sze
10

Szlovák-magyar

"Engedjék meg, hogy szeressem egykor közös hazánk egészét!" - Sólyom László

Először úgy nézett ki, a szlovák-magyar konfliktus iskolapéldája lesz annak, amikor két nép tök jól megvan, csak a vezetőik lóbálják a fakardot.

De most úgy néz ki, iskolapéldája lesz annak, amikor a fentről generált konfliktus leszivárog közénk.

Nemrég valami méretes hülye lefújta festékkel a szlovák helységneveket egy falu bejáratnál, tegnap meg „Idősebb vagyok mint Szlovákia (16)” feliratú pólót láttam valamelyik Ősmagyar boltban, remélem rájuk rohad mind. Ma meg azt olvasom, hogy a balassagyarmati polgármester a békülő tárgyalásra érkező Ficót eltanácsolja a városból.

Hát meg vannak ezek hülyülve?

Mi a fenét gondolnak, az ilyen beszólásoktól, a helységnevek lefújásától (ami egy nagyon rosszízű dolog) majd önvizsgálatot tartanak a szomszéd nacionalisták, és visszavonják a nyelvtörvényt? Létezik, hogy nem képesek felmérni, ezzel csak táplálják azt a tüzet, amit elvileg oltani akarnak? Itt tényleg szaporodik a hülyék száma, vagy csak átmenetileg gárgyultak meg?

Ugye nem tart már soká?
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr461372287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.09.10. 13:24:22

"Először úgy nézett ki, a szlovák-magyar konfliktus iskolapéldája lesz annak, amikor két nép tök jól megvan, csak a vezetőik lóbálják a fakardot."

Lol! Látom az lmp ugyanúgy egy másik világban él, mint a többi balos párt.

balazs_88 · http://civiltulkapas.blog.hu/ 2009.09.10. 14:16:16

@TaTa86.: Lol! Látom te ugyanolyan hülye vagy mint az összes nagymagyar.

neokon · http://neokonzervativ.blog.hu/ 2009.09.10. 14:24:47

Átgondolatlanul, indulatosan ráugrottunk a témára. Lehet néhányat számolva, távolabbról szemlélve jobb válaszokat adhatnánk!

Win Elen 2009.09.10. 14:56:21

Most akkor az egész nép festette le azokat a táblákat, vagy az a pár barom? Ne mossuk össze a dolgokat. Tudom ez egy kicsit demagógia, de ha itt nem, akkor hol figyelnek erre oda?

A polo pedig poen. Én legalábbis jót röhögtem rajta. Van persze egy negatív kicsengése is. De ez a gondolkodás nincs messze, a tiltsuk be felfogástól ám annyire.

@balazs_88: nem fogok Tata védelmébe kelni, de igen sokat szoktunk egymással beszélgetni itt a neten, annak ellenére, hogy átalában más-más álláspontot képviselünk (olyan mint, a liberalis-konzervativ viszony), egyszer nem mentünk arra a szintre amit most Te megengedtél magadnak.

Persze nem támogatni akarom a jelenséget, de nem érzem úgy, hogy most - a pár baromarcún kívül - tömegesen kezdenénk szlovák ellenesek lenni. Ha beszélgetünk egymással, nem pedig lehülyézzük egymást, akkor tudunk javítani a politikusok közösség bomlasztásán.

Win Elen 2009.09.10. 14:59:21

általában annyira póló poén (írva hadarok)

Nyár 2009.09.10. 15:21:15

Nem ástam bele magam a dolgok hátterébe, de lehet hogy éppen így reprezentálom a magyar átlagot, de természetesen nekem is van véleményem. Talán arra az ünnepségre meg kellett volna hívni valóban nemcsak a magyar államfőt, hanem a szlovákok közül is valakit. Ez gondolom diplomáciailag helyesebb lépés lett volna. A válaszlépés a sértettségből fakadhatott, amit az etikett megsértése okozthatott. Ami viszont utána történt, az, hogy megbüntetik a magyart, ha magyarul szólal meg, ez igen is az EU elé tartozik. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy Magyarországon a hivatalokban lehet ügyet intézni, németül, szerbül, szlávul vagy szlovénül. Gondolom ott, Szlovákiában az ügyintézők is magyarok (máskülönben nem értem a dolgot, eddig hogy inzézhették magyarul). De ha az ügyintéző szlovák, akkor hogy várható el, hogy a magyarul beszélőt megértse? Tehát az, hogy szlovákul intézze a hivatalos ügyeit a szlovákiai magyar ember, ezt elfogadom, de azt, hogy ha az anyanyelvén szólal meg, azért büntessék, az elfogadhatatlan és tűrhetetlen. Elnézést kéne kérnünk, hogy nem hívtunk meg tőlük is egy képviselőt a rendezvényre, ők pedig vonják vissza a nyelvtörvényt.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.09.10. 18:05:08

@Win Elen: Kösz. :-)

@balazs_88: Ez a hülyézés tök poén volt még óvodában, illetve a kiegészített, angol változata pedig alsóban. (Stupid little monkey!) De pl középiskolában ez a szint már nagyon ciki. Az ember egy kicsit nagyobb kreativitást várna egy 20évestől...

De most komolyan! A szlovák nép az első önálló választás óta folyamatosan (1 kivétellel) nyíltan magyarellenes vezetőket választ. Ezek a vezetők pedig nem vicces pólókban járkálnak, és helységnévtáblákat fújnak le, hanem serényen dolgoznak a felvidéki magyarság eltüntetésén.
Nekik nem az a gondjuk, hogy nagymagyarországozunk, meg bántjuk az érzékeny lelküket. Hanem az, hogy létezünk.
Éppen ezért őszintén szólva, nem tudom mi értelme van velük vitatkozni, meg jópofizni.
A "normális szlovák" nem utálja a magyart explicite. De azért ha eltűnnének, vagy átalakulnak szlovákká, azt nem ellenezné, és az erre irányuló kormánypolitika sem szúrja annyira a szemét.

De persze lehet folytatni ezt az ostoba struccpolitikát, csak nehogy ki kelljen állni a magyarságért. Csak nehogy konfrontálódni kelljen.
Úgy látom az lmp nem csak a belpolitikát képzeli el ilyen gyermeteg módon, de a külpolitikát is.
magyarinfo.blog.hu/2009/06/12/ep_valasztas_animacio_2009_magyarorszag

starinaso · https://www.facebook.com/menekultugy.blog.hu/ 2009.09.10. 19:54:51

a póló szerintem vicces. Egyébként a többit nem helyeslem, de csatlakozom TaTa86-hoz, igaza van.

flimo13 2009.09.10. 21:30:55

Persze, megint mi vagyunk a rosszak. Dunaszerdahely után mi történt itthon? Semmi, egy zászló elégetését leszámítva. Pár hete ugyan ezt horvát ultrákkal tették, jó pár Adrián nyaraló szlovák gépjárművén és testi épségén vettek revansot. Erről persze kuss van, de azon megy a kabaré, hogy lefújtak egy táblát, meg vicces pólót árulnak, ójaj.

