.10.09. 15:33:49

@valaki76: Fikció, hogy miből finanszíroznák.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.09. 15:53:05

Álmodni lehet, de ahhoz, hogy itt Monaco vagy Baden-Baden legyen, kell 50-100 év. Jelenleg esélyünk leginkább egy C kategóriás Reno-ra van, főleg kelet-európai törzsvendégekkel. Maga a kaszinó egyébként nem az egész, lenne hozzá valami King"s City nevű diznilend is.

Egyébként Uniós pénz egész biztos nincs benne, ilyesmire nem adnak.
@hulyeinformatikus: ismerem az ÚMFT-t meg a nagyprojekteket. De te abból nem finanszírozol kaszinót, az 1000%.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.09. 15:58:22

@hulyeinformatikus: egyébként igazad van, valami ilyesmi kellene nemzeti szinten is, ami az ÚMFT-ben van, hogy legyen egy kiválasztási eljárásrend arra, hogy melyik nagyprojektet támogassuk. csakhogy ez az, ami nincs, nincs semmi korlát, ad hoc módon, lobbik nyomása alatt (és a saját zsebük érdeke szerint) döntenek.
(egyébként az ÚMFT-s eljárásrend sem igazán jó, mert nincsenek meghatározva preferenciák, de legalább van valami).

valaki76 (törölt) 2009.10.09. 15:58:58

@Lastres: De pályázol hozzá mindenféle egyebet (pl. infrastruktúra)… A maradékra meg hitelt vennél fel normális körülmények között… (de most erre nincs sok esély)

Nem nagyon lenne ebben klasszikus értelemben magántőke…

valaki76 (törölt) 2009.10.09. 16:14:08

@Lastres:

Azért arra az 1000%-ra még a kaszinó kapcsán sem tenném le a nagyesküt, turizmusfejlesztésre sokféle jogcímen lehet pályázni…

+ egy ekkora projekt esetében szinte minden előjön, pl. infrastruktúrafejlesztés, humánerőforrás-fejlesztés – kismillió dologra tudnak pályázni, talán még a kaszinóhoz kapcsolódóan is…

Néhány példa

Turizmusfejlesztés uniós támogatással
www.gtm.hu/cikk.php?cikk_id=721

hulyeinformatikus 2009.10.11. 11:24:50

@valaki76: 40 cm-es "kilátóra", kutyawellnes-re és ilyen remekművekre lehet 100 milliós EU támogatásokat kapni, akkor nagyon nehezen hiszem el, hogy nem lenne meg a módja, hogy kaszinóra ne lehessen.

Az egész pályázati rendszer imho teljes csőd.

kuruckergeto 2009.10.22. 23:52:38

Az LMP politikájából az derül ki, hogy minden párttól szeretne elhozni szavazatot!
Ezzel a lépéssel a jobbik szavazóira hajt azaz azokra a hugyagyú kukagyujtogatókra akik nemzeti ünnepeinket szokták tönkretenni a gyurcsánytakaroggyozásukkal.
Szánalmas kisérletek ezek! Ennek a feljelentőzsdinek a Rákosi időkben volt nagy keletje, a fiúk biztos azt sírják vissza!

Bartoki 2009.10.23. 21:38:55

@darkgreen: "De az a bazsarózsa ügyben is pontosan azt követte el, amit kritizálsz. Néhány haver hóbortjáért átrakatta a radart egy másik hegyre, ami ellen egy fél város tiltakozott."

Azért ez nem ilyen egyszerű.

A bazsarózsa miatt (azért én úgy emlékszem hogy a környékbeli üdülőtelektulajdonosok is tiltakoztak ám) elérték hogy ne ott legyen a radar.

Azt, hogy ehelyett viszont Pécs közvetlen közelében legyen (háború esetén az első lesz ami találatot kap), már nem Sólyom találta ki, hanem a konok szocik nyomták le mindenáron a saját városuk torkán.

"De értük már nem állt ki."

Én úgy emlékszem hogy a második esetben jogilag nemigen voltak lehetőségek (a hadügy kb. "saját" területre tudta tenni a radart).

