már
14

Nem a Fidesz tartja láncon az LMP-t, hanem fordítva!

Az utóbbi napokban beindult az ún. baloldal progandagépezete.
A Népszabadság csütörtöki számában Tóth Ákos arra a következtetésre jutott, hogy "az LMP-t –az MDF-fel ellentétben – támogatja valamelyik nagy párt". A szerző természetesen azt sem rejtette véka alá, hogy melyik nagy pártról van szó. Szerinte ugyanis az LMP eddig "kínosan ügyelt arra, hogy a Fideszt semmilyen formában ne sértse", és "a Fidesznek sem árt egy hallgatag szövetséges".

A titkos Fidesz-LMP paktum elméletét Tóth arra a legjobb esetben is feltételezésnek nevezhető érvre alapozta, hogy a környezet és a mélyszegények érdekeit pártoló LMP saját erőből nem szedhette össze a megfelelő számú cédulát a számára ab ovo ellenséges közeget jelentő Borsod megyében. (Tóth cizellált politikai elemzése szerint "nagy összegű fogadást lehetne kötni, hogy kevés olyan borsodi település van, ahol az ökoszociális szó vagy annak hallatán, hogy 'hiszünk a sok lábon álló, decentralizált energiarendszerben', ne néznének össze az emberek: hülye vagy, fiam?")

Az, hogy közönséges politikai támadással állunk szemben abból is látszik, hogy kívülről vezérelt fantáziájának szüleményét Tóth "elfelejtette" bizonyítékokkal alátámasztani. Ahelyett, hogy nevekkel, helyszínekkel, és cselekménnyel állna elő (amelyek legalább élvezhetővé tennék az általa összeeszkábált politikai krimit), egyszerűen kinyilatkoztatja: az LMP kriptojobboldali erő. Pont. Teccik érteni?!

Az ilyesfajta övön aluli ütésre a leghatásosabb védekezési módnak a tények hűvös elemzését tartom. Lássuk hát ezeket!

1. Az LMP-nek jelen állás szerint összesen három helyen sikerült Borsod-Abaúj-Zemplén megyében a szükséges számú ajánlószelvényt összegyűjtenie. Tehát tíz választókerületben kevesebb mint tíz nappal a leadási határidő előtt még kőkemény küzdelmet vívunk. Azt már alig merem említeni, hogy Borsodon kívül vannak olyan megyék, ahol annyira csehül állunk, hogy a területi lista állítása igencsak kérdéses. Kérdezem: Ha a Fidesz annyira bent szeretne minket tudni, nem tolt volna be például Békésben vagy Fejérben legalább annyi cédulát, hogy legalább megyei listánk legyen?

2. Nem igaz, hogy az LMP kesztyűs kézzel bánna a Fidesszel. Lehet, hogy Tóth Ákos nem emlékszik rá (bár újságíróként kutya kötelessége lenne), de 2009 szeptember 11.-én a Lehet Más a Politika (LMP) nyílt levéllel fordult a Fidesz Országos Elnökségéhez Molnár Oszkár fideszes országgyűlési képviselő és edelényi polgármester ügyében. Úgy véltük, hogy a roma nőket gyalázó kijelentése után - biztos emlékeznek arra bizonyos gumikalapácsra - demokratikus párt színeiben senki nem tölthet be hivatalt a népképviseleti rendszerben. Erre persze lehet mondani, hogy "rég volt", meg, hogy "ki a fenéhez jutott ez el".

Ezt megelőzendő emlékeztetném az olvasót, hogy két napja az LMP sürgősen tisztázandó kérdésekkel fordult az össze parlamenti párthoz, mivel döbbenetesnek tartottuk, hogy egyikük sem nyilvánul meg a botrányos sávolyi és pátyi beruházások ügyében. Kérdéseink között szerepelt a következő is: "A helyiek akaratával szembemenve miért támogatták szavazatukkal a pátyi fideszes önkormányzati képviselők, hogy a Grupo Milton által jegyzett helyi golfpálya-beruházást lakóparkká és kereskedelmi központtá bővítsék"? De már hallom az utolsó lehetséges kifogást, miszerint azért mégiscsak jóval gyakrabban kértük számon az MSZP-t mint a Fideszt. Erre a következő kérdéssel felelnék: "Elnézést, ki is van épp kormányon, ki tartozik elszámolással a választók felé?"

