dec
03

Fidesz: így biztos nem jó

Elvileg egy ideges szemöldökrántásnál többet nem szabadna arra pazarolni, hogy a magyar parlament legnagyobb ellenzéki és jövőre kormányzásra készülődő pártjának mindenről csak az jut eszébe, hogy már megint mit cseszett el a kormány. Még akkor is, ha történetesen egy sikerről van szó. Ja és a fikázás akkor is kihagyhatatlan, ha az egyszersmint riasztó tudatlanságról vagy tudatos ferdítésről árulkodik (nehéz eldönteni, melyik rosszabb).

Ezúttal Navracsics Tibor frakcióvezető úr hozta a szokásos formát Andor László foglalkoztatáspolitikai EU-biztosi jelölésének kapcsán. Az egykoron jobb sorsra érdemes egyetemi oktató közleménye szerint "a kormány jelöltje könnyűnek találtatott és így Magyarország egy súlytalan tárcát kapott". Pedig a kormány azt ígérte, hogy a jelöléssel esély nyílik "egy fajsúlyos – a fejlesztéspolitikai vagy a regionális politikai – tárca elnyerésére".

Si tacuisses… Hogy jelenthet ki nyilvánosan egy ilyen egetverő balgaságot valaki, aki hagyján, hogy frakcióvezető, de európai belpolitikára szakosodott egyetemi oktató, uniós alapkönyv szerzője?

Merthogy mit is értünk "fejlesztéspolitika" alatt? Általában a gazdaság hosszú távú fejlődését szolgáló strukturális beavatkozásokat. Az EU aktuálisan érvényes fejlesztéspolitikai enciklikája a "Lisszaboni Stratégia" címet viseli, eredeti célja az volt, hogy "Európa 2010-re a világ legdinamikusabban fejlődő, magas foglalkoztatásra, KKV-kra és ICT technológiákra alapuló tudásalapú gazdaságává váljon". Bár ez a program szinte az EU minden tevékenységére kiterjed, legfőbb eszköze a fejlesztéspolitika, melyre – konkrétan versenyképességre és kohézióra – az unió 2009-ben 60,2 milliárd eurót, azaz büdzséjének több mint 45 százalékát költi. E pénzeknek legfontosabb kifizető csatornái az Európai Kohéziós Alap (EKA), az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) és az Európai Szociális Alap (ESZA).

A bizottsági portfóliók közt nagyjából kettő köthető szorosan a fejlesztéspolitikához: a regionális politikáért, valamint a foglalkoztatáspolitikáért felelős biztos. A Bajnai kormány eme két posztért szállt versenybe, és lám, sikeresen kilobbizta az utóbbit. Ennek köszönhetően – feltéve, hogy az EP is elfogadja a jelöléseket – Andor László fogja az elkövetkező öt évben felügyelni többek közt az ESZA-t, mely az aktuális háztartási ciklusban (2007-13) összesen 75 milliárd euró, vagyis a tervezett összbüdzsének kb. 8,7 százaléka felett rendelkezik.

A Fidesz tudvalevőleg nem lenyűgöző gazdaságpolitikai víziójának köszönheti jelenlegi támogatottsági mutatóit. Mégis megnyugtatóbb lenne azt hinni, hogy az országot jövő nyártól feltehetően akár 2/3-os többséggel kormányzó pártnak van fogalma arról, hogy egy nemzetgazdaság sikerében mennyire fontos tényező a foglalkoztatáspolitika. Segítünk: a legfontosabb. És az is jó lenne, ha a Fideszben tudnák, hogy Magyarország hol áll ezen a téren: az OECD tagországok közt az utolsó helyen. Magyarán a béka segge alatt, köszönhetően az elmúlt húsz év kormányzati semmittevésének.

És mintha úgy tűnne – ha belpolitikáról van szó – a Fidesz tudja is ezt. Orbán elnök úr szinte minden megszólalásában kiemeli a munkahelyek és a foglalkoztatás fontosságát. Tegyük hozzá, helyesen. Ezzel a felismerésével a Fidesz máris meghaladta a szocialista-szabaddemokrata korszakot, amely a pénzügyi destabilizáció, majd stabilizáció gazdaságpolitikai börtönébe zárta magát Draskovicstól Veresen át Oszkóig, anélkül, hogy valaha eljutott volna a foglalkoztatás emeléséig, amely a kilábalás kulcskérdése lett volna.