Trig 2009.09.10. 22:30:54

Tőmondatokban:

@Nyár: Kérjünk bocsánatott mert egy eu-s, szövetséges állam nem engedte be az államfőnket?
És igen, őslakos kisebbség által lakott területen az ügyintézőknek kell tudnia a kisebbségi nyelven az eu-s normák szerint. De még Szerbiában, a vajdaságban is tudnak többnyire.

Helységnevet lefújni nem szabad. Joggal felháborodni és ezt kifejezésre jutattni szabad, sőt.

Fico kurvára nem békülni jött.

a nagy levin 2009.09.10. 23:02:47

A bejegyzésben vázolt reakciók sajnos nem egyszerűen azért elszomorítóak, mert kicsinyesek és mert tovább szíthatják az indulatokat, ami nyilván nem érdeke Fico-n és a magyagroszági szélsőjobbon (hívjuk most így) kívül senkinek.

Hanem azért is, mert DEMOKRATA felfogású ember ilyet (=kicsinyes bosszú, szemet-szemért elven) nem csinál és mert a póló egyáltalán nem vicces.

A pólóval kezdve:
1. Szlovákia "korának" a nyelvtörvényhez áttételesen ugyan lehet köze (történelmi sélrelmek, szlovák "nemzetteremtés"), ugyanakkor a gond nem a fiatal szlovák állammal vagy annak lakóival van, hanem azzal az értékrenddel, amit a módosított nyelvtörvény tükröz (tehát még csak nem is jogi érvet használok itt). Ez a korra való utalás enyhén szólva is a "kultúrfölényre" utaló célzás, ami az elképzelhető legrosszabb és legprovokatívabb magyar érv lehet bármilyen vitában. Azt sugallja, hogy figyelmen kívül hagyjuk azt a tényt is, hogy szlovák nyelvű és tudatú nép már évszázadok óta létezik...
2. sem a pólós, sem a b.gyarmati nyilatkozat nem vicces, még humorérzékük sincs, csak azt sugallja, hogy "hajlamosak vagyunk" lesüllyedni a provokálók szintjükre.
3. Egy 16 éves fiatal (gyerek?) vajon milyen felelősséggel és tudással, tapasztalással felvértezve nyilatkozik ilyen provokatív módon?

Aki az EU-ra hivatkozik, tévúton jár, az EU-nak nincs semmilyen ide vonatkozó elvárása, normája (legfeljebb a csatlakozás előtt volt, bár nem egyértelműen megfogalmazva).

A sérelmi (kül)politizálás pedig nyivánvalóan nem vezetne sehová...

kalapácstollú 2009.09.11. 08:35:30

@Nyár: Ugye, nem gondolod, hogy az egyik meghívott (Sólyom László) feladata lett volna meghívni a szlovákok közül valakit? Mert mégiscsak őt, így rajta keresztül a Magyar Köztársaságot alázták meg Ficoék.
Mégha való igaz, érdemes lett volna ezt megtenniük a szervezőknek.

kalapácstollú 2009.09.11. 08:38:59

@Nyár: Ja, és a szervezők, akik nem hívtak meg valakit a szlovákok közül, azok szintén szlovák állampolgárok voltak. Miért kellene ezért Magyarországnak elnézést kérnie?

kalapácstollú 2009.09.11. 08:43:00

@a nagy levin:
3. Ki az a 16 éves gyerek? Merthogy az - egyébként viccesnek vagy idétlennek nevezhető, de komolyan természetesen nem vehető - pólón a 16 év nem a viselője, hanem Szlovákia korára utalt.
;)

kalapácstollú 2009.09.11. 08:45:24

Egyébiránt úgy gondolom, ez a tegnapi megbeszélés nagyon eredményes volt magyar szempontból és el kell ismerni, Gordon B. jól kezelte az ügyet, mondhatni "legyőzte" Ficot.

prometheus_X 2009.09.11. 08:55:36

Na, Márton, végre valami aminek semmi köze a kopaszokhoz és a buzikhoz :P

"vagy csak átmenetileg gárgyultak meg"
Ennél a résznél van egy sokat mondó javaslatom, szerintem a mondatrész így néz ki helyesen: vagy csak átmenetileg gárdultak meg.

;)

Sajnos se a szlovákok se mi nem szerénykedhetünk azon polgártársak számát illetően, akik a biológia kegyetlensége folytán valamely rejtélyes ok miatt hiperszenzitívek a hülyeségre. Meggyőződésem hogy a normális szlovák ember, és a normális magyar ember se utálja a másikat, csak mert oda született, ahova.

Persze, ez még változhat. A két ország politikusai szemmel láthatóan teljes erőből ezen dolgoznak.

prometheus_X 2009.09.11. 08:57:19

Utolsó mondatot nehogy valaki félre értse, nem a kapcsolatok jobbítására való törekvésre gondolok.

a nagy levin 2009.09.11. 10:01:37

@kalapacstollu

ha maganlatogatasra megyek valakinek a hazaba egy sort meginni, akkor nem kell ertesitenem senkit vagy talalkozot kezdemenyezni. De ha szoboravatasra megyek, ahol beszedet is mondok, stb, akkor illendo errol ertesitenem a szomszedos orszag elnoket is (mint ahogy a nagykovetet ertesitettek is, hiszen ez protokollaris, biztonsagi es egyeb tennivalokat is jelent). Az udvariassag es az iratlan szabalyok megkovetelnek, hogy ebben az esetben a szovetseges es barati szomszed hivatalos tisztsegviselojevel talalkozzon a koztarsasag elnoke. Szerintem.

a nagy levin 2009.09.11. 10:05:40

@kalapacstollu:

a polot viselok eseteben pedig szinten nem erdem, hogy ha valaki 16 evnel idosebb, ugye - amit ritam, azert irtam, mert asszem lattam vmi fenykepet, ahol egy fiatal suhancon volt a polo, hogy "lam, fiatal korom ellenere meg en is idosebb vagyok, mint Szlovakia"
nagyon vicces.

