máj
24

A frakcióvezetők már megbeszélték

A hivatali ügyintézés tragikomikus volta közismert. Most abból kaptunk egy merítést, milyen az, amikor az ember a választások kapcsán szeretne listát állító pártként alapvető infókhoz jutni.
Elég rossz.

Az ügy, amiért belevetettem magam az önkormányzati labirintusba, az EP-választás volt, konkrétan a kihelyezett hirdetőfelületek ügye. Bárhova ugyanis nem lehet plakátolni, néhány kerület ezért sorsolással döntötte el, hogy a kihelyezett dobozok közül melyik párt hova ragaszthat.

A szabályokat betartani igyekvő aktivisták elé így két feladat is hárul: először meg kell tudni, hogy hol volt sorsolás, majd ki kell deríteni az eredményt. Ennek a feladatnak láttam neki jómagam, előre nem sejtve a dzsungel veszélyeit.

Az önkormányzati weboldalak rövid 2 órás átböngészésével Budapest összes önkormányzatához találtam valamilyen elérhetőséget. Közben találtam olyan érdekességeket is, mint például a „Fontos telefonszámok” menűpontba a mentők, tűzoltók, rendőrök telefonszámát, persze önkormányzati számok nélkül. Aztán már éreztem, hogy célegyenesben vagyok: csekélyke 23 telefon és már semmi nem akadályozhatja meg, hogy jogszerűen kampányoljunk!
Tévedtem.

A telefonbeszélgetések koreográfiája hasonló volt: egy kedves és segítőkész alkalmazottnak feltett kérdésemre (és nem ironizálok, tényleg mindenki készséges volt. Ez meg is lepett) úgy 80%-ban jött az egyen válasz: „Erről én nem tudok tájékoztatást adni, de kapcsolom az illetékest.”
A rekordot 3 önkormányzat is sikeresen beállította: 6 kapcsolás volt a maximum, de 3 alatt sehol se úsztam meg. Érdemi választ a legritkább esetben kaptam.  A kedvencem az volt, hogy "Megkérdeztem, és nem volt sorsolás az önkormányzatban. A frakcióvezetők megegyeztek, hogy ki hova plakátol".
És szegény hölgy még nem is értette a keserű kacajomat.

Végül összesen 3 kerületben sikerült kideríteni az eredményt, bár az is igaz, hogy a 14-diknél feladtam. Ekkor ugyanis fény gyúlt az alagút végén: az egyik helyen az ötödik kapcsolás után véletlenül egy illetékesbe futottam, aki elmondta, hogy rossz helyen keresgélek, mert a táblákat a főváros tette ki. Adott is egy számot, hogy ott érdeklődjek.

Naiv ember vagyok. Még 3 óra meddő telefonálás után is hittem abban, hogy ez a szám lesz a kulcs az üdvösséghez, és kérésemre majd egy email fog landolni postafiókomban az összes sorsolás eredményével, mi meg végre elkezdhetjük a tiszta és szabályos munkánkat.Rövid csörgés után létre is jön a kapcsolat, és csodák csodájára valóban jó helyen járok. A kérdésem után nem jön a „kapcsolom az illetékest” kezdetű jól ismert frázis, egyből kapom az egyenes választ:
"Rossz helyen tetszik érdeklődni, ezeket a táblákat a kerületi önkormányzatok tették ki, őket hívja ez ügyben."

Ekkor döntöttem úgy, hogy köszi, elég. Srácok, mi megtettük, amit lehetett. Ha 5 óra munkával nem lehet kideríteni, hogy hova plakátozhatunk legálisan, akkor plakátozunk kijelölt dobozra, aztán ha valakik majd ránk szólnak, akkor lejátsszuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr631140868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

törzsmókus 2009.05.24. 22:20:57

merítésT, lejátsSzuk
amúgy durva
már csak ezért is Legyen Más a Politika!

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.05.25. 01:44:40

Bárhová nyúlsz, a működésképtelenségba ragadsz bele. Igen, kell egy más politika!

elhincha1885 (törölt) 2009.05.25. 08:12:22

a hivatalos plakátolásról annyit, hogy nálunk a kerületben összesen 13 fadobozt helyeztek ki a kb 35 helyett (vagy amiről tájékoztatva voltam), és azt kell mondjam a Jobbikosok elég korrektek voltak, mert egy kisplakátnak mindenhol hagytak helyet...:)

-Samael · http://lmpgyor.blog.hu/ 2009.05.25. 10:48:26

Nálunk a jobbik előszeretettel ragasztja középre a plakátjait, hogy ne férjen el a nagyplakátunk.
Aztán hepajolnak, ha egy kicsit leragasztunk belőle...
A nagyoknak ugysem kell a fadoboz, azok biztosra mennek. Nekünk minden helyet ki kell használnunk.
Jellemző, hogy megmondják, hogy hova nem lehet ragasztani, de azt nem mondják meg mi a legális.