A Fidesz azonban egy dolgot nem mond meg: hogyan fogja majd a foglalkoztatást növelni. Orbán elnök úr ugyan napi rendszerességgel elmondja, hogy adócsökkentéssel. Ez a Fidesznek 1998 előtt is programpontja volt, és kormányzásuk alatt nem valósult meg. A most várható adócsökkentésről Orbán elnök úr nem árul el közelebbit, technikai kérdésnek nyilvánítva azt, hogy melyik adónemet mennyivel kívánják csökkenteni, és a csökkentés utáni első években adódó adókiesést a bevételi vagy kiadási oldalon milyen intézkedésekkel kívánják ellensúlyozni.

Nem derül ki erről sokkal több a Navracsics által jegyzett "Erős Magyarország" elnevezésű "Fidesz program"-ból sem, amely lírai hangvétele, számok és konkrétumok nélkülisége ellenére szakpolitikai anyagként volt annak idején tálalva. Élt körülbelül két napot, utána elfelejtettük és a párt az óta is újabbnál újabb anyagokkal áll elő, amelyek azonban továbbra sem teszik lehetővé a szakmai és közvitákat, az előzetes hatástanulmányok készítését. De ismételjük meg megint: a Fidesz legalább választókat vonzó hatása miatt felismerte a foglalkoztatás fontosságát a belpolitikai szinten.

Ennél meglepőbb, hogy uniós szinten ugyanezt kudarcnak minősíti. Mint Navracsics nyilatkozatából is kitűnik, az égvilágon mindenre zsigerből nemet mondó rutin a Fideszben nem csak a Szijjártó- és Cser-Palkovics-féle automaták specialitása, hanem alapelv. Egy olyan alapelv, melynek – a kormányzati bénázás mellett – döntő szerepe van abban, hogy az országban eluralkodott a kilátástalanság hangulata. Az emberek érzik, hogy nagy baj van, de egyben azt is sulykolják nekik, hogy minden létező próbálkozás rossz, saját kormányra kerülésük messianisztikus teleológiáján kívül azonban szakpolitikai alternatívát nem kínálnak nekik. Ez így maga a defetizmus.

Ma már olyan helyzetben van az ország, hogy nem csak a foglalkoztatáspolitika terén lesz szükség több cikluson átívelő, nemzeti közmegegyezést igénylő erőfeszítésekre ahhoz, hogy az ország szekerét kihúzzuk a kátyúból. Ez a jelenleg uralkodó polgárháborús retorika alapján – melyet mindegyik parlamenti párt szeretettel ápol – elképzelhetetlen. Orbán elnök úr nem ’89-ben van, amikor egy összeomlófélben lévő állampártot kell tömegmozgalommal és radikális szónoklatokkal megbuktatnia, hanem 2009-ben, amikor egy demokratikus EU-országban kellene egy korrupt és szakmailag alkalmatlan kormányzatot leváltania egy válságból kilábalást jelentő sziklaszilárd szakpolitikai programmal, amely minden kétséget kizárólag erőforrások átcsoportosításával kell hogy járjon, azaz nem ígérheti mindenkinek az érinthetetlenséget.

Legfőbb ideje lenne tehát, ha a Fidesz a fikázógép csúcsrajáratása helyett nagyobb energiákat fektetne abba, hogy felkészüljön a kormányzati felelősségre. Ehhez pedig alapfeltétel lenne egy számokat, cselekvési terveket tartalmazó, ellenőrizhető, vitatható program – mellyel a Fidesz a mai napig adós maradt és semmi jel nem mutat arra, hogy ezen változtatni kíván.

Továbbá az is hozzátartozik, hogy ha már minden jel szerint magyar biztos fogja felügyelni az ország jövője szempontjából sorskérdésnek tekinthető foglalkoztatáspolitikát az Európai Unióban, akkor ezt a leendő kormánypárt fitymálás és kommunistabankározás helyett örömmel veszi tudomásul és megpróbál a leendő biztossal egy pozitív együttműködési klímát kialakítani.