-----

A Népszabadság által folytatott lejárató kampány célja, hogy a korábban az MSZP-re szavazó polgárokkal elhitesse: az LMP feltehetően a Fidesz kreálmánya, de legalább is tartozik egy-két szívességgel a leendő kormánypártnak. Ergo alkalmatlan a vélhetően nagyon erős pozícióból kormányzó jobboldal hatalmának ellenőrzésére, illetve ellensúlyozására. Ezzel szemben az igazság az, hogy az LMP az egyetlen olyan politikai erő, amelyik valóban képes lehet eljátszani a demokrácia őrkutyájának szerepét és hatékonyan fellépni az MSZP-kormány alatt megizmosodott mutyivilág visszaszorítása érdekében. Nem méreténél fogva (az nem kétséges, hogy az MSZP több mandátumot szerez nálunk), hanem azért, mert nem csücsülünk a gazdasági érdekcsoportok zsebében, ergo szabad küzdenünk a gazdasági, politikai és civil szférák mérhetetlenül káros összefonódásai ellen.

Az LMP tehát nem csak, hogy nem lesz a Fidesz "hallgatag szövetségese", hanem épp ellenkezőleg, őrkutyaként fog vigyázni, nehogy a jobboldali kormány a demokrácia  porondjáról letáncoljon.

Sz.K.

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr641837233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frank'Leó 2010.03.14. 13:57:44

Bocs lehetmas, ez a láncon tartjuk a Fideszt - ez nem aránytévesztés?
Az pedig, hogy az őrkulya láncon tartja a főnököt, az nem akármilyen képzavar. :-)))

Frank'Leó 2010.03.14. 14:08:15

Ami a kérdést illeti, tényleg messze többet ekéztétek a szocikat, libeket. Persze igaz, ők vannak kormányon. Innen kezdve arány és megítélés kérdése, hogy a Fideszt miért olyan keveset. (Hoztál egy-két példát ez utóbbira is, de sokkal több nem volt. A másik oldalon, hajjaj!)

Nekem egy történet volt különös. A pártfinanszírozást most ez egyszer a szocik megszavazták volna, ahogy a civilekkel megegyeztek. Történelmi pillanat, ami ritkán fordul elő bejáratott demokráciákban is.

Egyszer Ti is szóvá tettétek, hogy a Fidesz feküdt keresztbe (egy álszent szöveggel, hogy maradjon a körzetenként 1 milla költési korlát). De az egész ügyben
végül megint azzal az egybemosással jöttetek, hogy az a csúnya mai politikai elit (BPéter még törésvonal-elméletet is kreált hozzá.)

Szóval nem tudom eldönteni, hogy ez a másként-kezelés véletlenül alakult-e ki (ifjonti lelkesedésből, no meg tényleg ők kormányoznak). Vagy pedig az LMP véleményformálói között van egy anti-szoclib hangulat vagy beállítódás. (Schiffer pl. egy-két éve nem tudott úgy interjút adni, hogy nem ostorozza külön a szadit, azóta leállt ezzel.)
Szóval nem tudom eldönteni, s lehet, hogy ezt a kérdést Ti sem tisztáztátok magatok között

Mindenesetre most hajrá a kopogtatókkal, mert ezek után akkor sem fogadhattok el cetliket a Fidesztől, ha egy csöndes szobában ingyen, erővel akarná rátok tukmálni.

flimo13 2010.03.14. 14:56:22

Nem értem a cikk (mármint az eredeti) logikáját. Eddig az lmp az szdsz fiókpártja volt. Át akarják pozicionálni a fideszhez, hogy ártsanak neki, de szerintem a közel-liberális körökben is (nálam mindenképp) sokkal népszerűtlenebb mára az szdsz, mint a fidesz. Azaz ezzel most csak használtak nektek :D

Kosinva 2010.03.14. 16:46:57

A Fideszben bár sokan vannak akik szívesen segítették volna az LMP-t, de mivel ebben nincs egységes vélemény a pártban, így ez sem szóban, sem tettekben nem nyilvánult meg, főleg hogy lehet többet ártanánk az LMP-nek mint használnánk. De amúgy a Fidesz, ha az LMP bejut a parlamentbe partner lesz annak sok ötletéhez, hisz a Fidesz politikája részben lefedi az LMP politikáját is.
Amúgy az LMP tényleg nem csak a baloldalon keresheti a helyét, hanem középen és jobboldalon is, hisz sokan rokonszenveznek a párttal, dacára a félig-meddig szélsőjobbos, de leginkább radikális Jobbik és legfőképpen a szélsőjobbos agytrösztök rémhír terjesztésének, akik az SZDSZ és az LMP közé minduntalan egy egyenlőségjelet akarnak beerőszakolni.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.03.14. 18:25:49

