okt
07

A győztes igazsága

Nem nehéz kitalálni, hogy ilyen címmel a vasárnapi választás győzteséről írok, azonban, hogy mégis rácáfoljak a trivialitásra, hadd foglalkozzam az elején röviden az LMP-vel. Meg a végén is. De a győztesről is lesz szó!

Ami minket illet: majdnem sikerült

Karácsony Gergely helyében a vasárnapi sajtótájékoztatón kevésbé kerteltem volna, kevésbé próbáltam volna a „hagyományos politikus” módjára szépíteni a tényeket. Az LMP vidéki beágyazódásának és budapesti megerősödésének terve majdnem teljesült (az előbbi nem volt meglepetés, már jelöltből sem sikerült sokat állítani), azaz nem teljesült.

S ha jelöltállítás: a várakozásokhoz képest gyenge eredményt nem csak magunknak köszönhetjük. A saját esetleges hibáink kötelezően sorra kerülő elemzésén túl még egyszer érdemes felidézni, hogy a jelöltállításból a Fidesz által elfogadott új választási rendszer golyózta ki majdnem teljesen az LMP-t (szerencsére ez is csak majdnem sikerült). Miközben jóval több kopogtatócédulát gyűjtöttünk az országgyűlési választásoknál, s igen sok helyen tudtunk volna jelöltet állítani a régi szabályok szerint az önkormányzati választásokon is, ez az új, a „régi, nagy” pártoknak kedvező szabályozás mellett igen kevés jelölt állításához volt elég.

Hangsúlyos a „régi, nagy”. A beágyazottság és az egész országra kiterjedő hálózatok terén – fülkeforradalom ide vagy oda – a Fidesz és az MSZP egyaránt messze kiemelkedik a mezőnyből. Nyilván nem hülyék a Fidesz stratégái, úgyhogy világosan tudták, hogy az új szabályok ezt a régi, kétpárti küzdelmet betonozzák be. Szintén ezt erősítette az önkormányzati képviselők számának jelentős csökkentése, mely a 10% körüli kispártoknak jellemzően mindössze egy, néhol két mandátumot juttat.

Nem is történt más, mint amit várni lehetett; vasárnap az MSZP mint második párt megerősödött (nem a Fideszhez, hanem a másik két országos ellenzéki párthoz képest). A Fidesznek sikerült tehát ismét jó tanítványként viselkednie, és pitiáner, rövidlátó politikai érdekből a posztkommunista világ, a posztkommunista valóság egy újabb szeletét „a szarból” visszahoznia.

Csak nehogy megint kilépjen az utódpárt az ügyeletes, mindig verhető pofozógép szerepéből!

A győztesnek igaza van

Ami pedig a győztes igazságát illeti, nem arról a banális okosságról fogok beszélni, miszerint egy párt, mondjuk, egy kétharmados országos győzelem után még a saját választói többségét is becsaphatja, s munka helyett leöntheti az országot saját, nem képesség alapján válogatott kádereivel, schmittpalikkal, giccses együttműködési nyilatkozatokkal. Nem is arról, hogy mi mindent meg lehet majd tenni – akár a saját választóik ellen is – Budapesten és a többi önkormányzatban anélkül, hogy bárki keresztbe tudna feküdni. Arról a győztes narratíváról ejtek szót, ami a Fidesz és Orbán Viktor eddigi két évtizedét nem túl hízelgően értékelte.

Nemcsak Orbán Viktor mondhatja azt, hogy mostantól arra szavaztatok, amit majd csinálunk. A baloldal hivatalos rettegőgépezetének lájtos vége is elégedetten dőlhet hátra. Mostantól az is igaz, amit ők az első Fidesz-kormányról mondtak. Akkor is, ha akkor még nem volt igaz. A Fidesz Orbán Viktor erős egyszemélyi uralma alatt áll, ellenvélemény nincs, s a hűség százszor fontosabb a hozzáértésnél, a gépezetet kőkemény hatalomvágy jellemzi stb. – ismerős szöveg, ami az elmúlt hónapok alatt feketén-fehéren megvalósult. Szintén igaz, hogy rendszerváltó, demokratikus hagyományok ide vagy oda, nincsenek meg a korábban hangoztatott erkölcsi gátak a Fidesz előtt. Nincsenek olyan határok, amelyeket a Fidesz mint egy „rendszerváltó, demokratikus párt” ne lépne át. Amihez ereje van, és a pillanatnyi érdeke diktálja, azt megteszi akkor is, ha pár éve még máshogy korteskedett, szigorúan „értékalapon”.