Fehér Dániel – Pogátsa Zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr1001570018

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egy tárca súlya Barroso csapatában 2009.12.07. 18:26:09

Az alábbi sorokat egy újságíró és egy politikus jegyzi. A politikus Sértő-Radics István (a SZEMA elnökségi tagja, Uszka község polgármestere) 2006-2007-ben részt vett az Európai Bizottság Rita Süssmuth, a német Bundestag volt elnö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dth1 2009.12.03. 07:39:10

Igen-igen! Úgy látszik a Fidesz nem szakmailag készül a kormányzásra, hanem "úgyis mi nyerünk" taktikával... :( Ez szomorú! Amikor különböző emberekkel beszélgetek a politikáról, és a mai politika alternatívájáról, többször hallottam már: "Azért a Fidesznek meg kell adni az esélyt a kormányzásra". Azaz a választópolgárok még mindig bíznak valakiben a régiek közül. Ez egy nagy felelősség! Így kellene dolgoznia, nyilatkoznia, és a kormányzásra készülnie a Fidesznek!

Pollack 2009.12.03. 09:07:58

@dth1: És nem elhallgatnia, hogy mire készül a következő 4 évben. És itt nem a kimondott célok részleteire gondolok, hanem a ki nem mondottakra, vagy a direkt másként kommunikáltakra. Mert így egyelőre a történet egy újabb öszödi beszédet sejtet a háttérben.
No de majd meglássuk.

2009.12.03. 09:49:28

Egyetértek, ellenberger:

"A negyedik csoportban vannak azok a biztosok, akiknek alig van jogkörük, és szerepük inkább csak stratégiák kialakítására korlátozódik. Ilyen a többnyelvűségért felelős biztos posztja, de az új magyar biztos Andor Lászlónak kinéző szociális portfoliót is ide sorolta a szakértő." - index.hu/kulfold/eu/2009/12/02/kovacs_laszlo_europai_kalandjai/

Csakhogy a fityesznek is legyen igaza.

netopi 2009.12.03. 09:54:54

Az utóbbi három nap termése:
- Fidesz fikázása
- svájci demokraták fikázása
- gárda fikázása

még az a jó, hogy nem ti vagytok az SZDSZ reinkarnációja, nem is tudom mi lenne akkor ...

Pollack 2009.12.03. 10:21:27

@netopi:
Az utóbbi 3 nap termése:
- minket fikázol
- minket fikázol
- minket fikázol
:)

De nem igazán tudom, hogy a kritikai szemlélet alkalmazása miért bántja a szemed. Ha ész nélkül elítélnénk mindenkit, akkor ok, de így, hogy inkább csak az érem másik oldalát is megnézzük...
_Nem tudom_ melyikünk készülékében van a hiba.

hunor76 2009.12.03. 10:34:20

@iii: "szakértő" = "egy brüsszeli bizottsági hivatalnok". na ja… ey kb. olyan mintha mondjuk a magyar közigazgatás egyik tetszőleges, névtelenül nyilatkozó ügyintézője elemezné, hogy melyik miniszternek mennyi a befolyása…

2009.12.03. 10:39:41

@netopi: Tehát aki fikázza a Fideszt meg a gárdát, az kizárólag Szdsz-reinkarnáció lehet? Szinte logikus.

Egyébként nem fikázás, kritika. A svájciaknál meg az ellentettje is volt.

Értsed már meg, drága netopi, ezek nem az LMP hivatalos állásfoglalásai, ezek vélemények. És nem mindenki tapsikol a demagógiának meg a feszültség szításának. Tudom, hogy szokatlan, de ez a helyzet.

2009.12.03. 10:43:00

@hunor76: Attól még igaz lehet. Én nem vagyok azzal tisztában, mennyiben lehet beleszólása Andornak a szociális alapba és mennyire van az már kiosztva. Érzésem szerint kevés. Ettől még nem lehetünk nagyon elégedetlenek a poszttal, nem vagyunk se Anglia, se Lengyelország, de még Hollandia sem.

netopi 2009.12.03. 10:49:51

@Pollack: A ti az érem egy bizonyos oldalán vagytok. Ami nem szégyen, csak tessék szépen felvállalni és ne LMP legyen a nevetek mert eddig nem igazán szolgáltatok rá :)

Pollack 2009.12.03. 11:07:56

@netopi: A "szerintem" szót kifelejtetted a mondandódból. Másképpen nehezen értelmezhető.

9mmPara 2009.12.03. 11:08:46

Ez az uniós poszt majd akkor válik végtelenül fontossá és rendkívül előnyössé a Fidesz kommunikációban, ha sikerül kitúrniuk a jelenlegit és beültetni a saját embert. Én úgy emlékszem, hogy az előző Orbán-kormány idején is nagyon mellékesen (le)kezelték az MNB-t mindaddig, míg Járai pénzügyminiszter úrnak eszébe nem jutott, hogy inkább szeretne ő lenni az elnöke.