Éhesló 2009.09.11. 10:54:14

"Lovas István: Samospráva

Dunajská Stredában a Magyar Koalíció Pártja több mint tízezres tüntetést szervezett, ahol – mint látható a címoldali fotón – „Megoldás az autonómia” feliratú táblával is tüntettek a megalázó szlovák nyelvtörvény ellen, amelyet az Európai Parlament újonnan megválasztott elnöke európai ügynek nevezett.
Az „autonómia” – önrendelkezés - szlovákul „samosprávát” jelent.
Dunajská Streda pedig Dunaszerdahelyet.
Miután mi állandóan gesztusokat gyakorlunk (az MTI egyik csütörtöki tudósításában a Dunaszerdahely neve mellé írta a szlovák nevet zárójelben, mint ahogyan azt a szlovák államnyelvtörvény történelemkönyvek esetében megköveteli, miközben a Ferihegyi repülőtéren a kijelző táblán Tirgu Mures áll Marosvásárhely helyett), arra gondoltam, hogy e gesztusok terén túlteljesítek.
Ez az oka a szlovák címnek és a Dunajská Stredában kezdetű mondatnak.
Kezdem egyébként megrögzötten azt hinni, hogy gesztusbetegségben szenvedünk. Mi állandóan gesztusokat gyakorlunk, mert évtizedek óta azt hisszük, hogy az eredményre vezet.
A gesztusok gyakorlásában egyébként nincs semmi baj. Sőt. De mindent gyakoroljunk a maga helyén.
Gesztusokat pedig ne pazaroljunk azoknak, akiktől viszontgesztust se nem kaptunk, se nem várhatunk el. És főleg ne akkor gyakoroljunk egyoldalú gesztusokat, amikor éppen a másik oldal a legfájdalmasabbat rúgja belénk.
Surján László, néppárti európai parlamenti képviselő például szintén csütörtökön „az EP rendjében kissé szokatlan módon – a szakbizottsági ülést használta fel arra, hogy jóindulatáról biztosítsa szlovák kollégáit, és köszöntötte őket nemzeti ünnepük alkalmából”, állt az EurActiv.hu uniós internetes portálon.
Hát nem szép?
Mint ahogyan az a gesztus is, amelyről a Hvg.hu számolt be. Egyebek között Hushegyi Gábort, az ötven éves pozsonyi esztétát kérdezte meg „Kiröhögjük azt, ami van” – a szlovákiai magyar értelmiség válaszol címen arról, hogy miként reagálnak a diszkriminatív nyelvtörvényre. „Kitűnően érzem magam”, mondta Hushegyi. Majd nyilatkozata végén az SZDSZ-es Bauer Tamást dicsérte.
Vajon akkor, amikor Dél-Tirolban a megindult kényszerű asszimiláció ellen még robbantgattak az ottani osztrákok, pontosan a Befreiungsausschuss Südtirol, vajon milyen gesztusokat gyakorolt a dél-tiroli vagy a határon túl élő osztrák értelmiség? Tapsolt.
Azóta Dél-Tirolban nőtt a németajkúak aránya.
Mindez egyáltalában nem jelent bátorítást erőszakra.
De hagyjunk már fel a simogatásra hiába váró gesztuspolitikával.
És támogassuk a dunaszerdahelyi tüntetők autonómiakövetelését.
(Lovas István - Magyar Nemzet Képeslap)"

Szóval most autonomia, vagy gesztuspolitika kedves lmp?

kalapácstollú 2009.09.11. 11:15:14

@a nagy levin: Az értesítés megtörtént, a szlovák fél jelezhte is, Gasparovic abban az időpontban nem ér rá. Sólyom meghívott volt, mi egyebet kellett volna még tennie?

kalapácstollú 2009.09.11. 11:16:33

@a nagy levin: Sehol nem írtam, hogy "érdem", ha valaki 16 évnél idősebb. Egyszerűen csak annyit írtam, a 16 év nem a viselőjére vonatkozik. Mit nem lehet ezen nem érteni?

kalapácstollú 2009.09.11. 12:21:47

"A hivatalos magyar politikai körök ezzel csak azt bizonyítják, hogy őket nem a nyelvtörvény, nem a jószomszédi kapcsolatok, nem az Európai Unión belüli jó kapcsolatok érdeklik, de egyértelműen Trianon megszüntetésére törekednek" - fejtette ki Slota. Úgy véli, hogy ez az egész magyar politikai palettára érvényes, mindenki Nagy-Magyarországot akar.

"A magyar irredentizmus, a maga Nagy-Magyarország eszméjével a Nagy-Albánia probléma édestestvére" - húzta alá a koalíciós pártelnök.

Megjegyezte, hogy a határok megkérdőjelezése elfogadhatatlan, és egy új háború kezdete lehet Európában. Bírálta a szlovák külügyminisztériumot, azt állítván, hogy nagyon engedékeny és gyenge Magyarországgal szemben.

Slota szerint a két szlovákiai magyar párt - a Magyar Koalíció Pártja és a Híd-Most - az "ötödik hadoszlop" szerepét tölti be a Szlovák Köztársaságban

Forrás: nol.hu

Slota nem normális. Vagy éppen nagyon is az és most megpróbál az eddigieknél is szélsőségesebb húrokat pengetni a vén autófeltörő?

Pollack 2009.09.11. 12:23:32

@flimo13: Nem mi vagyunk már megint a hülyék, de akadnak páran, akik a hülyeségre hülyeséggel válaszolnak.
Holott nem most van itt a hülyeség órája (bevallom, nem tudom mikor jöhetne el:)). Jelen állás szerint okosan, taktikusan kell cselekedni.
Nem szidni minden szlovákot, mert ott is emberek élnek, akik a 80%-ának semmi baja a magyarokkal. A maradék 20% többsége pedig megvezetett, nem is nagyon érdekelné őket a "magyar-ügy", ha a Slotához és Ficohóz hasonló fajankók nem szítanák a kedélyeket.

Win Elen 2009.09.11. 12:48:16

@a nagy levin: Azért a humorérzék milyenségéből, nem következtetünk valaki egyéb típusú meggyőződésre?! Vagy igen?

Hogy lehet feltételezéseket szőni azt véletlenül sem vitatom el. Ilyet is olyat is. (Ahogyan írtam fent is) De ne feledjük, ez feltételezés.

(A poló önmagában akkor is (lehet) vicces, mert van valódi megfeleltetése, ha nyakatekert - bár itt szerintem nem az - vagy erőltetett, akkor is. Az, hogy valaki pénzt is hajlandó kiadni érte, abból persze valószínűleg nem a vicc rajongására lehet következtetni, hanem egyéb üzenetre is.)

na.munka.van.

Az évek meg a rutin 2009.09.11. 13:30:52

Ürümcsiben injekciós tűkkel szurkálják egymást a han-ujgur népek, Afrika a szokásos törzsi mortal kombat, nálunk a szlovák idiótákra ráugranak a magyar idióták, oly' halálosan unom, hogy már nem is fáj. Csak ha nevetek.