VayMárton 2009.05.25. 12:01:29

Kis adalék: a május elseji piknikünkről most kaptuk meg az önkormányzat levelét, h nem kell engedélyezni. Ami egyébként ápr 21-én kelt, csak máj 22-én adták postára. :-)

VayMárton 2009.05.25. 12:12:59

következő boríték, amit kibontottam:
a debreceni önkorm közterület bérleti díjat kér az egyik utcai standolásunk után - úgy látszik, az egy másik ország, ott nem élnek a választási törvények, nincs kampányidőszak, stb.
Egyébként 80 ft-ot kérnek.

sétáló bárányfelhők 2009.05.25. 12:22:56

A kis falvakba egyáltalán nem tettek ki ragasztható plussz felületet: Mint mindenki, a buszmegállóra, vagy az egyetlen központi hirdető táblára lehet plakátolni, gondolom legalábbis.....
Amúgy meg a boltok, kocsmák (ha hagyják kitenni) ahol sok ember megfordul, és nézelődnek is....

prometheus_X 2009.05.25. 13:12:42

@VayMárton: Úgy az egész poszttal meg a kommenteddel együt az első dolog amit mondat az egy LOL volt, de kifejtem civilizált ember módjára is, kissé ironikusan: "Otthon, édes otthon" :D

prometheus_X 2009.05.25. 13:14:04

@prometheus_X: "mondat" úgyértem: mondtam :)

prometheus_X 2009.05.25. 13:19:50

@VayMárton: Most látom csak, 80 azaz nyolcvan forint? :D Nem volt drágább postaköltség? :D Egyik ismerősömnek az APEH küldött felszólítást egyszer, hogy fizessen be 0 azaz nulla forint adóhátralékot, mert különben irgum-burgum, aztán még egyet, hogy a 0 Ft késedelmi kamattal már 0 Ft-ra emelkedett, és ha nem tesz eleget a befizetésnek, akkor bíróság útján behajtják! :D Bement az APEH-ba és 5 órájába tellett mire elintézte, mivel nem akartak elé tolni egyetlen muftit se, viszont minden ügyintéző a másikra mutogatott/nem volt illetékes. Végül úgy bírta rá az egyik jóasszonyt hogy kijelentette, ő a székből fel nem áll zárásig ha kell amíg nem küldenek elé egy vezető beosztásút, és hát ahogy fokozódott a lincshangulat úgy nőtt a készségesség is :)

unabomber 2009.05.25. 17:16:43

Zuglóban, ahol átmegy a pesti forgalom fele, plusz Őrs, Bosnyák, Mexikói stb., 5 db tartót tettek ki, ebből az egyiket a kisföldalatti végállomása helyett attól 30 méterre, amerre alig mennek. A bosin is a lehető legmesszebb a buszmegállóktól. Nehogy megártson valakinek a látvány:))
Hiába, SZDSZ-MSZP kerület, van vesztenivalójuk.
Egyébként ha vki úgy rakja ki a plakátját, hogy ne férjen el mellette egy db A2-es, én gond nélkül leragasztom.
Érdekes, a barnák tök korrektül rakják, a fidesz qrvára nem, Márga Zoltán meg ki a csuda? Valami prímás? Tegnap vagy nyolc dobozon rajta volt.

bnct · http://lehetmas.hu/176 2009.05.25. 17:40:55

Pesten, a XIII.-ban korrektek voltak: majdnem minden doboz ott volt, ahol írták, ki volt sorsolva, hogy ki melyik oldal melyik felére ragaszthat (még jó, h pont 8 lista indult), és be is tartották a kedves kollégák. Egyébként az LMP-n kívül a Jobbik volt ott mindenhol, az SZDSZ viszonylag sok helyen, a Fidesz elvétve.

Bojár Iván A. · http://200001.blog.hu 2009.05.25. 22:40:49

Én azt gondolom, hogy úgy helyes, ha minden párt azonos mennyiségű felületen jelenhet meg, amit ezen felül szeretnének, azt viszont fizessék ki! Az LMP matricáinak is többek között azért mentem neki, mert azt szeretném, ha megtanulná végre az LMP is, hogy a nyílvánosságot meg kell fizetni, az nem ám csak úgy jön! A demokrácia úgy működik, hogy vannak hirdetési cégek, rajtuk keresztül lehet megjelenni. Sajnos ezek általában xy pártokhoz állnak közel, tudom, nekem sem tetszik ez, hiszen nekik kell fizetni, ha meg akartok jelenni.
Ha viszont ez zavar titeket(engem is), akkor alapítsatok hirdetési céget, és törjetek be a piacra! Addig viszont ne matricázzatok sehova! Még akkor sem, ha ehhez egyébként legálisan jogotok van az 1997. évi C törvény értelmében. Legyen bennetek ennyi önmérséklet!
Én nem egyik vagy másik pártot támogatom, ez nem igaz, csak rendet szeretnék.
Egyébként minden szimpátiám a tiétek gyerekek, dehát szimpátia ide vagy oda, én városvédő volnék!