2009.12.03. 11:09:37

@netopi: Én is tudnék neked névtippeket adni, hidd el. Hagyjuk ezt az állandó összehasonlítgatást, pont ez az az ideológiai szekértáborharc, amiből nem kérünk. Foglalkozz a tényekkel és a lényeggel.

dth1 2009.12.03. 11:36:04

Gyerekek! Addig amíg Hazánkban nem tudnak az emberek szakítani az elmúlt 40 (60) évben meggyökeresedett gondolkodásmóddal (lásd nemgondolkodó, csak irogató hozzászólók), addig sajna nekünk (LMP) kevés támogatónk lesz. De mint azt már máshol is írtam: Mienk (LMP) a jövő! A többi párt pedig a múlt... :)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2009.12.03. 12:36:04

@netopi:
ha valaki középe áll, mindkét oldalt kritizálni szokta. Hol Orbánnak szól be a hülyeségéért, hol feljelenti Gyurcsányt, hol az MDF-et és az SZDSZ-t kritizálja- Aztán mögénéz a Magyar Gárdának.

lasponya 2009.12.03. 20:26:09

@netopi: lassanként imádlak az értékes hozzászólásaid miatt.De a hatalmas eszedből cseregtes le néhány morzsát nekünk,szegény földhözragadt halandóknak, mi a véleményed :pl a hidrogén üzemeltetésü autókkal kapcsolatban.Remélem nem túl alacsony a szint.

Darvon 2009.12.03. 21:01:00

Én a Fidesz titkolózásánál még aggasztóbbnak tartom, hogy ez olyan kevés embert zavar. Hogy lehet valakira szavazni, akiről nem tudja az ember, hogy mit is fog konkrétan csinálni??? Ennyi erôvel aláírhatnám egy üres A4es lap alját, odaadhatnám a következô szimpatikus személynek azzal a mondattal, hogy "tessék, légy ügyes" és mind addig marha jól érzem magam, amíg ki nem lakoltat pont az a szimpatikus ember...
Megértem ha valaki nem akarja látni többé a mostani kormányt, de muszáj ezért standby-ra kapcsolni az agyát?

csenksz 2009.12.04. 06:34:25

@Lastres: Látom nem olvasol figyelmesen :) nem csak kritizál de elismeri ha valaki jót csinál. Egyébként bármely párt csak úgy tud támogatást gyűjteni ha a másik párt/pártok hibáira felhívja a választók figyelmét. Ezért lehet az, hogy minden felől csak a másik hibáit olvasod/hallod.

Éhesló 2009.12.04. 09:35:52

@netopi: Tökéletes a diagnózis. :)

Éhesló 2009.12.04. 09:40:26

@iii: Valahol talán már említettem: az a játék, hogfy egy lmp blogban postiróként, lmp véleménybajnokként tulajdonképpen nem is az lmp és tagjai véleménye nyilvánul meg, hanem egy attól független közösségé, egyéneké legalább olyan vicc, mint a cigányoké, akik a segílyért cigányként írnak alá, a börtönbe meg magyarokként viszik őket....
Mindig ott jó állni ahová az érdek szólit?
Vagy ciki lmp-snek lenni?
Vagy az lmp-nek ciki felvállalni az itt megnyilvánulókat?

Éhesló 2009.12.04. 09:41:29

@iii: Igazad van: merjünk kicsik lenni (copyright by kovács).
Ez is lmp alapvetés?

Éhesló 2009.12.04. 09:45:27

@dth1: Ilyeneket olvastam általánmosba a kommunizmusról és a "kommunistákról" is. Ők voltak akkor a jövő a vezetőink szerint.
Nem jött be. Túl doktriner volt.
Ez sem jön be. Az emberek nem robotok, amiket be kell programozni és akkor majd jók/okosak/becsületesek/dolgosak/politikailag korrektek lesznek. Nem lesznek azok és a bölcs, haladó, PC, becsületes programozókat időnként rosszabb esetben halomra lövik, jobb esetben elhajtják.

Éhesló 2009.12.04. 09:46:27

@Lastres: Mit találtál a Magyar Gárda megett, amikor "mögé néztél"?