Nyilvánvaló, hogy az MSZP, illetve a holdudvara (pl. Népszabadság)arra készül, hogy a jobboldalon kívül csak ők legyenek. Hogy aztán a "befogott orr" stratégiáját követve kihozzák őket az utolsó pillanatban szavazás mellett döntő jobboldal-ellenes elkötelezettségű, ámde az MSZP-ből, illetve az SZDSZ-ből kiábrándult szavazók a gödörből.
Erre csak annyit lehet mondani, hogy egy nyolc éve kormányzó erőtől ízlésesebb lett volna a saját értékekkel és eredményekkel kampányolni, ahelyett, hogy egy nagyon fiatal szerveződést próbálnak meg ellehetetleníteni.

Frank'Leó 2010.03.14. 21:53:26

@Hungryhorse: Egy amerikai üzletember aki legálisan tevékenykedik Magyarországon, szabályosan, nyíltan támogat egy pártot. Jobb lenne a tagok adományábol, de ebben sincs semmi baj.

Azt ellenben máig nem tudni, miből volt a Jobbiknak annyi plakátja a multkor s mire ez a nagy orosz- meg arabbarátság.

Hungryhorse 2010.03.14. 22:54:52

Persze.
De miért kerül itt elő a jobbik?
Miért a jobbik a példa és miért nem a két és kétnegyed parlamenti (egy)párt?
Erről van szó a cikkben? Nem.

Fóbiáitok vannak, vonz a jobbikellenes szdsz-es csordaszellem?

Szerintem, amikor április végére majd mindenki leadja a 2009-es elszámolását - törvény szerint - megtudhatod, ki mennyit költött. Az szdsz-mdf, a fidesz és az mszp is közzéteszi semmitérő és valótlanságokkal bőven ellátott, más fontos információkat elhallgató jelentéseit.

A jobbik és az lmp is ez ellen küzd, nem? Véget vetne a politikusbűnözésnek és átalakítaná a pártfinanszírozást (eltörölné a közpénzen élősködést).

Hungryhorse 2010.03.14. 22:56:45

Valami nagyember megírná miért is vagyok itt letiltva eredeti nickemen?
Sehol egy bejegyzés, törlés, csak a tiltás.

Frank'Leó 2010.03.15. 06:36:36

@Hungryhorse: Értem, a Jobbik is közzéteszi a semmitmondó elszámolását - amit a mai semmitérő párttörvény ír elő (pontosabban: lehetővé tesz). Ha Ti is ezzel a sumákolással éltek, akkor mitől fog csökkenni a pártfinanszírozás körüli simlisség? (Az LMP ebben legalább nyíltabban játszik.)
Bort iszunk és vizet prédikálunk?

Tényleg, lehetmások, miért van letiltva Éhesló? Nem egy hét nálatok a blog-bünti?
Habár. Ha szerintetek a holokauszttagadást nem szabad büntetni (a szólásszabadság liberálisan végletekig vitt elve szerint): akkor miért szoktatok egyáltalán itt körmösöket osztogatni?
Bort iszunk és vizet prédikálunk?

Kamee 2010.03.15. 09:22:10

A nagykőrösi és az óbudai kopogtatós eset után nekem úgy tűnik, hogy inkább a Jobbik őrködik a demokrácia felett.

Pollack 2010.03.15. 11:47:16

@Hungryhorse: Ezért:
lehetmas.blog.hu/2010/01/07/komment_policy
Hónapok óta érvényben van ez a szabályzat. Te, mint visszaeső, kaptál bant, s a szabályzat szerint, lehetőségünk van az alteregoidat is bannolni.
Szóval a jövőben akárhányszor meglátjuk az LMP=SZDSZ mantrádat, annyiszor fogunk kitiltani innen. Ha kell, minden nickedet. Meglátjuk ki unja meg előbb.

Lehet normális eszmecserét folytatni, vitatkozni ép eszűen is.