Kivlov 2009.09.11. 13:57:20

Hol lehet "idősebb vagyok..." pólót kapni??? kellene vagy 20.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.09.11. 16:22:49

@kalapácstollú: Itt volt 40 év kommunizmus, és egyesek még mindig nem tanultak meg olvasni a sorok között. :(

Sólyom, Bajnai és TaTa86 horgászik az Ipoly partján, egyszer csak kifogják Ficot. Fico nagyon megriad ám, és így szól a három horgászhoz:
-Kedves magyarok, kérlek kíméljétek meg életem, és dobjatok vissza a vízbe. Cserébe mindegyikőtöknek teljesítem egy kívánságát!
Nosza fel is lelkesednek nemzetünk vezérei...
-Autonómiát Felvidéknek!- így Sólyom.
-Meglesz. - feleli Fico
-Gazdasági együttműködést, azonos esélyeket Dél-Szlovákiának! - mondja magabiztosan Bajnai.
-Kívánságos, teljesül!
Egyedül TaTa86 ül egykedvűen a parton.
-Én csak egy méteres vonalzót kérek...
-De hát minek az neked? - kérdezi kórusban Sólyom és Bajnai.
-Hogy meg tudja mérni, mekkora lófaszt fogtok ti kapni!

kalapácstollú 2009.09.11. 17:27:53

@TaTa86.:
Bizonyára egy hülye és mocskos komcsi vagyok én is, erre céloztál. Nagyon köszönöm kedves feltételezésed.
Nézzük csak, mit akart a magyar fél?
1. Bocsánatkérést a szoboravatásos szívatásért. Megtörtént. Persze, nem azt mondta Fico, hogy "Bocsánat, Gordon bácsi, rossz voltam, többet ilyen nem lesz, nagyon szégyellem magam.", hanem aláírta, h sajnálja a történteket a jövőben kerülni kell az ilyesmit. A diplomácia nyelvén ez beismerés.
2. Hátrálást nyelvtörvényügyben és az EBESZ iránymutatás figyelembevételét. Fico kijelentette, hogy a végrehajtási utasításban benne lesz, magánszemélyekre nem vonatkozik majd a törvény, ill. az EBESZ véleményét is el fogják fogadni.
+1. A szlovák kormányfő a magyar kormányfőtől kért informális közbenjárást, hogy egy szlovákiai, magyartöbbségű város önkormányzatánál felállítsanak egy szobrot. Ez közvetve elismerése és tudomásulvétele (!) annak, hogy a magyarlakta területeken komoly a Magyar Köztársaság befolyása. Komolyabb, mint a szlovák kormányé.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.09.11. 19:19:48

@kalapácstollú: Én egy szóval nem mondtam, hogy komcsi vagy hülye vagy, nem is céloztam erre. De a szövegértés úgy látszik tényleg nem megy.

Hogy mit akar a magyar fél? Status quo-t! De nem ez az érdekes, hanem az hogy mit akar a szlovák fél.

Paraszttrekbek: archiregnum.blog.hu/2009/09/11/ujabb_gyozelem_5

kalapácstollú 2009.09.11. 19:34:34

@TaTa86.: Mindig, mindenhol mindenki status quo-t akar.
Bizonyára csakis az én szövegértésemmel lehet baj.
Egészen bizonyosan Te az abszolút és megfellebbezhetetlen igazság birtokában vagy. Ha valaki mást mond, akkor az bizonyíték arra, hogy ő téved. Hiszen Te az abszolút biztosat tudod.
Ugyan már...

kalapácstollú 2009.09.11. 20:02:11

@TaTa86.: Mindig, mindehol, mindenki status quo-t akar. Nincs kivétel.

kalapácstollú 2009.09.11. 20:02:43

Jé, lejött az előző kommentem is? Mégiscsak?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.09.11. 22:15:01

@kalapácstollú: "Itt volt 40 év kommunizmus, és egyesek még mindig nem tanultak meg olvasni a sorok között. :( "

Ha te ebből azt olvastad ki, hogy hülye és mocskos komcsi vagy akkor neked tényleg gond van a szövegértéseddel.
Nem akartalak megsérteni.

belaaaa 2009.09.12. 00:46:30

Alázat, tudás, türelem! Kedves Vay Ádám! Mivel a hozzászólókkal ellentétben, te politikus vagy vagy akarsz lenni, sőt úgy néz ki, hogy közvélemény-kutatások alapján valamennyi hatalom is fog az öledbe hullani, egyre kérlek, ne légy olyan félművelt barom, mint akikből szerintem sokaknak elegük van ebben az országban. Még egyszer ismétlem, hátha elolvasod: Alázat, tudás és türelem. Ha meg fogod ezt érteni, akkor légy politikus, addig ne is irogass. Nekem személy szerint rohadtul elegem az olyan magukat műveltnek képzelő, de egyébként rémisztően tájékozatlan emberekből, mint te vagy!

kalapácstollú 2009.09.12. 06:27:40

@TaTa86.: Nyilvánvalóan karikíroztam, a mocskost pölö csak a komcsi gyakran használt, szinte már hozzáragadt pejoratív jelzőjeként írtam oda, használva így a jólismert szerkezetet. Ha ezt te nem értetted meg...akkor nyilván gondom van a szövegértéssel. :))))))))

Rajtad röhögök, nem ellened! Te, nagyonokos....;)

Nyár 2009.09.12. 07:31:50

@Trig:
Ha ez így van, mármint, hogy a kisebbségi területeken tudniuk kell az üi-knek a kisebbség nyelvén, akkor megint tanultam valamit. Bár túlzásnak tartom. Az én véleményem szerint a kisebbség, a nevében is benne van, mivel nem meghatározó része az egésznek, alkalmazkodnia kell a többséghez. Tehát meg kell tanulnia az adott ország nyelvét. Persze egy elcsatolás után nehéz elvárni az öreg emberektől, akik esetleg addig nem sajátították el azt a nyelvet, ami onnantól a "hazája nyelve " lett, hogy megtanulja. Nehéz elvárni az elcsatolt terület fiatal generációjától, hogy szívesen tegye ezt, hisz él benne a saját hazája iránti szeretet, ergo az új hazája iránti gyűlölet. De ha ez így alakult ki, hogy az üi-k kétnyelvűek, akkor mindkét nemzetiségű el tudja intézni az ügyeit, hagy dönthesse már el, hogy mely nyelven teszi ezt. Nem kell ide nyelvtörvény, ez nyilvánvaló. Nálunk Mo-n hogy megy ez? Vagy nálunk nem ennyire nagyszámú a kisebbség száma? Nekem úgy tűnik, a mi kisebbségeink jól érzik magukat nálunk, nincsenek korlátozva. Hivatkozzunk erre is! Mi betartjuk a nemzetiségpolitikát, tartsa be a másik fél is! Csak olyat kérünk, amit mi is biztosítunk a nálunk élő nemzeti kisebbségeknek.