Éhesló 2009.12.04. 09:47:40

@lasponya: van olyan forgalomban, értékesítésben, szalonban?
Érdekelne.
Komolyan.

Éhesló 2009.12.04. 09:49:54

@Darvon: igazad van. Úgy kell szavazni, hogy az ember tudja mi a helyzet és mit várhat a választások után. Ez a biztos tudat az alapja a demokratikus választásnak.
Mint 2006-ban. Minden feltétel adott volt hozzá, Éltünk is vele. Nem?

Pollack 2009.12.04. 12:42:40

@Éhesló: Éppen 24 órája, hogy megkértelek az önmérsékletre. Külön személyre szóló komment policyt nyomjak a kezedbe, vagy rájössz magad is, hogy a floodolást sem szokták méltányolni a blogokon?

Utolsó figyelmeztetés, utána szabadságra küldelek.

hunor76 2009.12.04. 13:42:07

META: Twitteren olvastam a minap egy jó megfigyelést: A webkettes kommunikációban egyre inkább elszabadul az a stratégia, miszerint ha egy álláspontban (mondjuk egy blog cikkben) legalább egy olyan dolgot találunk, amibe bele tudunk kötni, az automatikusan bizonyíték arra, hogy az adott állásponttal a 100%-osan szembenálló kell, hogy igaz legyen. Ez a tendencia ezen a blogon is megfigyelhető.

Meg az, hogy bizonyos kommentelők csak minél több felületet szeretnének elfoglalni, teljesen függetlenül attól, hogy a mondanivalójuknak van-e bármi köze is a posztban leírtakhoz.

Bartoki 2009.12.04. 17:45:09

@Éhesló: "Valahol talán már említettem: az a játék, hogfy egy lmp blogban postiróként, lmp véleménybajnokként tulajdonképpen nem is az lmp és tagjai véleménye nyilvánul meg, hanem egy attól független közösségé, egyéneké legalább olyan vicc, mint a cigányoké, akik a segílyért cigányként írnak alá, a börtönbe meg magyarokként viszik őket...."

Ez nem játék, ez a valóság.
Van a hivatalos weboldal, a hivatalos LMP állásfoglalásoknak és közleményeknek.

Meg van ez az oldal, ahol az LMP tagok/szimpatizánsok/ellenlábasok beírogatnak mindenfélét, azokban a témákban amiket ugyanezek az LMP tagok/szimpatizánsok/ellenlábasok magánemberként felvetnek.

"Vagy ciki lmp-snek lenni?"
Vagy az lmp-nek ciki felvállalni az itt megnyilvánulókat?"

Én is kérdezek hogy jobban megértsd:
- Te felvállaltan 100% egyetértesz mondjuk a Jobbik, a Magyar Gárda, vagy a kuruc.info-val? Soha semmiben nincs más véleményed? Ha nem titok, akkor melyikkel azonosulsz ilyen mértékben?
- Téged 100% felvállal ezek közül bármelyik? Annak ellenére hogy nem vagy ezeknek semmilyen választott/kijelölt embere és nem lehetnek rád semmilyen befolyással ha netalán valami hülyeséget csinálnál? :O

Éhesló 2009.12.04. 22:06:40

@Bartoki: természetesen szívesen válaszolok (ha Pollack megengedi), csak a sorrendet tartsuk be.
Egy kérdés-egy válasz, majd viszont.:)

Pollack 2009.12.05. 10:43:32

@Éhesló: Tőőőlem. Csak értelme is legyen. Mondhatni releváns választ várunk :)
Azért T/1. mert engem is érdekel, hogy mi olyan nagy nehéz annak megértésében, hogy egy max. tucatnyi íróval rendelkező blog tartalma miben tér(het) el egy sokszáz fős párt álláspontjaival, programjával?!

Darvon 2009.12.06. 21:34:09

@Éhesló: Nem azt mondtam, hogy az MSZP pártlogóját kéne minden lexikonban a "demokrácia" címszó alatt ábrázolni. Az MSZPnek igenis volt programja, akkoris ha hazudtak, becsapták az embereket. Ebben az esetben az MSZP a "felelős", mert megtévesztette a népet.
Viszont azt mondtam, számomra felfoghatatlan, hogy ilyen sok báránynak ennyire mindegy, hogy mire szavaz. Ebben az esetben nem a Fideszé a felelősség, ha valami bénaságot csinál. Hiszen azt az igéretet, hogy "Mi nem vagyunk az MSZP" egész könnyen teljesítik, másba meg nem lehet belekötni ha nem mondtak semmi konkrétumot.

