okt
20

Mint az oviban

Kedd este Lendvai Ildikó bejelentette, hogy az MSZP országos elnöksége a párt budapesti vezetésével egyetértésben felmondottnak tekinti a fővárosi koalíciót, s a főpolgármester-helyetteseit is visszahívja.

A "fiatalos" Lendvai úgy fogalmazott, hogy "az MSZP csak akkor kér a hatalomból, ha a felelősséget is vállalni tudja. A felelősséget akkor tudja vállalni, hogy ha a budapesti lakosság érdekeit és a közpénzekkel való felelős gazdálkodást szolgáló intézkedések születnek." Gondos tervezés eredménye, hogy eljutott idáig ezen korábbi mondatától: "A személyes tisztesség kevés. Ahol a felelősség a mienk, ott másokat is tisztességre kell kényszeríteni." A koalíció felmondásával viszont kiderült, hogy senkit sem akartak a becsületességre ránevelni.

Az utóbbi hónapok Kocsis István vs. Hagyó Miklós küzdelmei során felszínre került mutyihegyek elgondolkodtatták a szocialistákat. Elgondolkodtak, hogy vagy felvállalják, vagy eltolják maguktól a felelősséget, ezzel talán néhány százalékot javítva a jövő évi választási eredményükön. Mert ha továbbra is a fővárosi közgyűlés vezetésében maradnak, akkor egyértelműen okolhatóak lesznek a BKV-ban történt korrupciós, osztogatós események miatt. Nem mintha amúgy nem, de így legalább annak látszatát keltik, hogy nekik ehhez semmi közük, ők erről nem tudtak, s csak elhatárolódni lehet az ott történtektől. ("De óvónéni kérem, nekem a pajtásom azt mondta, hogy van még egy másik torta is, nem baj, ha ezt megesszük.")

Emellett nyilvánvaló, hogy az MSZP-nek egyre kínosabb a széteső SZDSZ, mint koalíciós partner. Az országgyűlésben már másfél éve szakítottak egymással, de azért még összejárnak hálni, lévén kapcsolatuk igen hosszú időre nyúlik vissza, megszokták már egymás közelségét. Azóta a legfontosabb közös platformjuk a fővárosi közgyűlés maradt. Jó eséllyel nem hátráltak volna ki a szocik, ha a BKV miatt nem borul ki a bili, de így egyre kínosabban érezték magukat, izzadtak, mint örömlány a templomban.

A budapesti koalíció robbantásával pedig mindjárt előnyre is szert akarnak tenni aztálal, hogy a FIDESZ-t és az SZDSZ-t együttműködésre próbálják kényszeríteni. Persze a FIDESZ eljátszotta a kötelező számot, belebegtette a közgyűlés feloszlatását, amire már nincs lehetőség, de azért jó kommunikációs fogás volt.

Nyilvánvaló, hogy sem az MSZP-nek, sem a FIDESZ-nek nem fűlik a foga a liberálisokhoz, így egymásnak passzolgatják, mint mi anno az oviban a "leprát". Csakhogy arra nem gondoltak a szocialista vezetők, hogy ezzel a színjátékkal nem moshatják magukat tisztára, nem tudják az SZDSZ irányította városvezetésre tolni a sz@rt. Az utóbbi 7 évben elkövetett törvénytelenségekhez ettől még igenis sok közük van, így ha eljön az ideje, akkor számot kell majd adniuk korábbi tetteikről. Ugyanúgy, ahogy remélem Gyurcsány Ferencnek is el kell számolnia pl. Sukoró ügyében, hiába "döglött oroszlán", aki már nem árthat senkinek.

Ezek a bűnök nem évülnek el, s ha valakik nem csak a szájukat jártatják, akkor a törvény színe előtt felelni is kell majd értük.