9mmPara 2010.03.15. 12:26:21

@Hungryhorse: "Miért a jobbik a példa és miért nem a két és kétnegyed parlamenti (egy)párt?"
Talán azért, mert mindenki tudja, hogy az általuk felhasznált anyagi erőforrások túlnyomó hányada bűncselekményből származik -- ennek már semmi hírértéke, még a párttrollok is tisztában vannak vele. Ellenben az érdekes kérdés lehet, hogy az a leendő parlamenti párt, amelyik "20 évet a 20 évért" szlogennel nyomja tele az óriásplakátokat, miből teszi mindezt?

werner69 2010.03.15. 13:54:51

LMP=SZDSZ

Köszönöm ;)

Pollack 2010.03.15. 14:01:15

@werner69: Oké, akkor most figyelmeztetés, a következőnél ban.

Lobbikosokat kérjük máshol trollkodni :)

werner69 2010.03.15. 14:06:04

LMP=SZDSZ

Térden állva könyörgök Mesterem :D

Amúgy meg ez:
"ha a hozzászóló célja az LMP lejáratása, hitelének megkérdőjelezése, politikájának kigúnyolása;"
lehetmas.blog.hu/2010/01/07/komment_policy

Feltűnően hasonlít erre:
"Támadja az MSZP szervezeteit, szerveit, vezetőit, intézményeit, társszervezeteit, parlamenti vagy önkormányzati frakcióit, képviselőit, képviselőjelöltjeit."
kapcsolat.hu/moderalasi_elvek

Lehet más? Hát akkor legyen más!

Pollack 2010.03.15. 14:12:33

@werner69: Majd pont tőled várjuk el, hogy megmondd, miben lehet, s kell másnak lenni.
A hülyeséget nem kell tolerálni egy párt-közeli blogon, ez nincs benne az Alapszabályunkban.

Tudod nem az a baj veletek Jobbikos trollokkal, hogy ide jöttök kommentelni és vitázni - lévén ezért van hozzászólási lehetőség -, hanem az, hogy nem nagyon akartok érvek mentén vitázni, nem törekedtek a konstruktivitásra. Úgy meg nehéz valakivel normális szót érteni, ha az LMP=SZDSZ-en kívül nincs érdemi mondanivalója.

Megjegyzem, ez csak annyiban helytálló feltételezés, mintha valaki azt írná, hogy a Jobbik=nácik. Ezen gondolkodj el (de hogy értsd, ti se vagytok nácik, mi se szadisok)!

sebiXXII 2010.03.15. 14:51:50

Tóth Ákos cikke jól indult egészen addig a feltételezésig, hogy miért épp BAZ megyében sikerült a jelöltállítás...és kinek a segédletével!/ez a fajta kommtekhez és persze mindenféle fura/Másfajta feltételezésekhez egyre inkább edződni kell a választásokig!!/
Én öregebb fejjel azt gondolom, a Jobbik ezen térségben való igen erőteljes térhódítása kivált természetszerüleg olyan tiltakozást és ellenérzést, ami segíthetett nekünk is?!-NEM??!
A "ki-kit segít"-tel meg nem kell komolyan foglalkozni, hisz bizonyíthatatlan hipotézisek csupán! S.A

Hungryhorse 2010.03.15. 14:57:19

@Pollack: a (szánalmas) próbálkozásotokat nem veszem zokon. A mai helyzetben, a cédulás csalások sorozatos leleplezését és a szervezési-szervezeti, támogatói gyengeségeitekkel történő szembesülést követően az érzékenységetek megnőtt, a toleranciátok csökkent.
A kommunikációtok is teljesen beszűkült, csak jobbik lmp relációk léteznek (itt is).
Ez is szánalmas és eredménytelen, mert akár lesz 1% akár bejuttok, akár nem, erre az alapra nem lehet eredményes pártot építeni: ennél több és koherensebb üzenet kellene.
Már ha van.
A véleményem ettől függetlenül változatlan, ha érted mire gondolok...:)

Hungryhorse 2010.03.15. 14:58:10

@9mmPara: Amennyiben ezt "mindenki tudja" érdemes lenne forrást, hivatkozást is adni rá.
De az nincs.
Itt se.