Ez utóbbi tanulság nem csak nekem fontos (én magam is azon a véleményen voltam egészen a szupercinikusan elnevezett „Nemzeti Együttműködés Rendszerének” megalapításáig, hogy a Fidesz számára adott egy demokratikus szellemiségű erkölcsi játéktér, amelyen szigorúan elmegy a határokig, ha kormányon van, de tovább nem, ezért lehet akár kétharmados többséget is adni a kezébe). Fontos ez a Fidesznek magának is. Ugyanis ha most az történik, amire per pillanat számtalan jel mutat – őszintén remélem, nincs igazam! –, és kreálnak a vörös helyett egy piros-fehér-zöld vagy egy narancssárga Kádár-rendszert (itt most ne egy az egyben a pártállamra gondoljunk, hanem az akkori gondolkodásmód, a gazdasági-társadalmi mechanizmusok, a mutyivilág, az oligarchikus kormányzás, a néphülyítés és a punnyadtság jelenbe való átültetésére, amit már az MSZP-ben is annyira poshadtnak és megvetendőnek gondoltunk), akkor a szokásos hatalomtechnikai eszközökkel még kihúzhatják egy vagy két, esetleg három ciklusig, de ennek eredményeképpen az ország tovább süllyed, hiába gondoljuk most is, hogy nincs lejjebb.

Hogyan tovább?

Miután a Fidesz a budapesti közgyűlésbeli többséget is – ha vékonyan is – megszerezte, LMP-sként a lehetőségeink is kisebbek lesznek arra, hogy befolyásoljuk a dolgok menetét. Persze igyekszünk ott lenni, igyekszünk mindenre figyelni, a jót követelni, a rosszat elutasítani és javaslatokat adni, de a győztes többség lényegében szabadon dönti el, hogy végül hogy szavaz. Bizakodhatunk a jelenlétünk erejében, a javaslatainkban és az együttműködésben sok fővárosi kerületben és pár megyei, nagyvárosi és egyéb önkormányzatban is. Hozzáértő és lelkes képviselőink vesznek részt az önkormányzatok munkájában, de ez sajnos alapvetően egy mennyiségi játszma.

A budapesti párbeszédben azonban különösen bizakodhatunk, mivel Tarlós István együttműködést ígért az ellenzéknek, ugyanakkor ezt készpénznek csak akkor vehetjük, ha már tényleg megtapasztaltuk. Győzelme pillanatában Orbán Viktor is szerénységről, Gyurcsány Ferenc pedig dübörgő gazdaságról beszélt...

De bízzunk abban, hogy igaz a szóbeszéd: Tarlós István, noha mindenkinek kemény ellenfél és nagy szervező, nem az a fajta politikus. Most legalább három évnyi kampánymentes építkezés jön, mégpedig olyan építkezés, ahol nem a pártépítés, hanem Budapest és az ország építése a fő cél. S ebben kell keresni a mindenkori együttműködést Budapesten is, elvégre a második legjobb párt – ez mondjuk, a notóriusan megújulni képtelen utódpárt és a nyíltan nem teljesen demokratikus Jobbik mellett nem volt nehéz – és a második legjobb Budapest-program győzött. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr552352134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éhesló 2010.10.08. 20:03:23

A post jó lett volna, ha nem kerül rá a "vörös farok".
( hortuscarmeli.blogspot.com/2006/12/vrs-farok.html )
A jobbik címkézése nem csak hazug ( alkotmányos alapokon működő, demokratikus választásokon megválasztott és a demokratikus intézmények működésében/működtetésében részt vállal) és felesleges. hanem kontra-produktív is:
nyilvánvalóvá teszi a "liberális, toleráns és demokratikus" elvek semmibevételét azoknál, akik ezt kérik az ellenfeleiken számon.
A jó öreg kettős mérce.

Éhesló 2010.10.08. 20:15:04

Blogmotor, köpöd ki!

Galadhriel 2010.10.08. 21:53:27

@Éhesló: Ügyes! Ez a provokatív Jobbik-jellemzés.