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr1001453927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libsike2008 2009.10.22. 21:21:06

3. sz. napirend:
K. G. az LMP polgármester jelöltje által leadott 20 db hiányosan kitöltött ajánlószelvény áttétele a BRFK VIII. kerületi Rendőrkapitánysághoz

19/2009. (X. 22.) sz. Budapest Főváros VIII. kerületi Helyi Választási Bizottság határozata
(5 igen szavazattal, egyhangúlag)
Budapest Főváros VIII. kerületi Helyi Választási Bizottság K. G. az LMP polgármester jelöltje által leadott 20 db hiányosan kitöltött ajánlószelvényt átteszi a BRFK VIII. kerületi Rendőrkapitánysághoz.
....
K. G. az LMP polgármester jelöltjének ajánlószelvényének ellenőrzése során, a Helyi Választási Iroda a továbbiakban HVI tájékoztatta a HVB-t, hogy az egyik 100 db ajánlószelvényt tartalmazó borítékban egymás után, 20 db olyan ajánló szelvényt talált, amely nem tartalmazta a Ve. 47. § (2) bekezdésében megfogalmazottak közül, az ajánlott személy családi és utónevét, valamint a jelölő szervezet nevét.
A fentiek sértik a Ve. 3. § b) pontját, az önkéntes részvételt a jelölésben, a választási kampányban, a szavazásban, valamint nem fejezi ki az ajánlónak a szándékát.
A Ve. 29/A. § (2) bekezdése szerint a választási bizottság a bizonyítékokat egyenként és összességükben értékeli, és az ezen alapuló meggyőződése szerint állapítja meg a tényállást.
.....
A Ve. 105/A. § (2) bek. k) pontja alapján
„A helyi választási bizottság a tudomására jutott törvénysértés esetén kezdeményezi a hatáskörrel rendelkező szerv döntését.”
A fentieket figyelembe véve, tette át az ügyet a HVB a BRFK VIII. Kerületi Rendőrkapitányságához.
Budapest, 2009. október 22.
Galló Istvánné
a Helyi Választási Bizottság elnöke
A teljes jegyzőkönyv az esetről:
www.jozsefvaros.hu/?module=news&action=list&fname=hvb_hatarozatok#MIDDLE
HVB 19/2009. (X.22) határozat

hunor76 2009.10.22. 23:08:38

A teljesség kedvéért:

2. napirend: Kispál Gergely (Lehet Más a Politika) polgármesterjelölt nyilvántartásba vétele

18/2009. (X. 22.) sz. Budapest Főváros VIII. kerületi Helyi Választási Bizottság
határozata (5 igen szavazattal, egyhangúlag)

Budapest Főváros VIII. kerületi Helyi Választási Bizottság Budapest Főváros VIII.
kerületében 2009. november 22. napjára kitűzött időközi polgármester választáson Kispál Gergelyt az LMP polgármesterjelöltjét nyilvántartásba veszi.

(...)

A Helyi Választási Iroda az okmányirodai ajánlószelvény ellenőrző programmal az ajánlószelvényeket ellenőrzését elvégezte. A polgármesteri jelöltajánláshoz a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásáról szóló 1990. évi LXIV. törvény 27. § (2) bekezdés b) pontja értelmében 1179 db. érvényes ajánlószelvény benyújtása szükséges, a jelölt által benyújtott 1263 db. ajánlószelvény közül 1200 db. ajánlószelvény érvényes.

Jelöltre leadott ajánlószelvények száma: 1263 db.
Ebből formailag hibás: 29 db.
Elutasított (egyéb hiba miatt) 33 db.
Ebből többes ajánlás saját magával: 0 db.
Ebből többes ajánlás Takács Gábor jelölttel: 1 db
Elfogadott: 1201 db.

Ve. 55. § (2) szerint az illetékes választási bizottság minden, a törvényes feltételeknek megfelelő jelöltet - a bejelentését követő három napon belül - nyilvántartásba vesz.

A Helyi Választási Bizottság megállapította, hogy a polgármesterjelölt bejelentése a választási eljárásról szóló, többször módosított 1997. évi C. tv. 52.§-ban foglaltaknak megfelelt és nincs törvényi akadálya a polgármesterjelölt nyilvántartásba vételének.

(...)

Budapest, 2009. október 22.

Galló Istvánné sk
a Helyi Választási Bizottság elnöke

www.jozsefvaros.hu/?module=news&action=getfile&fid=47541

kuruckergeto 2009.10.22. 23:40:04

Szia Libsike2008!