Pollack 2010.03.15. 15:20:16

@Hungryhorse: Szerencsére nem ti döntitek el mi csalás, s mi nem. Ezt majd a HVB-k fogják kimondani, esetleg a rendőrség. Addig maradjunk meg az ártatlanság védelménél, ami ugye jogrendünk alapja.
Gyengeségeinkkel már korábban szembenéztünk, ahogy erősségeinkkel is. Rosszul feltételezed, ha szerinted ezzel most kerültünk szembe először :)

A véleményed természetesen a tiéd, szabadon hangoztathatod, csak az itteni szabályokat tartsd be, s akkor jól meg fogunk férni egymás mellett.

9mmPara 2010.03.15. 18:50:11

@Hungryhorse: "Amennyiben ezt "mindenki tudja" érdemes lenne forrást, hivatkozást is adni rá. De az nincs. Itt se."

Akkor szerinted a Jobbik mire föl veri magát a 20 évvel? Nem azt sugallják, hogy ők is _tudják_, hogy a jelen uralkodó pártokrácia szétlopta az országot? Nem arra pályáznak, hogy ha bekerülnek a parlamentbe/hatalomba, akkor majd megoldják, hogy az illetékes szervekben megjelenjen az akarat mindezek bizonyítására is?

Egyébként érdemes elolvasni a Bölcsek Tanácsa nemrég megjelent, "Szárny és teher" c. könyvében a korrupcióról szóló részt.

hulyeinformatikus 2010.03.15. 19:47:14

@Kosinva: "hisz a Fidesz politikája részben lefedi az LMP politikáját is. "

Igen, tehát ezért nincs szükség az LMP-re.
Fidesznek meg főleg nincs szüksége rá.

Kosinva 2010.03.15. 20:36:42

@hulyeinformatikus: Hát ha tegyük fel a Fidesznek nem lesz meg a kétharmad és az LMP-vel vagy épp a Jobbikkal kénne együtmüködnie hogy meglegyen, akkor a Fidesz szívesebben választaná az LMP-t, de ha meglesz neki és az LMP bekerül, akkor is szívesebben fog együttmüködni bizonyos kérdésekben az LMP-vel, bár a Jobbikkal se zárjuk ki az együttmüködést egyes kérdésekben, de nem akarunk az MSZP-nek támadófelületet adni.

hulyeinformatikus 2010.03.15. 20:53:37

@Kosinva: "Hát ha tegyük fel a Fidesznek nem lesz meg a kétharmad és az LMP-vel vagy épp a Jobbikkal kénne együtmüködnie hogy meglegyen, akkor a Fidesz szívesebben választaná az LMP-t, de ha meglesz"

Ez nem szívesség kérdése.
Fidesz deklaráltan nem fog koalíciót kötni a szélsőjobboldallal, főleg nem egy kétharmados többség eléréséhez.

Adott kérdésekben pedig nehezen tudom elképzelni, hogy az atlantista Fidesz közös nevezőre tudna jutni a két párttal.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.03.15. 23:35:02

@Kosinva: Nem zárjátok ki? Téged nem tájékoztattak a Fidelitasban, hogy a Jobbik a létrejöttétől fogva a szövetségesetek? Az vitathatatlan, hogy hosszú éveken át az volt, de én most is annak tartom. Csak a választások előtti hónapokban meg kell kicsit játszani a haragszomrádot, mert mindkét pártnak vannak olyan szavazói, akik nem fogadnák el a másikat partnerként.
Ha meg tévedek, és tényleg szembefordultak egymással, akkor is a Fidesz hozta föl ezt a mocskos náci csürhét a támogatásával. Ez esetben fejükre nőtt a teremtményük, amit röhögve néznék, ha nem volna az országra nézve tragédia.

DjKaller 2010.03.16. 01:15:56

@bm613: A Jobbik megerősödése nem a Fidesznek köszönhető. Ez szimplán az elqrt kormánypárti politika műve. Ahogy nő a problémák hada, nő a feszültség, nő a szélsőségek tábora.

@hulyeinformatikus: A Fidesznek jól jön az LMP, hisz szavazatokat vihet el baloldalról és ezzel az MSZP-t gyengíti, de persze az is igaz, hogy inkább az LMP mint mondjuk az MDF. Ráadásul - és ez fideszes körökben is ismert - sok fidesz-lmp vegyes szimpatizáns létezik. Nyilván nem olyan népszerű ez az állatfaj, mint a fidesz-jobbik, de azért vagyunk egypáran.