Meg hát volt népszavazás. Ha jól emlékszem akkor szoros volt, de végülis a helyi emberek nem szavaztak ellene.

"A bazsarózsa pedig pontosan azért maradt fenn, mert a katonák megvédték a virágszedő nénikéktől, a legelő juhok pedig a nála agresszívebb helyi faunától. Ezen a radar semmit sem változtatott volna."

Nekem a bazsarózsa nemigen számít, de el tudom fogadni hogy az erdőjáró mániákusoknak fontos.

Kétségtelen hogy a végkifejlet igen ügyetlen módon úgy alakult, hogy rosszabb lett a végére mintha bele sem nyúltunk volna. Kicsit olyan mint Bős-Nagymaros: most így a Szigetköz is elszáradt, pénzbe is került, és villanyunk sincs.

Ezzel együtt én úgy érzem hogy Sólyom László nem direkt alakította így az ügyet, csak sajnos a naiv jóindulat és a háttérben nem szűnő lobbi-aknamunka kombinációjából ez jött ki. :(

Bartoki 2009.10.23. 21:45:37

@zsobal: "Hát igen. Ilyen egyszerű az egész. Nem kell itt semmit tenni, csak elkergetni a mostani kormányzati embereket, és mindjárt itt a Kánaán."

Nem mondtam hogy nem kell semmit sem tenni. Éppenhogy kell, de az első lépés az kell legyen hogy a közérdek kiárusítását abba kell hagyni. Ha ehhez a jelenlegi elitnek menni kell (szerintem igen), akkor menjenek.

(ha a Fidesz sem jobb, akkor húzzanak velük együtt)

Bartoki 2009.10.23. 22:09:10

@valaki76: "Las Vegas – az USA legdinamikusabb városa, már inkább konferencia turizmusban és szolgáltatásokban utazik, 60 év alatt porfészekből közel kétmilliós metropolis lett."

Hát nem is tudom... Én 2002-ben voltam ott, nekem akkor még porfészeknek tűnt... Egy nagy, unalmas, gagyi porfészek, 7 dolláros all you can eat menükkel (ingyen refill kóla szigorúan karcos műanyagpohárból), sok zacival (amikor nem megy a nyerés, oda kerülnek be a jeggyűrűk) meg "metróújság" színvonalú szorólapokon hirdetett "táncoslányokkal". :)

Nagyon messze van ez a filmekben sugárzott feelingtől. :)

Az egyedüli jó dolog a dream car rentals, ahol lehet 1 napra Corvette-et kölcsönözni. :)

A másik kettőben (Macao, Monaco) még nem voltam, de van egy olyan sejtésem hogy Monaco nem elsősorban a kaszinók miatt gazdag, hanem egyszerűen csak odamentek a gazdagok, és az adóparadicsom státusza miatt folyamatosan mennek oda újabb és újabb gazdagok...

A több száz milliárdos befektetést meg erősen kétlem, tekintve hogy már a telekügyleteken is csak az ügyeskedés megy, 1-2-3 milliárdos nyereségért. :O Ha tényleg lenne több száz milliárdjuk befektetni, akkor nem így csinálnák.

Bartoki 2009.10.23. 22:20:17

@kuruckergeto: "Az LMP politikájából az derül ki, hogy minden párttól szeretne elhozni szavazatot!"

Mi ezzel a baj?
Ez nyíltan kimondott dolog az elejétől fogva.
Többpártrendszerben minden párt ugyanezt akarja...

"Ezzel a lépéssel a jobbik szavazóira hajt azaz azokra a hugyagyú kukagyujtogatókra akik nemzeti ünnepeinket szokták tönkretenni a gyurcsánytakaroggyozásukkal."

Van kb. 300 kukagyújtogató, és van kb. 1000x ennyi Jobbik-szavazó (EP-választás). Milyen alapon teszel egyenlőséget a kettő közé? :O

De még ha egyenlőség is lenne... Akkor most már semmit sem szabad csinálni, amit a Jobbik szavazói csinálnak? Ad absurdum nem szabad kenyeret enni sem? :O Hiszen a bűnözők is MIND KENYERET ESZNEK!!! :)

Egyébként nem hiszem hogy a tipikusan a rendpárti-konzervatív gondolkodásmódú Jobbik-szavazók, és a tipikusan radikálisdemokrata-centrista-(zöld) LMP-szavazók között túl nagy átfedés lehetne.