Ez van mikor a hóhért akasztják!
Érdekes gittegylet ez az LMP! megpróbálják elhitetni, hogy Ők "Mások" de a valóságban ugyan azt a vérlázító aljasságot csinálják mint a FIDESZ!
Feljelentgetnek, mindent lefikáznak és ezek szerint még (választási)csalnak is!

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.23. 00:12:49

@kuruckergeto: Hiányosan kitöltött szelvényt leadni nem csalás, az egyszerűen érvénytelen (ha csalni akartunk volna, ráírjuk a jelöltünk nevét. Nem tettük).
A feljelentés azért történt (ha jól értem), mert felmerült a gyanú, hogy a szelvényeket nem nekünk szánták, illetve illegálisan jutottunk hozzá. Ezt valóban ki kell vizsgálni.

kuruckergeto 2009.10.23. 00:40:12

@Lastres: A gyanú arról szól hogy a Benga kitöltetlenül összeszedte a cédulákat és továbbadta, így az átadó valszinüleg nem is tudja, hogy végülis melyik pártnál landolt a cédulája.

Én is nagyon várom a rendőrségi vizsgálat végét!

köszönni meg én fogok 2009.10.23. 00:56:38

@kuruckergeto: Benga?

Azt azért beláthatod, hogy ha ilyen, kitöltetlen cédulákat használni akartunk volna, akkor azokat kitöltjük, nem? (mert az biztos, hogy kaptunk ilyeneket a standra is és postán is néhányat. Ahol tudtunk, visszamentünk a címre).

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.10.23. 00:59:53

@köszönni meg én fogok: igazad van. Ha jól tudom, lesz hivatalos közlemény is.

köszönni meg én fogok 2009.10.23. 01:11:52

@kuruckergeto: Ezt mondjuk nem értem. ha jól értem, tudsz egy Benga nevű emberről, aki összeszed üres kopogtatókat, és eladja őket. Ha ezt tudod, miért nem jelentetted valahova? vagy ő volt a tévében a riportban? Nem emlékszem, hogy mondták volna a nevét.

Nyár 2009.10.23. 09:21:57

Gratulálni meg majd én fogok!
Gratulálok LMP! Nekem tetszik amit csináltok!
Libsike 2008-től és kuruckergetőtől (már a neve is sokat elárul)kérdezném, mi a bajuk? Tévedések mindig voltak és lesznek, amíg emberek a világon lesznek. Majd ha a többi induló hibásan leadott ajánlószelvényei is nyilvánosságra kerülnek, akkor lehet következtetéseket levonni, és akkor is csak azt, ha vannak ilyenek, hogy ki kell vizsgálni őket és ha visszaélés történt, legyen az bármelyik párt részéről is, szankciókat vonjon maga után és legyen az is nyilvános.
A rosszindulat pedig nem tetszik. Lehet bírálni, sőt tanácsot adni, de kuruckergető, belőled csöpög a rosszindulat.

Libsike2008 2009.10.23. 10:17:13

Hogy miért nem volt kitöltve az adott cédula, arra több verzió is elképzelhető.
Benne van itt az a lehetőség is, hogy ezeket valaki kilopta postaládából és aláhamisította annak a nevét, akinek a postaládájából kiemelte. / Az LMP emberei terjesztik több felé is, hogy a lakók arra panaszkodnak, hogy valakik felfeszítették a postaládájukat a kopogtatókért. Mások ilyenről nem hallottak. Vajon miért csak az LMP tudott feltört postaládákról, azokból kiemelt kopogtatókról? / Ez ki fog derülni ha így történt, hiszen ha a választó, akinek a nevére ki lett az állítva, nem ismeri el, hogy ő adta az LMP-nek a kopogtatóját, akkor az elég valószínűvé teszi, hogy az LMP lenyúlta a kopogtatóját. ( Ha a rendőrség a vizsgálat során kijelenti, hogy az a húsz választó az LMP-nek adta át a kopogtatóját, csak akkor tisztázhatta részben magát az LMP.)
De a kitöltetlen kopogtató, utalhat akár arra is, hogy megvásárolt kopogtatóról van szó. A választó pénzt kapott érte, miközben azt se tudta kinek adja át a céduláját. ( Érdekes a kopogtatók vásárlásáról is az LMP értekezett nagyon hangosan, másokat rágalmazva meg ezzel. )