@kalapácstollú:
ha maganlatogatasra megyek valakinek a hazaba egy sort meginni, akkor nem kell ertesitenem senkit vagy talalkozot kezdemenyezni. De ha szoboravatasra megyek, ahol beszedet is mondok, stb, akkor illendo errol ertesitenem a szomszedos orszag elnoket is (mint ahogy a nagykovetet ertesitettek is, hiszen ez protokollaris, biztonsagi es egyeb tennivalokat is jelent). Az udvariassag es az iratlan szabalyok megkovetelnek, hogy ebben az esetben a szovetseges es barati szomszed hivatalos tisztsegviselojevel talalkozzon a koztarsasag elnoke. Szerintem.

Szerintem is.

De akkor nem csak én vagyok tájékozatlan (és így mondok véleményt) hiszen meghívták (szlovákiai magyarok?)a szlovák félt is.
""Az értesítés megtörtént, a szlovák fél jelezhte is, Gasparovic abban az időpontban nem ér rá. Sólyom meghívott volt, mi egyebet kellett volna még tennie? ""
Mi is akkor a problémája konkrétan Ficónak? Most már kezdem nem érteni a dolgot.

valaki76 (törölt) 2009.09.12. 12:43:13

Személyes (szubjektív) interpretációm az ún. nyelvtörvény kapcsán:

Szlovák nemzeti párt (SZNP) – néhány ember nacionalista szlogenekből épít magának EGZISZTENCIÁT (szegények semmi értelmes dologhoz sem értenek…)

SMER (Fico pártja) – a kormányzati többséghez szüksége van az SZNP-re

A SMER valódi vezetőit egyáltalán nem érdekli az ún. „MAGYAR KÉRDÉS”, pillanatnyi politikai érdekek mentén foglalkoznak az egésszel…

Az SZNP-nek csinálnia kell vmit a parlamentben – mivel szegények SEMMIHEZ SEM ÉRTENEK és tulajdonképpen értelmes programjuk sincs, pusztán az ún. magyar kérdéssel tudnak foglalkozni…

Ennek van egy hatalmas előnye a SMER számára:

Távol tudja őket tartani a valóban fontos kérdésektől…

Itt okozzák a legkevesebb kárt…

És legalább elfoglalják magukat mindenféle mondvacsinált üggyel…

valaki76 (törölt) 2009.09.12. 12:57:02

SZNP – a nacionalisták valódi bázisa északon van, a déli magyarlakta területeken meglepően csekély súllyal rendelkeznek…

Akár úgy is fogalmazhatunk minél kevésbe vannak egy szlováknak magyar ismerősei annál fogékonyabb a nacionalista szlogenekre…

Egyébként nem nagyon követtem ezt a nyelvtörvény-történetet – vihar egy pohár vízben…

Persze minden elmérgesedhet, ha vannak hozzá kellőképpen felelőtlen emberek…

De alapvetően akkor is mélyebb dolgokról fog szólni az egész (pl. hatalmas méretű gazdasági visszaesésről, növekvő munkanélküliségről, stb.) ez pusztán egy GUMICSONT lesz…

Hogy senki se foglalkozzon a valódi problémákkal, pl. hatékony HATÁRMENTI EGYÜTMŰKÖDÉS, hiszen ez a határ semmit sem választ el… A magyar oldal oldal ugyanolyan, mint a szlovák…

valaki76 (törölt) 2009.09.12. 19:55:59

A valóban fontos hír Szlovákiából:

5,3 százalékkal csökkent a szlovák GDP

2009. szeptember 2. szerda 10:26:58

'A szlovák gazdaság reálértékben 5,3 SZÁZALÉKKAL CSÖKKENT a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest

Az adat megegyezik a szlovák statisztikai hivatal által korábban közölt gyorsbecsléssel. Az elemzők ennél rosszabb, 6,1 százalékos mérséklődést vártak"

Tehát a szlovák csoda a nyugat-szlovákiai autóipari klaszterrel együtt összeomlott...

Most már csak nyelvtörvényeket fabrikálnak...

valaki76 (törölt) 2009.09.12. 19:56:53

És a hozzátartozó forrás:

www.mfor.hu/cikkek/5_3_szazalekkal_csokkent_a_szlovak_GDP-.html

5,3 százalékkal csökkent a szlovák GDP
2009. szeptember 2. szerda 10:26:58

irrelevant 2009.09.13. 12:39:40

Marci, észre kellene már venni, hogy ez a "húzzuk be fülünket-farkunkat, nehogy olajat öntsünk a tűzre" politika nem vált be. 20 év óta ez van, a szomszédok ott gáncsolják a HT magyarokat, ahol tudják, mi pedig a barátság fenntartása érdekében bárgyún mosolygunk hozzá. Ez persze nem azt jelenti, hogy támogatom a szlovák helységnevek lefújását, de ebből a puhapöcs hozzáállásból elég volt. A póló meg szellemes.

eroica · http://fideszfigyelo.blog.hu 2009.09.13. 15:27:55

@otvospeter: Márton keveset írt, de abban igaza van. Érdemes volna válaszolnod az írás végén föltett kérdéseire.
Márton! Ennél azért többet várnék egy nyelvtörvény-cikktől. Ti mit tennétek?

kalapácstollú 2009.09.13. 19:56:00

@Nyár: Igazából nem jöttem rá, mit is kívántál nekem mondani.

werjio 2009.09.14. 10:34:37

Feltévedtem erre a blogra megint, azt gondolom, hogy az üzenet amiért létrejött a párt nagyon jó, a megvalósítás nem sikerült, ez nem más politikia, ez ugyanaz. 5 év múlva talán szavazok megint az LMP-re, addig szurkolok, hogy észbekapjatok.

Nyár 2009.09.14. 11:47:45

@kalapácstollú:
Nem ment el a válaszom, pedig már megírtam egyszer.
Először csak azt akartam mondani, hogy nem értem miért nem hívtak meg a szlovák állampolgárok(magyar szlovákok) egy szlovákot félt is, ha magyart igen. @ a nagy levint pedig azért idéztem, mert megerősített ebben az álláspontomban, mármint, hogy meg kellett volna hívni.
Aztán azt írtad, hogy mégiscsak meghívták a Gasparovicot. Ha ez így van, az infót tőled tudom, akkor ezt a Fico miért nem tudta?
Ha úgy van, ahogy írtad akkor mibe is tudott a Fico belekötni? Én elvesztettem a fonalat. Majd jobban odafigyelek, hátha megértem.

kalapácstollú 2009.09.14. 18:51:33

@Nyár: Félreérthetően fogalmaztam talán. Azt akartam mondani: a szervezők (magyarok, de a Szlovák Köztársaság állampolgárai!) feladata, joga meghívni bárkit is. Tehát nem Sólyom László felelőssége, hogy meghívták-e a szlovák elnököt. Sólyom felelőssége, hogy tájékoztassa a szlovák hivatalosságot az eseményről. Ami meg is történt. E tájékoztatás során tudta meg, hogy Gasparovic aznap nem érne rá, egyéb elfoglaltsága miatt. Tehát nem volt szó a meghívásáról, hanem csak arról, hiába is hívták volna, nem ért volna rá.
Persze, ettől még ildomos lett volna meghívni, legfeljebb valamilyen módon képviselteti magát. Azonban e megnemhívás miatt a Magyar Köztársaság elnökét, rajta keresztül a Magyar Köztársaságot büntetni nonszensz. Ha abból indulunk ki, a Szlovák Köztársaságban a magyar nemzetiségű szlovák állampolgárokat hasonló jogok illetik meg, mint a szlovák nemzetiségű szlovák állampolgárokat, akkor de jure szlovák állampolgárok követtek el informális mulasztást, emiatt aztán Szlovákia bünteti Magyarországot.