DjKaller 2010.03.16. 01:18:00

Az LMP olyan újításokat vihet keresztül a Parlamentben, amire a Fidesz esetleg nem is gondol. Ennek két egyszerű oka van: az LMP-ben jóval több a fiatal és a történelemben mindig a fiatal generációk hozták a nagy változásokat, továbbá az LMP egyik sarokköve az ökopolitika, avagy a zöld fordulat, amire valóban nagy szükség van.

Hungryhorse 2010.03.16. 08:34:06

@Pollack: én biztosan nem döntök el semmit. A ti ebben a relációban értelmezhetetlen, mert amióta itt néha vitába bocsátkozok veletek leírtam párszor, annyi közöm van a radikális jobboldalhoz, mint bármely szabadon választó magyar állampolgárnak: vannak törekvéseik amiket támogatok, vannak melyeket tűrök és vannak melyekkel vitázom.
A helyzetemet az határozza meg, melyik kupac a nagyobb és nem az, hogy ti hová szuszakolnátok be.
Ez fordítva is igaz, meg is sértődtök, ha én írom le, hogy szerintem ti hová tartoztok. Erre ti meglehetősen idegesen reagáltok, tehát legyen ez kölcsönös, csak én nem cenzorkodhatok...:)
Sehol nem írtam, hogy első alkalommal buktok.
Azt írtam, hogy kinéz most is a bukta és ennek szomorú hatásai vannak az elveitekre, toleranciátokra, liberalizmusotokra és az eredeti nickemre nézve.
Ettől nem lesz más a politika.

Hungryhorse 2010.03.16. 08:37:35

@9mmPara: Az ere3deti állításod a finanszírozásuk törvénytelenségére, idegen érdekek kiszolgálására vonatkozott.
Azt kértem ezt a hamis állításodat támaszd alá forrással, linkkel.
Erre tovább folytatod és terelsz olyan szósszal, hogy miért akarnak a parlamentbe jutni. Gondolom, mert szeretnének a politikai hatalomgyakorlás közelébe kerülni, és részt venni a törvényhozásban.
A többi feltételezés.
Továbbra is várom, hogy a hamis állításodat valami forrással próbáld alátámasztani.

hulyeinformatikus 2010.03.16. 08:51:34

"Az LMP olyan újításokat vihet keresztül a Parlamentben, amire a Fidesz esetleg nem is gondol."

Bankok elleni harc, törpe gazdaságok előnyben részesítése, otthonszülés, melegek egyenjogúságának támogatása, alanyi jogon járó jövedelem.

Na, ezek NEM hiányoznak a következő kormány programjából.

9mmPara 2010.03.16. 09:29:31

@Hungryhorse: Ló kolléga, az isten áldjon meg, egyeztessük már össze az alanyainkat, meg a tárgyat! Az én eredetei állításom a jelenlegi és közelmúltbeli parlamenti pártokra vonatkozott és arra, hogy az ő finanszírozásukról tudja mindenki, hogy piszkos pénz. Ennek folyományaképp érdekes az, hogy az elszámoltatásukat nagy mellénnyel hirdető, jelenleg még nem, de várhatóan igen hamar azzá váló, Jobbik nevezetű pártnak tiszta-e az anyagi háttere? Ezért volna hasznos, ha pl. az LMP mintájára nyílt kampányszámlát vezetnének. Mert ugye, Szijjártó Péter is osztja az igét, hogy itt velük aztán megszűnik a korrupció, csak ezt még a Fidesz legelvakultabb hívei se hiszik el -- mindössze erkölcsi magasabbrendűségből kifolyólag megértik és megbocsátják.

Azt meg ugye nem várod el tőlem komolyan, hogy innen, a számítógépem mögül majd pont én leszek képes pártbűnözést olyan szinten bizonyítani, hogy az a bíróságon is megállja a helyét? Mert, ha már bizonyítunk, akkor az ugyebár legyen jogilag kikezdhetetlen, első-, másodfokon és a felülvizsgálati kérelmet követően is, mindörökkön örökké.

Bartoki 2010.03.16. 09:38:12

@bm613: "Ha meg tévedek, és tényleg szembefordultak egymással, akkor is a Fidesz hozta föl ezt a mocskos náci csürhét a támogatásával."

Én úgy emlékszem, hogy az EP választás előtt a Jobbik bőven 5% alatti támogatottségú volt. Az ellenük folytatott gyűlöletkampányban futottak fel a kb. mostani szintre - aki utálja az SZDSZ-t, az megszerette a Jobbikot.

hulyeinformatikus 2010.03.16. 10:22:38

@Bartoki: "aki utálja az SZDSZ-t, az megszerette a Jobbikot."