Aztán lehetséges akár még az is, hogy a választó valóban az LMP-nek adta a kopogtatóját. Ez viszont akkor is negatívan minősíti az LMP kampány vezetőit és az egész LMP-t, hiszen a gyűjtőiket nem tanították meg arra, hogy miként kell szabályosan gyűjteni.

Az LMP-t csak az tisztázhatja majd, ha a rendőrség nyilatkozik egyértelműen arról, hogy megkeresték mind a húsz érintett választót, akik mind megerősítették, hogy az LMP jelöltjének, Kispál Gergelynek adták le a kopogtatóikat. Ha ilyen nyilatkozatot a rendőrség nem fog tenni, az bizony azt jelenti, itt az LMP...
Majd meglátjuk mi lesz.

Libsike2008 2009.10.23. 10:18:23

Nyár!

Kuruckergető nickje, amire utal, az teljesen rendben van. Neked jobban tetszene ha kuruc barát néven jönne be valaki?

Pollack 2009.10.23. 11:21:12

Mi lenne ha a rendőrségi vizsgálat végéig nem ezen a témán pörögnél?
A cikk nem erről szól, ez pedig nem az LMP üzenőfala. Kérlek tartsd be az általános kommentelési szabályokat!

ps: ha mindenáron ebben a témában akarsz értekezni, akkor:
lehetmas.hu
kispal.blog.hu
8ker.blog.hu

Köszönettel:
A blog szerkesztősége.

Éhesló 2009.10.25. 19:09:23

Jó a poszt.
Nincs vitám vele, bár buktor és tarlós vezette csapata nem ártatlan ebben a buliban, sok felügyelő bizottságban, igazgatótanácsban ülnek ott embereik.
EZért a mtyiban ők is (kisebbségi) részesek 20 éve.

A kopogtató cédulákkal mindenki csal, és csalt.
Leginkább a nagyok.
Várjuk meg a végét a vizsgálatnak.

Parandokht 2009.10.27. 23:47:03

Nem tudom, ki gyűjtött már közületek kopogtatócédulát, de aki igen, az tudhatja, mennyire katasztrofálisan nincsenek tisztában az emberek az egésznek a jelentésével és szabályaival. Én segítettem cetlit gyűjteni az LMPnek, és nem egy ember adta oda úgy, néha kibontatlanul, az egész családét, hogy nektek adjuk, tessék. Annyi történt, hogy valaki (valószínűleg véletlenül, bár a szabotázst is simán el tudom képzelni) belekevert egy adag kitöltetlent a pakkba a számolás után.

A cetlivétel meg egyszerűen nevetséges. Egyrészt a pártnak nincs fölös x százezer forintja, hogy cetliket vegyen, mert nem a tesco pénzeli, hanem a szimpatiznások és a szavazók, másrészt meg akkor nem küldené ki az aktivistáit az utolsó ottfelejtett cetlit is felkutatni, haragos cigányasszonyból kiimádkozni, nyolcóránként kettő darabot. Mert kb. ez ment a végén.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.28. 00:15:02

@Zaman: Csalni így amúgy sem lehet, hiszen az üres szelvényt a legfelületesebb ellenőrzés is kiszúrja. Valami kamu adatokat kell rá írni mindenképpen.

kuruckergeto 2009.10.28. 00:22:39

Én már gyűjtöttem, de ilyen még velem nem fordult elő! Aki tisztességesen gyűjt az az ajánlószelvényt csak teljesen kitöltve aláírva veszi át!
Az LMP-nek nem ez az első gyűjtése, nem értem, hogy lehetnek ekkora lúzerek!!
Azért ez a szabotázs duma viszi a pálmát! Elképzelem ahogy megszámolás és ellenőrzés után besettenkedik egy FIDESZ aktivista és jól belekever 20 kitöltetlen szelvényt?!?!
Zaman te idiótábbnak nézed az LMP-t mint amilyen valójában.

kuruckergeto 2009.10.28. 01:00:16

@bm613: Furcsa azt hallani az erkölcs fellegvárától, hogy:
"Valami kamu adatokat rá kell írni mindenképpen."