Persze alappal vitatható ... de nem teszem. Nem teszem ezt a szívességet, hogy a Jobbikról vitatkozunk. Ez itt most az LMP-ről szól.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.10.08. 23:31:37

@Éhesló: A példaképeteket is megválasztották 1933-ban. Őt azért ugye ettől nem vagyunk kötelesek demokratikus vezetőnek nevezni?

Éhesló 2010.10.09. 09:00:12

@bm613: persze. Böszmét is megválasztottátok. Csak őt el lehetett hajtani. A jobbikot nem lehetett?

kalapácstollú 2010.10.09. 10:19:04

@Éhesló: Demokratikus választáson megválasztott - és ez már bizonyíték is arra, hogy maga az adott párt is demokratikus elkötelezettségű? Szerintem ebből nem feltétlen következik ilyesmi.

kalapácstollú 2010.10.09. 10:24:06

"Karácsony Gergely helyében a vasárnapi sajtótájékoztatón kevésbé kerteltem volna, kevésbé próbáltam volna a „hagyományos politikus” módjára szépíteni a tényeket."

Karácsony Gergely úgy nyilatkozott, mint azok a politikusok, akik "munkássága" miatt az LMP egyáltalán létrejött. Szörnyű volt! A karácsonygergelyeknek szerintem semmi keresnivalójuk az LMP-ben. Miben különbözött ezzel a nyilatkozattal egy Nyakótól, egy Répássytól, egy Szijjártótól, egy Szanyitól? Semmiben. Legfeljebb mégis annyiban, hogy a fideszes és az mszp-s megmondóemberektől ilyesmire számíthatunk, de az LMP politikusától ez mégis döbbenet.
(Most néhányan valszeg elküldenek engem melegebb éghajlatra. Előre is üzenem nekik, talán inkább azon kellene elgondolkodniuk, mi váltotta ki ezt a pár sort.)

kalapácstollú 2010.10.09. 10:26:34

"Nyilván nem hülyék a Fidesz stratégái, úgyhogy világosan tudták, hogy az új szabályok ezt a régi, kétpárti küzdelmet betonozzák be."

bozon, ebben teljes igazságod van! A Fidesz stratégái valszeg végiggondolták, hogy az LMP akár le is válthatja az MSZP-t. Jó-e ez a Fidesznek? Jó-e a Fidesznek, ha ellenfele egy tiszta, be nem sározódott párt? Nyilván, hogy nem jó. Sokkal jobb ellenfél a hiteltelen MSZP. Nosza, változtassunk úgy a játékszabályokon, hogy...
...innét már ismerjük a történetet.

Éhesló 2010.10.09. 10:40:03

@kalapácstollú: igazad van. Mi lenne az a bizonyíték, ami alapján a jelen helyzetben képesek lennétek elfogadni egy jobboldali, nemzeti radikális párt demokratikusságát, ha az ügyészség és bíróság nem elég hozzá?
Az, hogy csoportosan öngyilkosságot követnének el?
Nincs olyan észérv, ami alapján ne címkézne fel bárkit a ballibban társaság 1989 óta.
volt itt már Antall, Boross, Torgyán, Kónya, Csurka, Orbán, Kövér, Morvai is fasiszta, náci, antidemokratikus.
A baloldalról sosem mondtátok ezt, pedig ott vannak köztük (is) a gyakorló kommunisták és csemetéik.
Köztetek is.
Ez nem jelent kockázatot, igaz?

Éhesló 2010.10.09. 10:44:55

@kalapácstollú: a demokratikus "játéktér" néha nem a kedvünk szerint alalkul. Itt akár árvizekről, katasztrófákról, gazdasági válságokról, akár a politikai hatalom gyakorlóinak törvényhozási stratégiájáról, taktikájáról beszélünk.
De a játékszabályokhoz alkalmazkodni kell tudni.
Az lmp erre nem volt képes.
Össze kell magát szednie, ha tovváb akar játszani és el kell gondolkodni kellenek-e ehhez a lejáratott és lejáratódott töbségellenes és PC szdsz panelek, vagy el kellene végre ezeket felejteni és nem újbeszél módon szólni a százezernyi bölcsészen kívül azokhoz, akik tényleg más politikát szeretnének, mint eddig volt.
De így nem megy.
Szemmel láthatóan nem.

kalapácstollú 2010.10.09. 11:00:49

@Éhesló: A demokratikus gondolkodásmód nem feltétlen, hogy objektíven megítélhető. Ahogyan azért sem jár börtön, mert valaki gyilkosságot tervez.