Aki utál gondolkodni, az megszerette a Jobbikot.

Kevercs 2010.03.16. 11:29:39

Hiába vállalja a LMP, hogy nem hagyja letáncolni a FIDESZ-t a demokratikus utakról, ha a FIDESZ most sem demokratikus és ebben az állapotában választást fog nyerni. A FIDESZ a legkevésébé demokratikus erő, melynek
elnöke már most megkötötte a legreakciósabb gazdasági
erőkkel a szövetséget. Igaz, hogy ezek állítólag magyarok.....

hepaj 2010.03.16. 13:38:44

Na de akkor Legyen Más! És most választási kampány van. Tessék hagyni egyenlőre a többi szereplőt. Mást várunk el tőletek, magunktól!
Fel kell számolni a kétpárti feudalizmust, meg kell szüntetni a pártprioritás alapú kontraszelekciót az államigazgatásban, egyenlő forráselosztást kell biztosítani a vidéknek, forrásokat az alternatív energiaszektornak, erős, körzetesített, de iskolabuszhálózatra épülő oktatást vidéknek stb. stb. Hagyjuk a többi pártot. Nem kell nevesíteni őket viszont radikális fordulatról kell beszélni.

Frank'Leó 2010.03.17. 13:44:48

Újra fölvetném a kérdést, mert úgy látszik, illetékes (elempés) kommentelő nem olvasta:

Miért a meglepetés, hogy a Fideszhez közelebb állónak gondolják az LMP-t? (innen másolva:)

Messze többet ekéztétek a szocikat, libeket. Persze igaz, ők vannak kormányon. Innen kezdve arány és megítélés kérdése, hogy a Fideszt miért olyan keveset. (Hoztál egy-két példát ez utóbbira is, de sokkal több nem volt. A másik oldalon, hajjaj!)

Nekem egy történet volt különös. A pártfinanszírozást most ez egyszer a szocik megszavazták volna, ahogy a civilekkel megegyeztek. Történelmi pillanat, ami ritkán fordul elő bejáratott demokráciákban is.

Egyszer Ti is szóvá tettétek, hogy a Fidesz feküdt keresztbe (egy álszent szöveggel, hogy maradjon a körzetenként 1 milla költési korlát). De az egész ügyben
végül megint azzal az egybemosással jöttetek, hogy az a csúnya mai politikai elit (BPéter még törésvonal-elméletet is kreált hozzá.)

Persze elvileg mindenkitől egyenlő a távolság (leváltandó jelenlegi elit stb.). De már megin' a a frány gyakorlat ... csak az nem lenne!

lmpslany · http://lmpdunakanyar.blog.hu 2010.03.18. 13:34:45

@Frank'Leó: Hát, nem is tudom, talán mert eddig voltunk SZDSZ-utódpárt, szélbal, MSZP-bérenc, de a Fidesszel még nem hoztak hírbe :) Már csak a Jobbik van hátra :)
Nyilván elképzelhetetlen, hogy nem állunk közel senkihez. Vagy igen, de nem úgy. Mert minden párt esetében tudsz mondani egy-egy ügyet, amiben éppen hasonlóan gondolkodunk, meg egy csomót, amiben homlokegyenest ellenkezőleg. Értékszintézis? Katyvasz? Döntsön mindenki maga, én ugyan meg nem mondom, mit gondoljatok!

pgeri 2010.03.18. 14:21:50

@Hungryhorse: ja, LMP-s csalás. Erre gondoltál?

index.hu/belfold/2010/03/16/alaptalanul_vadolta_a_jobbik_az_lmp-t/

Kíváncsi vagyok, mikor jelenik meg a bocsánatkérés a jobbik.hu-n :-)

Frank'Leó 2010.03.18. 16:55:52

@óvadóc: A tapasztalatból próbáltam kiindulni.

A "szedeszbérenc", maszopbérenc"-hez hasonló orbitális baromságokat hagyjuk a széljobbereknek meg más egy-gondolatú embereknek.

Nekem kívülről az a benyomásom, hogy az LMP-ben (pontosabban jónéhány meghatározó embernél) vannak sommás ítéletek: általában a mai politikával kapcsolatban, illetve egyes pártokra vonatkozóan.
S mint említettem, úgy tűnik, ez az LMP-n belül sem tisztázott dolog.

subabubba 2010.03.18. 21:55:33

Ú kezdem megszeretni ezt az LMP-t :) Kicsit nyakas a cím, de a poszt nagyon tetszik.