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.10.28. 07:47:04

@kuruckergeto: Ennek mi köze az erkölcshöz? Egy tényközlés volt: ha valaki csalni akar, üressel nem tud, kénytelen ráírni valamit. Gondolod, hogy ennek a leírásával segítettem valakinek csalni, aki olyan hülye volt, hogy magától nem jött rá? :-)

kuruckergeto 2009.10.28. 21:59:21

@bm613: Egy erkölcsös párt még véletlenül sem hoz el kitöltetlen szelvényt. Különben meg csak az üressel lehet csalni, csak azt lehet eladni, hogy utána el lehessen adni.
Az LMP még ahhoz is balfék volt, hogy leadás előtt átnézze, mindegyiket kitöltötte-e utólag!

Parandokht 2009.10.29. 23:26:41

A fidesznek, mint párt, most marhára mindegy, hogy az LMP mit csinál, mert biztosan megnyerik a választást.
Nem fidesz aktivistákra gondolok, hanem olyan emberekre, akiknek nem tetszik, ha valaki tényleg csinálni akar valamit, és az ő fizetett segédeikre.
Ezek bizonyára ott vannak minden választási bizottságban és pártkezdeményben, minél komolyabb a dolog, annál valószínűbb. Nem nagyon lehet velük mit csinálni azon túl, hogy az ember tud erről a lehetőségről, és a fontos dolgokban óvatos.

Te amúgy mit csinálsz egy olyan emberrel, aki elküldi neked postán az ajánlószelvényét és nincs otthon, amikor visszamész hozzá? Nem dobhatod ki őket a kukába, ezeket hivatalosan kell megsemmisíteni.

Galadhriel 2009.10.30. 19:17:44

"remélem Gyurcsány Ferencnek is el kell számolnia pl. Sukoró ügyében, hiába "döglött oroszlán", aki már nem árthat senkinek."

Bravó Pollack! Sikerült Éhesló elismerését elnyerni (ezzel a feljelentgetéssel nem először).
Csak így tovább. Lehet Mégrondább a Politika!

Éhesló 2009.10.30. 20:17:30

@Galadhriel: amennyiben a te szemedben a kettős mérce az alap és feljelenteni csak fidesznyiket, vagy nácit lehet, hithű komcsit, vagy szocionistát nem, akkor tényleg nem lesz másabb a politika, mint az szdsz-é.
Inkább követeld a tolvaj buktorbérencek feljelentését is, például az szdsz-fidesz mutyi kapcsán a Margit híd felújításának ugrásszerűen megnőtt költségei kapcsán...

Nyár 2009.10.31. 07:09:35

@Galadhriel:
Szerintem mindegy milyen pártállású az, aki törvényt szeg. A feljelentés egyenlő felelősségrevonással. A feljelentés mögött mindig kell, hogy legyen megalapozott gyanú vagy bizonyíték, és a köz érdekében kell megtennie annak, akinek tudomására jut, hovatartozás nélkül. Ha lesz az LMP-nek másról is bizonyítéka, majd biztos azokról is intézkedik.
Én így látom.

Pollack 2009.10.31. 19:31:22

@Galadhriel: Szerinted attól lesz más a politika, ha az ilyen figurák nem kerülnek rács mögé?
'89 után ez történt, és nem lett más a politika. Lehet, hogy most kellene egy kis elszámoltatás, s akkor talán valóban más lenne...

Galadhriel 2009.11.04. 17:33:17

Kedves @Nyár, jóhiszemű magabiztossággal írod, hogy ha lesz az LMP-nek másról is bizonyítéka, majd biztos intézkedik.