kalapácstollú 2010.10.09. 11:01:22

@Éhesló: "De a játékszabályokhoz alkalmazkodni kell tudni.
Az lmp erre nem volt képes"

ezt nem is vitatom.

kalapácstollú 2010.10.09. 11:06:18

@Éhesló: "volt itt már Antall, Boross, Torgyán, Kónya, Csurka, Orbán, Kövér, Morvai is fasiszta, náci, antidemokratikus.
A baloldalról sosem mondtátok ezt, pedig ott vannak köztük (is) a gyakorló kommunisták és csemetéik."

1. hazudsz, soha nem mondtam sem Borossról, sem Antallról, sem Kónyáról, sem orbánról, sem Kövérről, hogyfasiszta vagy náci. Torgyánról sem. Sőt! Morvairól is csak gondoltam, de valljuk be, ő is inkább csak viselkedészavaros. :)))
Csurka náci, ez nem vita.
2. ??? Azt kellett volna mondani, hogy Antall, Boross, stb. baloldali??? Miért?
3. Leszarom, hogy ki kinek a csemetéje. Én nem vagyok náci, rasszista, hogy valakit a genetikája alapján ítéljek meg politikailag, nem pedig a tettei alapján. és te?

kronstadt (törölt) 2010.10.09. 11:20:20

Demokrácia = kifinomult elitista hatalomgyakorlás

Pártpolitika = manipuláció

„választás” = biztonsági szelep/ feszültség-levezetés/ önámítás + legitimálás

pártprogram = frázis/kliségyűjtemény

valódi mozgósító-erő = ellenségkép

valódi döntés = egyéni szinten meghozott döntés

valódi szabadság = az egyén és az egyéni döntés szabadsága

kronstadt (törölt) 2010.10.09. 11:21:09

@bm613:

A demokrácia a többség – abszolút – hatalmáról szól. A szabadságjogok tekintetében a valódi kérdés a hatalomkoncentráció mértéke.

"Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad men." Lord Acton

Éhesló 2010.10.09. 21:09:33

@kalapácstollú: nem hazudok, elég a korabeli sajtót elolvasnod. Csurkát nácizni nem nagy kunszt ezek után és inkább téged, mint őt minősíti.
Arra próbáltam a sekély figyelmedet rávezetni, hogy a komcsikkal kapcsolatban az orrotok kevésbé érzékeny.
A neveltetés és a vagyon, kapcsolatrendszer nem genetika.
Ez örökség, amit kaptak, őriznek (villák, műkincsek, bútorok) szép számmal, hordoznak az utódok: apró, bayer, pethő, rajk, schiffer...
A tetteik, hitvallásuk és életútjuk is megfelel ennek. Elég ha a házatok táján nézel körül.
Én ezt nem szarom le, amíg egyetlen kártérítési per is folyik amiben az elrabolt vagyont próbálják meg visszaszerezni azok, akiktől elrabolták anno és amíg szabadlábon vannak a tettes felmenők.
Ez esetben is morális deficit van: mert az érzékenység csak a nácikra terjed ki, a komcsikat nem nagyon kukkolják (ti sem).

Galadhriel 2010.10.10. 00:15:59

(elköszönés) Fiúk, ez magáért beszélt! Még a választási kudarcot sem tudjátok megvitatni.

Bozon ideírt valamit ("saját ESETLEGES hibáink kötelezően sorra kerülő elemzésén túl még egyszer érdemes felidézni" ... és máris másokról írkál).
Azután ide sem néz. Akár a többi LMP-s.
Fiúk (nem szoktam trágárkodni de) úgy szarjátok Ti le a embereket (volt/lehetséges szimpatizánsokat), ahogy a többi párt. Csak ügyetlenebbül.

Akik pedig itt kommenteltek, T. volt vitapartnereim: annyit sem vagytok képesek elérni, hogy ne egy széljobber adjon már megint irányt a vitának (grat. Éhesló, a magad műfajában Te legalább ügyes vagy).

Búcsúzásul, ha jár erre LMP-s képviselő, azt kérem Tőletek, amíg tart a megbízatásotok, addig próbáljatok hasznosan dolgozni. Akkor legalább a szép emléketek marad meg.

Minden jót!