A legtöbb kommentelőnek meg ajánlom ezt a plakátot: lehetmas.hu/static/ogy2010_kampanyanyagok/Plakatok/A3/lmp_szemuveges_297x420_press.pdf

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.03.20. 10:17:12

@Bartoki: A közvélemény-kutatásokban volt 5 alatt, nem a választók fejében. Csak akkor még cikinek érezték bevallani sokan. Ez a szélsőséges pártok szavazóinál mindig előfordul. Amióta ott megvolt a nagy eredményük, kevésbé rejtőzködnek a híveik.

Frank'Leó 2010.03.24. 18:00:58

Kedves óvadóc, nem a képzelőerőm hiányzik, hanem a válasz.

"Nyilván elképzelhetetlen, hogy nem állunk közel senkihez." Elképzelni tudok ilyet, még szimpatikus is volna.

Hungryhorse 2010.03.25. 19:20:57

@9mmPara: Akkor nem kell ilyeneket leírni. Hülyeségeket, források nélkül én is írhatok, amíg ki nem moderálnak innen.
De nem teszem, hanem a vita során megpróbálom leírni mit és miért gondolok ugyanúgy, vagy másképp, mint a postot, vagy kommenteket író olvtársaink.

Hungryhorse 2010.03.25. 19:31:54

@pgeri: ezt nem tenném ki az ablakba. Ibolykáékat első fokon szintén ezért a nyilvánvaló - nem csalásért - meszelték el BP-en:
"....Szép Tibor, Pest megye főjegyzője elmondta, hogy Földi Áron a napokban 786 ajánlószelvényt adott le az egyéni választókerületi bizottságnál, ám ebből „első körben” csak 625-öt fogadott el a testület. Az elutasított 161 cédula közül 130-at azért nyilvánítottak érvénytelennek, mert azokat eltérő írásmóddal, részben olvashatatlanul, illetve más-más tollal töltötték ki."

A linked alapján betett idézet volt.
Ez kétségtelenül nem volt csalás.

SzKristof 2010.03.28. 17:52:52

@Frank'Leó: A pártfinanszírozás megbuktatására vonatkozó reakciónkkal kapcsolatban igazad van. Nem volt okos dolog a "csúnya elitet" kárhoztatni, ki kellett volna mondani, hogy a Fidesz volt a ludas és kész. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a döntés mögött nem a Fidesz óvásának célja lebegett, hanem kampánystratégiánk egyik kulcselemének rugalmatlan alkalmazása. Ez a kulcselem - nem árulok el titkot - úgy szól, hogy az LMP-nek a lejáratott politikai elittel (és a Jobbikkal) szemben kell pozicionálnia magát. Ez általában helyes stratégia, de ebben az esetben tévútra vezetett. Igaz ugyanis, hogy a két nagy párt a pártfinanszírozás megoldását sokáig közös erővel blokkolta, de a szóban forgó szavazáson a szocik valóban megszavazták volna a törvénymódosítást - miközben a Fidesz tovább folytatta az álszent licitálást.

Frank'Leó 2010.04.02. 00:24:53

@SzKristof: Korrekt válasz volt, ritkán kap ilyet itt a jámbor kommentelő.

Az eddigi elit ilyen egybemosás val.szeg nem is tesz jót az LMP-nek, amikor elemi érdeke lenne (többek között) a 2-300 ezer tök bizonytalan baloldali szavazó megszólítása.

Teljesen érthető ez a mostani történet (a pártfin. kérdésében), hogy a kampányelem működött a tagolt gondolkodás helyett. Fontos kérdés, hogy a korábbi hasonló egyoldalúságoknak (ld. fentebb) mi volt az oka.

Ennél fontosabb: ez lesz-e a jövőben is? Arról már lehetett olvasni, hogy lehetnek ügyek, amiben az LMP együttműködik a Fidesszel (mondjuk egy 2/3-os esetben).
És mi lesz, ha a Fidesz újból szorítja vissza az Országgyűlés szerepét, ahogy tíz éve tette? Van erre is politikája az LMP-nek (azon kívül, hogy nagyon szomorú lesz miatta - a demokratikus érzelmű állampolgárokkal együtt)?
süti beállítások módosítása