Pentvalley 2009.05.25. 23:41:37

@Bojár Iván A.:
"Én azt gondolom, hogy úgy helyes, ha minden párt azonos mennyiségű felületen jelenhet meg, amit ezen felül szeretnének, azt viszont fizessék ki! ...Ha viszont ez zavar titeket(engem is), akkor alapítsatok hirdetési céget, és törjetek be a piacra!"
Tehát az politizáljon, aki képes 100 milliókat kifizetni a reklámcégeknek, másoknak kuss, ha nem tetszik el lehet menni?
Javasolnám, hogy a "legális" hírdetőtáblák elhelyezésével kapcsolatban fogadjon el a hatáskörrel rendelkező önkormányzat (Melyik is az? Fővárosi? Kerületi?) egy olyan rendeletet, hogy ezeket ne lehessen Isten háta mögötti helyeken elhelyezni! Ma próbáltam Csepelen plakátozni, de szinte csak olyanokat találtam, amik vagy faágak takarásában, vagy senki által nem használt buszmegállók közelében vannak. Na ezeken a helyeken nem is volt ám SZDSZ vagy MSZP vagy FIDESZ plakát, viszont óriásplakátokon annál több! Egyébként a vadplakátolás szerintem sem jó dolog, de komolyan úgy gondoljátok, hogy csak az akarjon politikát csinálni, akit teletömtek korrupciós és állami pénzekkel?! Ez így nem korrekt! Ha van egy kis befolyásod, kérlek kezdeményezd az SZDSZ-nél egy olyan törvénymódosítás benyújtását, ami korlátozza az EP-kampányra elkölthető pénz összegét is, valamint valóban egyenlő lehetőséget biztosít minden listát állító pártnak!

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.05.26. 00:42:47

@Bojár Iván A.: Bocsánat, de ha LEGÁLIS, akkor miért is nem kéne?

unabomber 2009.05.26. 01:52:22

@Bojár Iván A.: Kedves Bojár Iván, sztem mi hirdetési- és egyéb cégek alapítása helyett inkább megpróbálunk némi tisztességet és racionalitást vinni a politikába. Hidd el, ez sem elvetendő ötlet, még ha a jelenlegi elit számára elképzelhetetlen is.
Kampányunkkal kapcsolatos megnyilatkozásodat pedig akkor tudnám hátsó szándék nélkülinek elkönyvelni, ha avval kezdted volna, amit itt már leírtál, miszerint a dolog LEGÁLIS, de...
Evvel együtt respektálom, hogy ellátogattál közénk.

sétáló bárányfelhők 2009.05.26. 09:22:32

@unabomber: Azért nem gondolod ugye, hogy személyesen ő bejelentkezne ide? Ahoz túl magasan van (még). Amúgy is irónikus a hozzászólása.. :-)

-Samael · http://lmpgyor.blog.hu/ 2009.05.26. 15:50:29

@Bojár Iván A.: Kedves Bojár úr!
Önnek teljesen igaza van, elméletileg, de gyakorlatilag, a plakátozás (mint minden az országban) arról szól kinek mennyi pénze van. Ha lenne pénzünk, higyje el nem lenne egyetlen plakátunk úgymond "illegális" Mivel az LMP lelkes aktivistákkal dolgozik, minimális pénzből, megesik néha, ha illegális helyre plakátolnak. A fadobozokat vagy kiteszik vagy nem, ráadásul a legeldugotabb helyekre teszik ki, ahol senki sem látja. Ilyen viszonyok mellett remélem megérti, és együttérez a kilátátástalan helyzetünkkel.

sétáló bárányfelhők 2009.05.26. 09:22:32
Ki tudja, hátha van ideje ide fellépni :)

Wahun 2009.05.26. 21:21:27

"Még akkor sem, ha ehhez egyébként legálisan jogotok van"

Mondja ezt egy Szabad Demokrata!!! :DDD hát öreg, ezért fogtok eltűnni a süllyesztőben hamarosan. Remélem már összeloptál eleget ahhoz, hogy ne legyen gondod öreg napjaidra szóval nem foglak sajnálni. A különleges szabadságszereteted és demokráciaféltésed meg pláne nem fog hiányozni senkinek sem

süti beállítások módosítása