Éhesló 2010.10.10. 09:30:22

@Galadhriel: sajnálom, hogy önként távozol, annak ellenére, hogy az itten társalgásod végén sem kerülted el, hogy engem címkézzél. Nem emlékezek olyanra, hogy veled/mással, mint itteni vitapartneremmel kapcsolatban ilyesmire vetemedtem volna, de sebaj.

Amit képtelen vagyok megérteni nálad és a hozzád hasonló politikai/eszmei hitvallásúaknál, az a veletek folytatott viták kapcsán tanúsított sértődés, a másik gyalázása, megbélyegzése olyan esetekben, amikor nem erről szól a vita.
Mintha ez bármit is változtatna a társadalmunkban/világban történteken, a tényeken és segítené az általatok olyannyira hirdetett "demokratikus, liberális, toleráns, előítéletektől mentes" légkör kialakítását.
Ettől nem lesz más a politika.

kronstadt (törölt) 2010.10.10. 11:09:12

@Éhesló:

Kár, hogy csak a felszínt karcolgatod.

Az „LMP = SZDSZ képletedhez”

LMP = SZDSZ = Jobbik = MSZP = tetszőleges politikai párt

Az egyik 19, a többi egy híján húsz:)

+ még egy „képlet” a kommunista mániádhoz

kommunista = fasiszta = náci (totalitariánus)

Az egyik kutya a többi eb:)

A liberális demokrata „fóbiádhoz”

Modern „liberális” = baloldali protekcionista fasisztoid elemekkel

Modern demokrácia = kisebbségi "diktatúra" a többség által ötletszerűen megválasztott személyeken keresztül („good guy” versus „bad guy” kinek jobb a marketing csapata, kinek van több pénze, ki lódít nagyobbat)

Modern választási program = frázisgyűjtemény

Az „elmaradt kommunista jóvátétel” mantrához

A sztori minimum 1914-től datálódik, főbb elemek:
1. a lakosság kirablása (1914 aranystandardról való letérés)
2. 4 év vérfürdő a rablott pénzből (1914-1918)
3. társadalmi-gazdasági összeomlás – kommunista barátaid színre lépése (1917-1919)
4. a korábbi egységes világgazdaság „de jure” felszámolása – jelentéktelen protekcionista „nemzetállamok” (1920-1929)
5. gazdasági világválság (hivatalosan -1929-1933, ténylegesen 1929-1946)
6. a lakosság újabb kirablása (1931, 1933 végleges letérés az aranystandardról)
7. militarizáció a rablott pénzből
8. újabb vérfürdő 1939-1945
9. újabb társadalmi-gazdasági összeomlás – újabb kommunista expanzió/államosítás 1945-1948

A „kommunista” expanzió valódi okai:
- protekcionizmus/ valuta manipuláció/ állami intervenció
- nacionalizmus
- sovinizmus

Honnan kéne kezdeni a „jóvátételt”?

kalapácstollú 2010.10.10. 13:32:14

@Éhesló: Ok, olvas el a "korabeli" (az meg mi? merthogy nem beszéltünk egy kijelölt időszakról...): melyikben és hol náciztam le az illető politikusokat? Vagy: ha nem pont rám gondoltál, akkor ebben a posztban pontosan hol vannak lenácizva az illető politikusok (merthogy azt írtad: "itt" lettek lenácizva-fasisztázva). Bocs, de úgy tűnik, hazudsz.
A neveltetés talán nem genetika, de a családi-vérrokonsági kapcsolatra való hivatkozás az bizony genetikára való hivatkozás. Az pedig hülyeség, hogy mindenki nyilván pont ugyanolyan eszméket követ majd, mint "egyes" felmenői. Normális vagy? Jézus szülei (tudod: akik nevelték!) is zsidók voltak, mégis....;)

kalapácstollú 2010.10.10. 13:33:49

@Galadhriel:

Írod mindezt erre:
@kalapácstollú:

Olvastál itt valamit egyáltalán????

Éhesló 2010.10.10. 19:50:27

@kalapácstollú: másdoszor vádolsz meg. alaptalanul.
Ezt írtam volt:
"....volt itt már Antall, Boross, Torgyán, Kónya, Csurka, Orbán, Kövér, Morvai is fasiszta, náci, antidemokratikus.
A baloldalról sosem mondtátok ezt, pedig ott vannak köztük (is) a gyakorló kommunisták és csemetéik.
Köztetek is.
Ez nem jelent kockázatot, igaz?"

