okt
22

Az Ivády-ügyről

Az alábbi írást egy vidéki LMP-s önkormányzati képviselőtől kaptam. Tehát nem az enyém, én csak 100%-osan egyetértek vele:

Marhára megkönnyebbültem tegnap este. Mondhatni, megint jól alszom. Pedig hülyeség volt nem aludni, de hirtelen olyan helyzetben találtam magam, amiből úgy éreztem, egyszerűen lehetetlen kimászni.

Október 3-án ugyanis listás önkormányzati mandátumot szereztem az LMP színeiben. Jó, az eredmény rosszabb lett a vártnál (sokkal kevesebben szavaztak ránk, mint tavasszal), de amúgy sem lett volna esély egy képviselőnél többre, tehát a cél teljesült. Persze izgultam, meg nyomasztott a felelősség, de azért volt mit ünnepelni.

Aztán szombaton, 9-én, elmentem az OPT-ülésre, merthogy tagja vagyok az Országos Politikai Tanácsnak. Első napirendi pontként tárgyaltuk az Ivády-ügyet. Mire átrágtam magam az iratokon, szabályosan rosszul lettem, pedig azért tudtam kábé, mi lesz, mert az LMP-ben is megy a pletyka, ha úgy adódik. Nem tudom pontosan, mi történt azon kívül, hogy Gábor egy céggel kötött szerződés alapján kapott átutalva kb. 170 000-et, meg ki tudja miért, fél millát egy borítékban. (Amit előző nap – vagyis október 8-án – adott vissza a feladónak.) Hogy magának kérte/kapta, vagy a pártnak? Ezt csak ő tudhatja. De hogy miközben nyílt kampányszámlát vezetünk, és a legfontosabb üzenetünk a tisztaság, az egyik választmányi tag, az országos lista befutó helyén csücsülő emblematikus vidéki figuránk, a legismertebb médiasztárunk borítékban veszi át a pénzt, az kiverte nálam a biztosítékot.

Az OPT (titkos szavazással, az etikai eljárás sajátosságai miatt mindenféle vita vagy mérlegelés nélkül, csak az iratok és az írásban feltett kérdésekre kapott válaszok alapján) az EB ítéletét (kizárás) megrovásra enyhítette. Persze hamar megindult a balhé, jó-e ez vagy rossz így, mit kellett volna tenni, politikai és morális érvek ütköztek a párt internetes csatornáin és a levlistákon, meg nyilván a belvárosi romkocsmákban is, csak én oda nem járok, mert vidéki is vagyok, meg háromgyerekes anyuka is.

Azóta azon rágódom, mit tegyek, ha szembeköpjük az elveinket meg a választóinkat. Ha tényleg nem lehet más. Mondjak le? És a többiek a helyi kompenzációs listán, nekik volna kedve így folytatni? Tudtam, hogy nem, akkor meg mit fognak szólni a választóink? Egy hét után képviselő nélkül maradnak? Vagy lépjek ki az LMP-ből, és üljek úgy tovább a testületben? Nem mintha nem én dolgoztam volna meg Ivády helyéért is tavasszal, de hát mégis, hogy venné ki magát? A városomban meg, akár így, akár úgy, eláshatom magam, az tuti.

És akkor hallom, Ivády kilép a frakcióból, de a mandátumát megtartja. Azt, amiért én hónapokon át fagytam az utcákon, szórólapoztam a latyakban, kopogtattam vadidegeneknél, sok száz másik névtelen tagtársammal együtt, akik közül mindössze negyvenegynehányan lettek most önkormányzati képviselők. Hogy mit éreztem? Hihetetlen örömöt. Nem kell kételkednem, hogy ártatlanul meghurcolt áldozatról van-e szó, vagy egy dörzsölt gazemberről. Mit nekem egy országgyűlési képviselő, ha vége ennek a rémálomnak? Ha mégis Lehet Más?

Most megyek, és ma végre szundítok egy jót.

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr602390133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zöld_Dani 2010.10.22. 10:24:26

Hát, én akkor aludnék nyugodtan, ha a párt tette volna ki, és nem a frakció kizárása elől pattant volna meg.
De így is jobb, mint a semmi.
Az pedig, hogy egy ilyen görény - lásd az interjúit, nem csak a lopást- lehetett a vidék védőbástyája, a konzervatív értékek letéteményese, meg a többi baromság, az komoly önvizsgálatra kell hogy késztesse a pártbéli híveit.

creativecitizen 2010.10.22. 12:29:34

Zsolnai László (BCE): Racionális bizalmatlanság és a közjó hiánya c. előadása az Értéktér minikonferencián a Budapesti Corvinus Egyetemen

www.ertekter.hu/eloadasok/ertekter-minikonferencia-zsolnai-laszlo-bce-eloadasa/

racionális bizalomhiány Mo-on,a becsületesség szerepéről a bizalomépítésben, a politikai elit felelősségéről a mo-i bizalomhiány fenntartásában ...