VayMárton 2009.09.14. 20:23:54

@eroica: Szia!
Ezt tesszük, s nem fogadjuk el a nyelvtörvényt egy percig sem: www.lehetmas.hu/hirek/594

kalapácstollú 2009.09.14. 21:09:54

@VayMárton: Szükség volt rá, mert...na, szükség volt rá!

Frank'Leó 2009.09.15. 00:02:41

@VayMárton: Ez a jogvédő szolgálat tetszett.
Mint párt, mit tennétek Sólyom, illetve a kormány helyében?

VayMárton 2009.09.15. 00:28:20

Én a kormány helyébe lemondanék, Sólyom helyébe meg elmennék a pride-ra.

Frank'Leó 2009.09.15. 12:21:24

@VayMárton: Értem: monnyonle!
De mit tennétek?

kisvirág15 2009.09.16. 09:04:11

Teljes mértékben igazad van.
"Itt tényleg szaporodik a „hülyék” száma, vagy csak átmenetileg gárgyultak meg?" Sajnos nem átmeneti.
Így próbáltak jó pontot szerezni a szavazóik körében, hozzáteszem sikertelenül. Most meg ahelyett, hogy bocsánatot kérnének a város jó érzésű lakóitól inkább az igazukat, próbálják bizonygatni.

kisvirág15 2009.09.16. 09:04:48

Teljes mértékben igazad van.
"Itt tényleg szaporodik a „hülyék” száma, vagy csak átmenetileg gárgyultak meg?" Sajnos nem átmeneti.
Így próbáltak jó pontot szerezni a szavazóik körében, hozzáteszem sikertelenül. Most meg ahelyett, hogy bocsánatot kérnének a város jó érzésű lakóitól inkább az igazukat, próbálják bizonygatni.

kisvirág15 2009.09.16. 09:09:50

@TaTa86.: Mellékesen megemlítem, mi itt jól megvagyunk a határ mellett. Voltunk mindig is egy-két "eszementet" leszámítva. A város lakossága annyira nem értett egyet a polgármesterrel, hogy csak néhány nézelődő ment kíváncsiskodni.

Éhesló 2009.09.16. 22:00:44

@kisvirág15: Az "eszementek" egykor szembeszálltak az antant által pénzelt "csehszlovák" "hadsereggel" és a városaikat arrafelé megvédték a túlerő ellen.
Nos ma ezért vagy magyar állampolgár és nem kisvirágova.
A sok szerencsétlen "eszement" már akkor sem tudta merre van ejrópa...IGAZ?

Galadhriel 2009.09.16. 22:51:10

@Éhesló: Akkor háborús helyzet volt.
Ugye, Te sem szeretnéd, hogy az legyen?!

Ugye, nem vak ez a ló, csak éhes. :-)

kisvirág15 2009.09.17. 04:24:12

@Éhesló:
Tisztázzuk egy kicsit az itt állomásozó katonákhoz csatlakoztak a városiak és igen ők nem voltak eszementek, de segítséggel sikerült csak szembeszállniuk.
Most nem a városunkat készültek "lerohanni", hanem áthaladtak rajta. A te nagy hőseid ( Medvácz, Csah )pedig 1919-ben fejvesztve menekültek volna, mert bizony ők cseppet sem bátrak csak fejükbe szállt a "hatalom". Végül, de nem utolsósorban teljesen mindegy, hogy minek neveznek és melyik országban élek akkor is Magyar maradok.

kisvirág15 2009.09.17. 04:33:19

@Éhesló: Kimaradt, ismerem már elé régóta őket így tudom, hogy csak feltűnősködni akartak no meg pár jó pontot szerezni, ez utóbbi nem jött be nekik.

Éhesló 2009.09.17. 20:26:25

@Galadhriel: Nem véletlenül idéztem ide Lova írását az értelmetlen és eredménytelen "gesztuspolitikáról".
A háborús helyzet már párszor előállt azóta is, de meghátrálásunk miatt nem tört ki háború. Sajátos módon ez sem vezetett megbékéléshez.

A nevemmel való viccelődés nem az a humortípus, amit kisiskolás kor felett az értelem és intelligencia megnyilvánulásának tartanék, sőt.
Különösen nem vitázó, beszélgető emberek között.

Éhesló 2009.09.17. 20:34:23

@kisvirág15: nem vitattam mi történt, csak felhívtam a figyelmedet azokra a talpig emberekre, akik nem hátráltak meg akkor, amikor mindenki más már meghátrált. Ezért a róluk leírtakban nincs vitánk.
A "volna" felénk nem történelmi kategória.
A polgármester (szerintem)azon a nyelven szólalt meg (írt), melyet a tót atyafiak jól beszélnek, és amelyet velünk szemben használnak. Ettől ő sem nem több, sem nem kevesebb senkinél, de főleg nem azoknál, akik nemzettársainkat szuttyogatják a felvidéken közel 90 éve.
Ezért talán szerencsésebb lenne, ha a nyelveteket azokon köszörülnétek és nem azokon, akik nem langyos nyelvcsapásokkal nyalják a tót soviniszták alfelét.
Hogy kinél és milyen pontokat szereztek, az ízlés függő: valakiknél jót, valakiknél rosszat, valakinél meg semmilyent. Mostanság inkább jobbbra tart mindenki, ha szavazatot akar nyerni, és ezt nem bánom különösebben.

Ezen kívül a figyelmedbe ajánlanám a Galadrielnek írtakat is:
A nevemmel való viccelődés nem az a humortípus, amit kisiskolás kor felett az értelem és intelligencia megnyilvánulásának tartanék, sőt.
Különösen nem vitázó, beszélgető emberek között.

kisvirág15 2009.09.17. 21:16:32

Kezdem a végén, hasonló stílusú hangnemedre hasonló stílusban válaszoltam (virágova). Erről ennyit.