Sehol NEM írtam, nem vádoltalak azzal, hogy TE mondtad. Azt állítottam, hogy lenácizták őket. (Nem jobberek voltak akik ezt tették, náluk a komcsizás a divat.) Ezért nem hazudok, hanem Te próbálsz meg olyasmivel vádolni, amit nem írtam sehol. Szánalmas.
Ezek után vicces is lehetne, hogy a következő hozzászólásodban felzárkózol és Csurkát lazán lenácizod, amivel nyilvánvalóan utalsz arra, hogy a címkézés nem áll tőled távol és nehezedre esik a gondolkodás és a különbség tétel.
A genetikát pedig te kevered ide, szíved joga ezt tenni, de én nem a genetikai megközelítást használtam és el is magyaráztam miért nem. ennek ellenére ismét előveszed és olyasmit adsz a billentyűzetemre (ismét) amit nem írtam.
Számomra a komancs diktatúra (fő)pribékjeinek gyermekeivel az a gond, hogy a neveltetésük (családi és iskolai), vagyonuk, viselkedésük, poziciójuk, kapcsolatrendszerük magában hordozza tovább magát a diktatúrát. Ez egy névváltással (vagy még azzal sem) nem törölhető el, (különösen, ha a diktatúrában szerzett vagyon is ott leledzik a mai napig).
Szeretném, ha elgondolnál ezen és őszintén írnál arról, mit gondolnál arról a Németországról, ahol 1965-ben a békében, nyugalomban kimúlt, semmit soha meg nem bánt náci vezetők vagyonában ülve osztanának demokratikus észt gyermekeik, unokáik, akik a még 1965-ben is aktív kapcsolati és gazdasági hálót, és náci rezsim alatt rabolt vagyont használják politikai céljaik eléréséhez.
Sikerült?
Ha igen, akkor megértheted miről írok.
Ez az a morális és történelmi deficit, ami a gyerekeknél, unokáknál megvan ma is (ahogyan a vagyon, és a kapcsolatrendszer is ott van). Ezért lenne jobb, ha nem politizálnának (nyilvánosan), hanem igyekeznének hasznossá tenni magukat bárhol máshol, ahol ez az örökség nem tűnik fel a kirabolt és a szüleik által működtetett diktatúrában megnyomorított társadalomnak.

pgeri 2010.10.12. 14:01:09

@Galadhriel: ez a gyors búcsú meglepő fordulat az előzmények (voltak olyanok?) ismeretében. :-)

A hibák tételes kifejtését hiányolod talán? Nem értem tényleg. Mindegy.

Egyébként zajlik (ha jól tudom) a kampány értékelése, a tanulságok levonása. Ez egyelőre egy belső folyamat. Ha ehhez szimpatizánsként tudtok egy-két ötletet hozzátenni, akkor arra itt a lehetőség, ezeket a dolgokat még meg is vitatnánk akár itt is. De az ilyen hozzászólások hiányában nehéz elvárni szerintem bozontól, hogy itt őrködjön.

pgeri 2010.10.12. 14:03:38

@Éhesló: a hibás, túlzottan elvont retorikában, mint kritika van igazság. A "házatok táján is vannak magukat gazdagra lopó komcsik" megállapításhoz viszont illene valami tényt is csatolni, mert így elég nevetséges.

Éhesló 2010.10.12. 21:21:37

@pgeri: ez a vita megtörtént már itt a blogon, nem hozom fel újra, mert kivágtok.
(Van mit seperni az lmp és vezetése táján, ez a lényeg.
Olvasgass lmp-s életutakat, nem itt közölt családfákat.)

Galadhriel 2010.10.13. 04:49:24

Kötelező válasz, @kalapácstollú:
Igen, olvastam. Jogos a bosszúságod, hogy senki nem reagált a két kommentedre.
Éppen amiatt hagyom ezt a blogot, mert csak ez a két árva komment szólt a témáról, de ezek is elszálltak a semmibe.

Helyette folyik a véget nem érő vita Éhesló-val.
Próbáltam az elején jelezni: Vigyázzatok fiúk, ismét egy ügyes provokáció Éhesló-tól az a Jobbik-jellemzés. Pontosabban csali, amire rá is ugrottatok (kalapácstollú, közvetlenül a két kommented előtt Te is neki írtál …).
Nagyon megharagudtam rátok, de azért pontosan fogalmaztam: engedtétek, hogy már megint ő adjon irányt a vitának.