Akkor mondok egy egy másikat: Tátrai Miklós, a Nemzeti Vagyonkezelő főnöke. Ő nemcsak egy általános jegyzőkönyv alapján érdekes, hanem
az általa irányított szervezet bízott meg olyan ingatlanszakértőt, akik 5-szörösre értékelte a csereingatlant.
Miért nem jelenti fel az LMP őt (is)?

Morális alapon nincs rá magyarázat - hacsaknem kifogyott az LMP összes nyomtatójából a festék.
Sajnos nagyon lehet egy ésszerű - politikai - ok. Az ő nevével nem durrant volna a hír.

------------------
Majd Pollacknak is válaszolok, aki "egy kis elszámoltatást" szeretne, de most félek, hogy Csurkához vagy Gerőhöz hasonlítanám, inkább alszok rá egyet-kettőt.

Nyár 2009.11.05. 08:14:21

@Galadhriel:
Kedves Galandhriel! Ha te tudsz erről, tárd fel a hozzád került dokumentumokat az általad preferált pártnak, vagy jelen esetben az LMP-nek, (esetleg a rendőrségnek, ügyészségnek)és várd meg, tesznek-e lépéseket.
Szerinted a szemére hányható egy kis, kezdő pártnak, hogy egyszerre nem tesz minden egyes esetben (főleg, ha nincs is bizonyítéka esetleg)lépéseket? Adjunk az LMP-nek, és ezzel együtt magunknak esélyt, hogy lehet más a politika!
Az nem baj, ha kételkedünk, ezt ők is elvárják tőlünk, hiszen, ha bárgyú módon, jelszavakat puffogtatva istenítenénk őket, olyanok lennénk, mint a többi párt szavazói. Szerintem igenis kritizáljunk, figyeljük, hogy lépnek, lépnek-e, de ne a rosszindulat vezessen. Biztos kapsz választ az általad említett üggyel kapcsolatban.
Egy jóhiszemű szimpatizáns.

Pollack 2009.11.05. 09:59:47

@Galadhriel: Fogalmam sincs Tátrait miért nem jelentettük fel. Ez ügyben írj az info@lehetmas.hu-ra, el fog jutni a kérdésed a célszemélyhez.

Az elszámoltatási igényemről meg annyit, hogy a lehet szóval kezdtem, és nem azzal fejeztem be, hogy börtönbe az összessel. Nekem az is elég lenne, ha az Expressz újságot böngésznék egy év múlva.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.11.05. 10:44:15

@Pollack: Csak ne az "Eladó ingatlanok 200 millió Ft felett" rovatot :-)

Galadhriel 2009.11.05. 17:42:15

@Nyár:
Tátrairól: természetesen nem rejtegetek leleplező doksikat. De sima polgártárs(nő)i logikával azt gondolom, hogy ő sokkal inkább vádolható, mint egy min.elnök.
Ismétlem: Tátrai nemcsak egy általános jegyzőkönyv alapján érdekes, hanem az általa irányított szervezet bízta meg azt az ingatlan'szakértőt', akik 5-szörösre értékelte a csereingatlant.

Ha Tátrai korábban nem jutott volna eszébe
az LMP nevében (igen kétséges) jogi eljárást indító jogászoknak-politikusoknak, akkor most homlokukra csapva megírhatnák a feljelentés-kiegészítést.
De Pollack barátunk is csak annyit mond, hogy ő sem tudja, miért nem Tátrai (is).
Marad hát az, hogy (ismétlem) nincs rá magyarázat, de
sajnos nagyon is lehet egy ésszerű (politikai) ok: Tátrai nevével nem durrant volna a hír.

Kedves Nyár, egy éve, a lézeres bénázás idején lehetett azt mondani, hogy az LMP "egy kis kezdő párt", legyünk elnézőek. Az EP-választás óta az LMP szerintem komolyan veendő párt, amely ténylegesen be is akar jutni a parlamentbe. A vezetőit lehet már komoly politikus számba venni, s azt mérlegelni, hogy hozzák-e a remélt vagy elvárható profizmust, no meg az erkölcsi szintet.

Az jó hír, hogy szerinted "nem baj, ha kételkedünk, ezt ők is elvárják tőlünk" - így van esély a korrekcióra.
süti beállítások módosítása