Frank'Leó 2009.12.06. 21:42:29

Nocsak, mit találtam egy friss írásban:
"manapság szinte alig van olyan népszerű blogoldal, kommentálható internetes újság, ahol előbb-utóbb ne jelenne meg valamilyen formában a Jobbikhoz kötődő szimpatizánsok hozzászólásainak tömege. Sőt, a jelenség már kikerült ebből a közegből. Nem érdektelen, hogy az egyik, jobboldalisággal a legkevésbé sem vádolható kereskedelmi tévében az sms szavazók túlnyomó többsége Vona Gábort hozta ki a legalkalmasabb miniszterelnök jelöltnek."
hvg.hu/velemeny/20091127_jobbik_szubkulturak.aspx

Bartoki 2009.12.07. 14:42:39

@Éhesló: "természetesen szívesen válaszolok (ha Pollack megengedi), csak a sorrendet tartsuk be.
Egy kérdés-egy válasz, majd viszont.:)"

Azt hittem hogy a visszakérdéseim egyben megadták a választ is :) de ha gondolod akkor érthetőbben is kifejtem:

"legalább olyan vicc, mint a cigányoké, akik a segílyért cigányként írnak alá, a börtönbe meg magyarokként viszik őket...."

Nem tudok róla hogy akár a segíly, akár a börtönbüntetés adminisztrációjában önkéntesen szolgáltatott, aláírandó, hivatalosan nyilvántartott adat lenne hogy valaki milyen etnikumú...

Ez tényleg így lenne? :O

Nem tudom, mert segílyt sem kaptam még, és börtönben sem voltam, szóval ez most kérdés (ennek ellenére meglepődnék egy igenlő válaszon :).

"Mindig ott jó állni ahová az érdek szólit?"

Másokról nem tudok mit mondani, de én főleg a saját érdekeimért szoktam kiállni. A Rövid, közép és hosszú távú érdekeim között olyan arányban súlyozva, amit jónak látok.

A köponyegforgatás ebbe természetesen nem fér bele - jól sem érezném magam közben, és amúgyis már középtávon is ellehetetleníti az embert (feltéve hogy a környezete megfelelően "bünteti").

De gondolom így vannak ezzel mások is, szinte mindenki mást is a saját érdekei mozgatnak. Ha nem így lenne, akkor a sok "önzetlen" ember már rég eladta volna minden vagyonát és odaadta volna az éhezőknek vagy más nélkülözőknek.

"Vagy ciki lmp-snek lenni?"

Már hogy lenne ciki?

Jelenleg messze ez a legkevésbé ciki társaság a parlamenti + parlamenti bekerülésre komolyan játszó pártok között. Ez a leginkább haladó ideológiájú (ha lehet ilyet mondani egyátalán), a legnormálisabb hangvételű.

Én pl. az iWiW-re is kiírtam hogy szimpatizálok - ezt nemigen tenném meg más párttal, mert minden más ciki.

Deviszont itt a blogon az LMP-közeli emberek szeretik elmondani a "radikális" magánvéleményüket, mert ez egy ilyen brancs hogy van nekik.

És pont ezért nem azzal kezdik hogy "LMP-s vagyok", nehogy úgy tűnjön hogy az valami hivatalos LMP-vélemény. Mert azok a hivatalos honlapon vannak.

De még csak az sem igaz hogy az ide járók mindenben vakon egyetértenének minden hivatalos LMP határozattal.

Én pl. általában sokkal autópártibb vagyok mint az LMP közönség többsége, Surko-n meg ne sértődj meg, mert ő meg liberális-piacpártibb ugyanennél a többségnél. :)

De lehetne még sok hasonló példát mondani...

"Vagy az lmp-nek ciki felvállalni az itt megnyilvánulókat?"