Ők nem azon a nyelven szólaltak meg, mint Fico, hanem alapból ilyen a stílusuk és ez nem jobb vagy baloldaliság kérdése. Bár Medvácz Lajos nem annyira, de Csah Gábornak vannak "megnyilatkozásai". Azt mondod, hogy szerinted van akinél jó pontot szereztek, én itt élek és pont elhivatott fideszes lakosoktól halottam negatív véleményt, nem csak emiatt, történtek itt már más események velük kapcsolatban, amelyek negatív felhangot vontak maguk után. Úgyhogy igencsak rászolgáltak már a nyelvköszörülésre. Alsó-fertály...ról pedig annyit, hogy ők mindig arra hajlanak amerre a szél fúj.
Nem kedveljük Ficót, a nyelvtörvénnyel sem értünk egyet, de ha már levelet írnak akkor írják meg tisztességesen. Olvastam a Salgótarjáni polgármester levelét az sokkal jobb volt. Nem is kapott olyan negatív visszhangot, mint a Balassagyarmati.
Ezért mondtam, hogy engem ne járassanak le, írják rá, hogy magánvélemény vagy írassák alá azokkal akik egyetértenek az ily módon megfogalmazott levéllel.

Éhesló 2009.09.17. 22:08:23

@kisvirág15: A neveddel egy lehetséges állampolgárság változásra mertem utalni, sajnálom, ha félreértetted.
Amennyiben nem tudnád, a felvidéken nem nevezhetik magukat magyarul az asszonyok, hanem ezt a kedves tótos toldatot kell viselniük élethossziglan. Nyelvtörvény nélkül is.

Nem értem, miből gondolod, hogy buktor fan vagyok. Nos nem vagyok az, vele és embereivel kapcsolatban - akárcsak az lmp szimpatizánsai többségének - nincsenek illúzióim.

Nem tették fel népszavazásra amit írtak, mint ahogyan más kedves választott képviselők sem teszik fel népszavazásra undorítóbbnál undorítóbb akcióikat, kezdve böszmétől, lezárva demszkivel.

Igazi ellenfeleink korántsem a polgármestereink,és böszméink (bármennyire utálom is őt és bandáját), hanem azok akik szuttyogatják a felvidéki magyarokat sok évtizede.
Nekem legalábbis a sorban előrébb állnak, mint a hivatkozott magyar "alja elit" tagjai.

Kár, hogy még ma is a mieink között találtok ellenfeleket és éles kritikára érdemeseket, mikor szarabbnál szarabb alakok csapnak arcunkba mocskos mancsukkal naponta közel külföldön is - érdemi reakciók nélkül, mind délen, mind északon.

Ezért nincs értelme a gesztuspolitikának, mert nem ez az a nyelv, amin értenek. Nem hozott érdemi eredményt, sem 20 év alatt, sem a rosenfeldi - csermaneki 40 év alatt.

Galadhriel 2009.09.17. 22:29:00

@Galadhriel: Bocsi Éhesló, azt hittem van humorod, ha már ilyen nevet választottál. Ha megnézed, abban bíztam, hogy látod a különbséget egy háborús helyzet és a mai között (gazd. kapcs., sengeni nem-hatás stb.).

Se ami a lényeg, nem látsz más lehetőséget: vagy háborús állapot vagy gesztuspolitika mellett. Ez tényleg nagy baj (majd' azt írtam: szemellenző).

Éhesló 2009.09.17. 22:38:49

@Galadhriel: Nem tudom, hol írtam szerinted olyat, hogy vagy háború, vagy gesztuspolitika.
Nem ezt írtam, hanem azt, hogy még konkrét háborús szituációk esetén történő meghátrálásunk sem volt elégséges "gesztuspolitika" ahhoz, hogy eredményeket csikarjunk ki a külhoni magyarság számára, vagy hogy megnyerjük a művelt és kisebbségi jogok iránt oly annyira érzékeny nyugatejrópa támogatását számukra...

Mindenkivel azon a nyelven kell tárgyalni, amit megért.
Ami nem ment 90+ évig, azt nem kell erőltetni, más módszereket kell keresni, ez a módszer pedig ma nem a még lealacsonyítóbb önfeladás és nem is a nyílt háború.

kisvirág15 2009.09.17. 22:44:41

@Éhesló:
Egy szóval sem írtam, hogy melyik párthoz tartozol, csak felvázoltam, hogy mindegy melyik, nem szeretjük őket. Az elődjét sem, de nem sok választási lehetőségünk volt. Nem örülök, amiket hallok a felvidékiekkel kapcsolatban, de ne a mi kontónkra "bohóckodjanak", mert ezzel nekünk is és a felvidéki barátainknak is ártanak.

Kattints ide, 1,28 -nál lesz érdekes
videa.hu/videok/hirek-politika/fico-gordon-NJhQdJm3c7a9RKoM

Az a sarok ahol elhaladnak az egy középiskola és művelődési központ, nem volt annyi eszük, hogy oktatási szünetet rendeljenek el. A gyalogosok pedig csak kb. 1,5 m-re álltak. Kérdem én, hol voltak a mi nagy hőseink??!! Egyikük még a városban sem tartózkodott, a másikat nem tudom, de a felvételen nem látni. Nem vagyok félős, de a gyerekeket nem kell kitenni ilyen eseményeknek. Hát ennyit róluk.

Surko 2009.09.18. 18:13:49

@Éhesló: Igazad van... Tényleg, sokkal jobb lenne más "nyelven" szólni hozzájuk.

Mondjuk azon a nyelven, amit Jugoszláviában használtak '92 és '95 között?

Ez lenne szerinted az a nyelv, amit értenek és ami sikerre vezet?

Vedd már észre, hogy rengeteget értünk el. A szlovákiában élő magyarok szabadon élhetnek. Ez nem eredmény neked?
Igen, vannak hiányosságok, és lehetne még jobb is a helyzet, de ahhoz, hogy még jobb legyen a helyzet, bizonyára nem a keménykedés a megfelelő eszköz...

Amúgy meg mit magyarkodsz össze-vissza? Miért veszed a bátorságot magadnak, hogy fellépj az összes szlovákiai magyar nevében? Honnan tudod te, hogy mit akarnak ők?

Vedd észre, hogy itthon is vannak magyarok (pl. én is) aki nem ért veled egyet. Miért kellene neked megmondani a határon túliaknak, hogy mi a frankó?

Vannak szlovákok akik nem szeretik a magyarokat. És vannak magyarok akik nem szeretik a szlovákokat. A többség meg békésen éldegél egymás mellett.

Csak persze a békés hétköznapoknak nincsen hírértéke, ezért te azt hiszed, hogy ott non-stop etnikai konfliktus dúl. Pedig nem.

Én például sokkal közelebb érzem magamhoz azokat a szlovák barátaimat akik ugyanolyan liberális felfogásúak, mint én, mint pl. Téged, már megbocsáss, hiába is vagyunk "mi" elméletileg "testvérek".

Ennyit az etnikumról vagy nemzeti hovatartozásról.