Éhesló 2010.10.24. 10:33:28

Keveset tudnék hozzátenni, azt meg inkább nem teszem. :)
(A baj(??) csak annyi - és erre Zöld Dani szépen rámutat - hogy a politikai kalandor távozásával annak az esélye, hogy nem szdsz-esedjen el teljesen a párt irányvonala, a nullához közelít.
DE talán így még többeknek világos lesz, hogy nem lehet más.)

creativecitizen 2010.10.24. 20:19:09

@Éhesló:
Zöld Dani ironizál a konzervatív értékek letéteményeseként távozó vidéki bástya kiemelkedő szerepéről ...
olvasd el még egyszer :-)

Éhesló 2010.10.26. 07:53:24

Elolvastam.
A ma reggeli RTL interjú alapján helytálló a megállapítása, még akkor is ha ironizált.
Ivádi sokat próbált politikai kalandorként kígyó volt a liberális kebleken, de egy húzónév bármit megért nekik a megélhetés alapjainak megteremtéséhez.
4 évre megvan a bolt, a többi nem számít!

Zöld_Dani 2010.10.28. 10:38:23

@Éhesló: Te ne hivatkozz tám, ha így félremagyarázod amit írtam, oké?

Éhesló 2010.10.28. 22:04:26

@Zöld_Dani: ne szívd mellre, ivádi is elmondta mindenhol: „A liberális értékrend olyan kimagaslóan erőt nyert az LMP-ben, hogy egy idő után úgy éreztük mi, konzervatív tagok, hogy ez már nem ugyanaz a párt”.

A politikus leszögezte: a félmillió forintos kampánytámogatás csupán az utolsó csepp volt a pohárban, már fontolgatta a kilépést. Ivády szerint hatalmas teljesítményt nyújt az, aki aki tíz vidéki LMP-st mutat. Ivád polgármestere úgy véli: ha az LMP a Fidesz váltópártja, egy integráló párt akar lenni, akkor ne SZDSZ-esedjen el, figyeljen oda a vidékiekre is.

No ilyesmikről írok én is, mióta megalakultatok.
Pedig lehetett volna más a politika. De nem így, ahogyan teszitek.

creativecitizen 2010.10.29. 18:32:27

@Éhesló:
Ha Ivády-t használod iránytűnek, csalitosba tévedsz ...

Éhesló 2010.10.29. 18:56:01

@creativecitizen: nem az én listámon és nem az én pénzemen, nem az én szavazatommal jutott be ivády sem a polgármesteri székbe, sem a parlamentbe.
A többi duma így utólag.

2010.11.03. 12:35:35

@Éhesló: Mi köze a valóságnak ahhoz, hogy Ivády a te szavazatoddal jutott be vagy sem?

Ivády hülyeségeket beszél sértettségében. Ez az Szdsz-vád, amit most felhoz, soha nem került elő, amíg az LMP tagja volt. Szánalmas próbálkozás, hogy benyalizza magát valahova, ha nem a Fidesz (ahol már volt), akkor a Jobbik. Ha egy csepp tartása lenne, akkor nem piszkolná be azt, akinek a székét köszönheti. Itt nem az LMP vallott színt, hanem Ivády.

Éhesló 2010.11.03. 13:58:16

@iii: mivel ez egy több bejegyzésből összeállt hozzászólás sorozat érdemes lenne elolvasnod az előzményeket is.
A szánalmas pedig nem a véleménye (és az enyém), hanem a pénzek kezelése, ennek megítélése a különböző lmp-s testületeknél és végül a szakításkor beállt paralízis a vezető testületekben.
A jelenség kezelése során pedig a KÉT partner vallott színt, állított ki magáról bizonyítványt: a sikító ivády, és az őt elítélő helyi, majd az ezt nullázó és el nem ítélő országos lm-s vezetés, majd a helyzet agyonhallgatással történő kezelését választó vezetés.

flávius 2010.11.05. 18:51:39

Könnyü itélkezni,olyan ügyön ami tényleg M:Á:S vagy emlákszel az utóbbi huszévben arról ,hogy valamelyik párt országgyülési képviselőjét kérddőre vonja a kampánytámogatás elfogadásáért. no látod ...ezért Más a Politika... Nem tudom ...tudod-e ,,ahhoz hogy szolásszabadság legyen tehát,hogy véleményedet közzétehesd..valamijen irányzat kellett..ezt nefelejtsd el..mielőtt valamiről lenézően nyilatkozol.

Éhesló 2010.11.06. 13:51:48

@flávius: nem a párt vonta kérdőre.
Az csak kezelni próbálta a botrány kapcsán kialakult válságot: követő üzemmódban, nem kezdeményezőként.
Nem mellesleg a Párt álláspontját leginkább az első - kizáró - döntés ejnyebejnye szintjét sem elérő enyhítése fűszerezi pikánssá. Ez mutatja meg azt, hogy Lehetetlen Más Politika ezekkel az emberekkel és ezekkel az "elvekkel".
süti beállítások módosítása