"Szánalmas kisérletek ezek! Ennek a feljelentőzsdinek a Rákosi időkben volt nagy keletje, a fiúk biztos azt sírják vissza!"

Egy dolog volt a Rákosi időkben NÉVTELEN feljelentést tenni rendszerellenes tevékenységért vagy feketevágásárt, és egy egészen más dolog a mostani jogállamban, NÉVVEL, NYILVÁNOSAN egy jogi eljárást indítani a közvagyon elherdálása miatt.

Bartoki 2009.10.23. 22:22:58

@hulyeinformatikus: "A Magyar Hírlapos cikkből annyi derült ki, hogy a Miniszterelnök és környezete leült tárgyalni a beruházásról.
Gondolom ez a nyugat európai banánköztársaságokban elképzelhetetlen.."

Az, hogy a tárgyalás végén action pointba rögzítik hogy az engedélyről a miniszterelnök/miniszter "gondoskodik", nos az valóban elképzelhetetlen. :)

Bartoki 2009.10.23. 22:27:47

@Bartoki: "Meg hát volt népszavazás. Ha jól emlékszem akkor szoros volt, de végülis a helyi emberek nem szavaztak ellene."

Hülye vagyok, perszehogy nem volt szoros, hiszen népszavazni nálunk szinte mindig csak az egyik fél megy el. Érvénytelen volt az, az alacsony részvétel miatt (sajnos).

VörösDani 2009.10.25. 08:47:28

Szerintem egyoldalú a feljelentés.
1. Jó, hogy ha feljelent, ha bűncselekményt gyanít.
2. Nem jó, ha csak az egyik oldalt támadja.
3. A FIDESZ-hez (is) való anthazugságos, antikorrupciós magatartás (anti "oszt jó napot") esetén adnám nektek a támogatásomat.
Ennek híján keresem tovább az "igazakat"

Surko 2009.10.25. 17:21:45

@VörösDani: Mi az, hogy "csak az egyiki oldalt támadja"?

Nem tudom Te észrevetted-e, de az elmúlt 7 év során az ún. szocialista párt vezette az országot. Így ha ők szúrtak el valamit, vagy tettek rossz fát a tűzre, akkor bizony sajna őket kell feljelenteni.

Hiszen az ellenzéket feljelenteni valljuk be nem sok értelme lenne...

Elvégre a kormányzás feladata a kormány feladata lenne, ebben azért remélem egyetértünk.

Így ha valami félrecsúszik a kormányzás során, azért elsősorban a kormány a felelős, nem az ellenzék...

Ha majd tavasszal más színű kormány alakul és ők is bűncselekmény gyanújára okot adó dolgokat művelnek, akkor legyél egészen nyugodt, fel fogjuk emelni a szavunkat.

A jogsértés ugyanis nem oldal, vagy politikai színezet függő...
És számunkra a számonkérés, igazságszolgáltatás sem az.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.25. 17:43:59

@Surko: Nagyon sok önkormányzatot viszont a Fidesz irányít, sorozatos bűncselekmények kíséretében, ahogy kormányzásuk során megszoktuk tőlük. Ezek viszont sajnos nem szúrják Schifferék szemét.

Surko 2009.10.25. 18:20:50

@bm613: Írd meg, hogy hol látsz jogsértést és örömmel fellépünk ellene.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.25. 18:57:22

@Surko: Olvass újságot... Esztergom, Fót, Pécs csak így hirtelen, lehet ezzel a hárommal kezdeni... de máshonnan is jönnek, és egymást érik a disznóságokról szóló hírek. Nem csak náluk persze, a szociknál is van elég gazember, én nem is azt akarom, hogy csak a fidesszel foglalkozzon az LMP, de ne is csak a szocikkal.
süti beállítások módosítása