Éhesló 2009.09.18. 20:44:18

@Surko: Felesleges ismételten és ismételten is megvádolni engem és bárki mást itthon háborús hangulatkeltéssel. Ha ilyet találsz tőlem, idézd, de ne dekódold, vagy magyarázd félre amit írtam!

Harckocsis budapesti kirándulásról és egyéb baráti és európai dolgokról tót kormánytagok szoktak nyilatkozni, nekem nem szokásom.
Hedviget sem magyar radikálisok verték meg, és nem a jobbik hozott a hazai kisebbségek nyelvhasználatát "eurokonform" módon "szabályozó" nyelvtörvényt.

Azt, hogy neked kik a barátaid, eddigi hozzászólásaidból is sejthettem. Egészségedre.
(Végül is biztosan szövődtek ilyen emberileg értékes barátságok Mohács, Arad és Trianon után is hóhérok és áldozataik között).

Gondolom, az is sejthető, hogy nem egyforma a baráti körünk.

kalapácstollú 2009.09.21. 10:48:16

@Surko: Azért valahol sejthető, hogy mit akarnak, ha egyszer fel vannak háborodva egy őket korlátozó törvény miatt és tiltakozó nagygyűlést szerveznek ezügyben egy stadionban, országos plakátakciót hirdetnek, stb. Annyira szabadon mégsem élhetnek, ezek szerint...
Való igaz, hogy nem lehet azt mondani, az összes szlovák nem szereti a magyarokat vagy azt, hogy az összes magyar nem szereti a szlovákokat. Azonban jelenleg Szlovákiában olyanok vannak kormányon, akik magyarellenességből kívánnak megélni, hasznot húzni. Lássuk be, az erősebb kutya baszik! Ez nem azt jelenti persze, hogy csak erőből lehet megoldást találni, viszont azt ebben a helyzetben valóban jelenti, hogy az állandó defenzív, megfelelni kívánó magatartás, mely a magyar Kárpát-medence-politikát az utóbbi évtizedekben jellemezte, megbukott. A Fico-félék, ha gyengeséget éreznek, akkor nem udvariasan visszavonulnak, hanem ütik a vasat, hanem fokozzák a tempót.

OzzyOsbourne 2009.09.22. 09:43:38

Van két esetem a közelmúltból.
Mindenki vonjon le belőle következtetéseket, és gondolja át, hogy a maga életében talál e hasonló pozitív, illetve negatív cselekedetet.
Nekem a rövid véleményem, hogy a politika és a sajtó baromira úgy kommunikál, ahogy éppen neki jó.
Ez olyan, mint az, hogy a gépkocsi vezetés és a jogosítvány baromira nincs szoros összefüggésben, ha valaki autóval akar valahova elmenni.

1.,
A fiam (9 éves) jégkorongozik és agy tornára mentek Szlovákiába, Trencsin-be.
10 csapat volt, és bejutottak a 4 közé, és ők játszhatták volna az Alba Volán ellen a 3. helyért az utolsó napon a mérkőzésüket.
Ezen a reggelen kimentek a pályára és szárazon, udvaron melegítettek.
Mire végeztek a melegítéssel, visszametek az öltözőbe, mire az edzőt behívták a Szlovákok az irodába.
Közölték, hogyki van zárva a csapat, mert volt 2 túlkoro játékosunk. Levelezés van arról, hogy a mi gyerekeink így mennek, mert nálunk a korosztályok születési év alapján vannak felosztva, de Szlovákiában iskolai évkezdés a korosztály váltás. Beleegyeztek.
Mikor ezt mondta az edző, akkor azt mondták, hogy egyébként meg nem gondolták, milyen erős csapat vagyunk. :-(
Ezek után az edző mejdnem összeverekedett velük, hogy ezt a gyerekekkel nem lehet megcsinálni, hogy mondja el nekik?
Végül visszakövetelt a nevezési díjból valami kis részt.
A 8-9 éves gyerekek zokogva fogadták a hírt. Jéghokisok. Nem ilyednek meg, nem sírják el magukat könnyen, de a lelkük mégis gyermek. A szívünk szakadt meg ahogy sírva vonultak ki az öltözőből. A Volán és a MAC Népstadion végül a 9-10. helyet kapta. Azóta ezek a gyerekek amikor meghallanak szlovák szót, azonnal lebunkózzák őket, amiből volt is konfliktus, mert tudtak magyarul, és kérdezték, miért mondja a gyerek rájuk, hogy bunkók, szemetek. Elmeséltük a történetet.

2.,
Áprilisban voltunk Svájcban a Jégkorong Világbajnokságon.
Az első meccsünk a Szlovák válogatott ellen volt.
Végig, a meccs előtt, közben, utána nagyon jó hangulat volt, egymást kínálgattuk sörrel, italokkal, fényképezgettünk. Szlováko voltak, nem "Magyar" területekről. Nagyon jó érzés volt, és akkor úgy éreztem, hogy igen, Európában vagyunk, és a politikusok kapják be, ahogy azt Woody Allen is mondta.

OzzyOsbourne 2009.09.22. 09:44:19

Hoppá, néhány helyesírási hiba beesett a siettségben, bocsánat.

kalapácstollú 2009.09.22. 13:28:04

@OzzyOsbourne: Ahogyan most is. :)))

Előfordul persze velem is, ugyanígy. Naná! De ezt most mégsem lehetett kihagyni, bocs! :)

OzzyOsbourne 2009.09.23. 14:02:26

@kalapácstollú:
:)))))
Igen, igen igen!
Ha nem 4-5 munkát csinálnék folyamatosan, biztos hibátlan közeli lenne.

De valamit ki is hagytam a történetből.
A jéghoki torna már ment két napja.
Az utolsó előtti estén volt az a bizonyos foci meccs, amikor elverték a szurkolóinkat odaát, és ezen felháborodott a magyar sajtó, és a nép.
Érdekes, hogy addig nem volt baj, milyen erőt képvisel a csapatunk, és az Alba Volán.
Így talán tisztább, miért terelem a politikusok (idegen és hazai) és a sajtó felé a felelőséget.

Annovum 2009.12.01. 13:23:43

Ez van, a svábok magyarul beszélve is németek maradtak magyarországon, a németek, olaszok angolul beszélve is magmaradtak németnek, olasznak amrikában. A Magyar meg még tökéletes szlovák nyelvtudással is megmaradhat MAGYARNAK a felvidéken. Aki megtanulja a más nyelvét csak több lesz, nem kevesebb, a tótoknak inkább tiltaniuk kellett volna a magyarok számára a saját nyelvük használatát mintsem erőltetni, majd rájönnek. HAJRÁ MAGYAROK! Győzzünk az Ő játékszabályaik szerint, mi vagyunk a jobbak? Mutassuk meg.
süti beállítások módosítása