(Ha már Éhesló ilyen fontos lett itt a blogon: van néhány módszer, ahogyan érdemes viszonyulni a széljobbosokhoz, érdemes ezt megtanulni a németektől, akiknek több évtizedes ’előnyük’ van ebben. Az még Mérő Lászlónak sem ment, hogy leült vitatkozni a végletekig leegyszerűsített ’érveikkel’.)
(Inkább figyeljétek meg Éhesló gondolkodását, mert nagyon gyakori ez a gondolkodás. Ettől érthető meg a Jobbik népszerűsége, ami sajnos kínosan nagyobb volt most az önkormis választásokon mint az LMP-é. Ráadásul Éhesló okos, jól kombinálja a gondolatokat, sőt emberileg tisztességesnek is mondhatom. Csak a politikai gondolkodása szélsőjobbos – mégha ő ezt igaztalan címkének is látja. Így, ahogy van tanulságos.)

Pgeri, nagyon jó volt az egyik mondatod, amikor elmagyarázod a szimpatizánsoknak: Az értékelés a Párt belső ügye, de meg van engedve, hogy egy-két ötletet hozzátegyenek (mihez is? amiről a hétvégén olvastam a hirszerzőn, hogy semmi nem szivárog ki ...).
És ha majd szorgosan írnak a szimpatizánsok, akkor majd a szerző is idejön közéjük. A hirszerző arról is ír, hogy a mostani választás előtt az aktivisták már kevésbé voltak lelkesek. Nocsak. Vajon mitől?

Minden jót fiúk!

pgeri 2010.10.13. 10:54:42

@Galadhriel: nem egészen értelek. Először azt kifogásolod, hogy itt leálltak vitatkozni az emberek Éheslóval, aztán meg azt, hogy nincs itt bozon (vagy bárki), hogy reagáljon. Én csak annyit mondtam, hogy reagálni akkor érdemes, ha van mire.

A kampányértékelés meg tudtommal mindenhol így zajlik, sőt, azt hiszem, máshol az sem divat, hogy kívülről jövő kritikákat bevisznek a kampányértékelő csapathoz (mert nevetni - vagy szörnyülködni - fogsz, de pl. Éhesló egyik kritikája is oda került), vagy hogy egyáltalán elvitatkozgatnak a külső kritikusokkal.

pgeri 2010.10.13. 10:59:18

@Éhesló: nagy vita nem volt tudtommal. Van néhány sztorid arról, hogy ilyen-olyan családból származik valaki, vagy ezzel-azzal együtt dolgozott korábban, és emiatt komcsi/zsidó/mindkettő.

Erről beszélgess el először Pokornival, bár lehet, hogy nem leszel neki szimpatikus. Tudod, a hóhér kisfia simán lehet értékes ember. Ha hagyjuk neki.

kalapácstollú 2010.10.13. 12:49:02

@Éhesló: "Csurkát nácizni nem nagy kunszt ezek után és inkább téged, mint őt minősíti." Jó, akkor ha azt írom, szerintem Hitler is náci, az méginkább ciki rám nézve, igaz? :)))

Rajtad röhögök, nem ellened!

kalapácstollú 2010.10.13. 12:50:53

@Éhesló: Ja, mert valaki (VALAKI) esetleg lenácizta őket? Akkor lehet, hogy te voltál az. Mert én nem, ezt te is elismerted. Éhesló, te lenáciztad Antallt, orbánt, stb.
Szégyeld magad!!!!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.10.14. 00:03:21

@Éhesló: Ha annyira tudsz ilyeneket, miért nem írod le? Csak nem mégis hazugság, ahogy szokás felétek?

Éhesló 2010.10.14. 08:26:06

@bm613: feleslegesen provokálsz. Le volt írva. Tucatszor.
Olvastad te és asokan az itteni törzsvendégek közül is. Fikáztad is, hogyan merek róla (róluk)ilyenek írni...
Ők sem büszkék rá, mert a "hivatalos" önéletrajzaikban nem tüntetik fel.

Éhesló 2010.10.14. 08:34:38

Blogmotor köpöd ki!
süti beállítások módosítása