Nem ciki, hanem lehetetlen. Itt a blogon bárki megnyilvánulhat az LMP egyetértése vagy legkisebb beleszólása nélkül. Akkor ugyan milyen alapon vállaná fel az LMP mint szervezet ezeket? :O

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.12.07. 20:21:00

remek írás.

az alapkérdésre, mármint hogy miért ennyire népszerű a Fidesz konkrét program és felidézhető (és remélhetőleg betartatható!) igéretek nélkül is, azt hiszem az egyik lehetséges válasz, hogy nemcsak működik nekik így is, hanem ráadásul olyan népszerűek lettek konkrét igéretek nélkül és a kormány folyamatos fikázásával, hogy mostmár minden konkrét igéret, vita csak vihetne tőlük...

tehát hogy erre a szinten, 2/3 körülre már tényleg csak konkrétumok nélkül lehet eljutni és ottmaradni is csak így lehet...sajnos elég sokat elmond a magyarok jelenlegi politikai kultúrájáról, hogy az ellenzékiséget önmagában díjazzák, nem tartalmilag nézik.

de nem szabad elfelejteni azt sem, hogy valójában ők sem lettek jóval népszerűbbek az elmúlt kb. 3 év során, csak fő ellenfeleik omlottak össze, ezért jön ki jelenleg a 2/3 körüli eredmény...

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.12.07. 20:33:47

www.videoplayer.hu/videos/play/166540
valamivel régebbi felvétel, de a 6-7. perce miatt különösen releváns itt és most

Frank'Leó 2009.12.07. 20:53:35

Azt már megszokta az ember, hogy a "Fidesz fikázógép" nélkülözhetetlen alkatrésze a két szóvivő titán, Szíjjártó és Cser-Palkovics, akik még a Lánc-lánc-eszterláncba is bele tudnának kötni.

Sokkal szomorúbb Navracsics, aki komoly tudományos ember, tisztes egyetemi egzisztenciával. Csak eladta a lelkét, becsületét a frakcióvezetésért. (A pozíció tetszik neki, vagy a szereplési lehetőség? - talán ő sem tudja.)

De van lejjebb. A 29 közgazdászra gondolok, akik szomorú nagy ostobaságokat mondtak a költségvetésről. Pontosabban írtak alá, mert Szapáry elkottyantotta, hogy Fidesz-technikusok kérték meg, írná alá. Járairól eddig is tudtuk, hogy tud ő Fidesz-huszár lenni, Bod Péter Ákost azóta nem lehet nehéz komoly szakember számba venni, hogy két forduló között beugrott miniszterelnök-jelöltnek.

De hát Szapáry! Aki elismert közgazdászként jött vissza nyugatról. Sőt IMF-szakemberként. (Jójó, följelentette a magyar kormányt Brüsszelben, de annak volt szakmai alapja.) Eddig még szakembernek lehetett hinni, szegényt.

lasponya 2009.12.08. 20:38:10

@Éhesló: Van,persze nem nálunk,hanem Németországban.A gond
az üzemanyag töltő állomások kialakitásával van,a 350 bar-os hidrogén tankolása,még igen korlátozottan van megoldva.
Addig is használj Tolyota Priuszt,az is fele benzint fogyaszt ,mint egy hasonló kocsi

Frank'Leó 2009.12.12. 14:23:06

@iii: Elolvastam a cikket, ami Kovács uniós pályáját foglalja össze, meglepően informatívan!
index.hu/kulfold/eu/2009/12/02/kovacs_laszlo_europai_kalandjai/

De a mondat, amit idézel, márminthogy Andor László szociális portfoliója gyönge lenne - azonban nem erről szól.
A brüsszeli bürokrata aszerint rakta sokba a témaköröket, mennyire kell ott együttműködni az EParlamenttel. Szóval Andor hatásköre nem gyönge (hanem kooperatív), főleg, hogy a foglalkoztatás is oda tartozik.

A többiben egyetértünk, Andor várhatóan jó biztos lesz (szerintem jobb Kovácsnál is).

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2009.12.12. 17:49:46

@Frank'Leó: 29 közgazdász a fenét. Talán a többségük az, lusta vagyok mindet végignézni, de messze nem mindegyikük.

kopasz45 2010.02.24. 18:32:00

A fidesz úgy csinál munkahelyet, hogy pl sok sok nagyon bilit rendel. Erre bili gyártó válalaotok jönnek létre munkahelyet teremtve. De lehet bili helyett csavart téglét autópályát stb. vagy bármit rendelni. Ez ilyen egyszerű

divinus viridis 2010.03.01. 21:32:15

A Fidesznek biztos megvan a terve és nem azért hallgatnak, mert ötlettelenek, hanem mert olyan intézkedések következnek, aminek tudatában senki nem szavazna rájuk. Ez teljesen nyilvánvaló, hiszen a hiteleinket vissza kell fizetni!
süti beállítások módosítása