nov
18

Van pofájuk!

Lázár János egy utolsó senki. Erről nem e poszt magasságos szerzője döntött, hanem maga Lázár János. Persze Orbán Viktor is besegített, amikor snájdig famulusát tárcsázta, és ellenállhatatlan hangon belebúgta a telefonba: – „Neked, a Nemzeti Együttműködés Jánosának most az lesz a feladatod, hogy amíg én, a Nemzeti Együttműködés Viktora sunyin lapítok a nemzet ügyeit intézem külföldön, te fogod minenféle jogi, politikai és erkölcsi értelemben is alávaló érvekkel javasolni a magyar jogállamiság legerősebb bástyájának megrepesztését”.
„De, Nemzeti Együttműködés Viktora Úr – bár nem videótelefon, még csalódottságában is önkéntelenül összecsapja a bokáját –, régen nem ezt ígérted ...”
„Kuss! Nem azért toltam Audi A6-ost a seggetek alá, hogy most visszapofázzatok! Itt a Nemzeti Együttműködés Rendszerét építjük, úgyhogy az egész nemzet együttműködik velem! Semjén, Navracsics, Pokorni, Rogán már mind kivette a részét! Most te jössz!”

Orbán Viktor is egy utolsó senki. Emlékszem, 1993-ban, amikor már sejteni lehetett, hogy a Fidesz és az SZDSZ nem „ugyanúgy liberális”, és az előbbi – Orbán Viktor vezetésével – inkább az akkori kormánypártokkal húzna egy demokratikus-utódpárti mezőben, édesanyám azt jövendölte, hogy ő lesz a magyar Adenauer. Az első kormányzása – akkor törvényszerűen, utólag már inkább csodálatos módon – szinte meg is felelt e jövendölésnek. Talán azért, mert akkoriban még működtek a fékek és ellensúlyok. 2010-ben, eme fékek és ellensúlyok nélkül a Nemzeti Együttműködés Viktorából villámsebesen kibújt a magyar Sarkozy, a magyar Berlusconi, s végül a magyar Utolsó Senki, de semmiképpen sem a magyar Adenauer. Nagy volt a ruha, kicsi a Viktor.

Ilyen háttérrel most már segédfogalmunk se lehet arról, hogy a N. E. Jánosának a N. E. Viktora parancsolta-e meg, hogy indítsa meg Sólyom László alávaló besározását, vagy a N. E. Jánosának a saját kis buci fejéből pattant-e ki ez a magasröptű ötlet. Végülis számít ez már? Most majd mozgásba lendül a gépezet, és megpróbálnak az alkotmányos jogállam megcsúfolásának ügyéből Sólyom László számára egy kabátlopási ügyet fabrikálni. Szenvedjen csak a rohadék, aki ahelyett, hogy a NER-t szolgálná, a jog és az erkölcs uralmáért próbál tenni! Szerepeljen a neve a hírekben, és magyarázkodjék ő, hogy az általa oly' nagyra becsült alkotmány miért nem oldotta meg önmagában az elmúlt húsz év alatt a zemberek bajait!

Azt a jogállami alkotmányt jogállami, demokratikus módon működtetni kellett volna! Ez az, amire ti is ugyanolyan alkalmatlanok vagytok, mint a posztkommunisták voltak! Ez az, amiért a magyar állampolgárok bajai négy év múlvára sem lesznek semennyire se megoldva! Ez az, amiért már látható, hogy Magyarország vezetése nem nyolc évet kúrt el a XXI. század elejéből, hanem legalább tizenkettőt! Ti utolsó senkik!

Ha már a jogi, erkölcsi és politikai fertőnek ebből a bűzös posványából a visszafelé törvénykezés ideája is febugyogott, nem lehetne e két senkitől utólag elvenni a jogi diplomát, leszedni a konfirmációt és a keresztvizet? Milyen lenne? Így már át tudná érezni ez a két senki, hogy mit csinál? Persze nyilván nem. Akit ők támadnak, az dögöljön meg, akik meg őket támadják, azok a nemzetre támadnak. És ezt lassan már ők maguk is elhiszik. Megélhetési magyarok, pszichopaták...

Ami Sólyom Lászlót illeti, inkább bízom a bencések értékítéletében. Persze a fenti utolsó senkiknek és Semjén Zsoltnak, az ügyeletes fő-kirakatkeresztény utolsó senkinek nem pálya a hívő katolikus jogászprofesszorok unalmas életét élő Sólyom László. Nekik inkább egy olyan köztársasági elnök imponál, aki „minden reggel olvassa az Evangéliumot”, és azután marad olyan, amilyen – az egyik vaníliás karikán be, a másikon ki. Fájdalmas lesz az a nap, amikor ezek mind egymás vállára állnak, és szembesülnek azzal, hogy még így se érik fel Sólyom László cipője sarkát.

Az a perc fájdalmas lesz mindannyiunknak. Azoknak is, akik állítólag mindenre felhatalmazták ezeket az utolsó senkiket, és azoknak is, akik nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetmas.blog.hu/api/trackback/id/tr552456904

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hezitátorok 2010.11.24. 06:23:10

Az új undokok mintha új stílust hoztak volna. Még mindig mindent a népért, és már a nép által is: nemzeti konzultáció, kétharmados fölhatalmazás, az emberek elnökének kinevezése, a nép jussának visszavétele a közszolgáktól. Mindent a nép álta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

9mmPara 2010.11.19. 09:44:43

Ugyanmár! Lázár János és Sólyom László egy mondatban? Nem bírtam az öreg minden cselekedetéért rajongani, de következetes és végülis elfogadható világkép alapján elnökösködött, önálló, szakmailag alátámasztott gondolatai voltak és vannak. Ezeknek a szerencsétleneknek meg ... áh, nem is bosszantom magam. Csak az vigasztal valamelyest, hogy én személyesen nem vagyok vétkes a hatalomra kerülésükben.

Éhesló 2010.11.19. 20:46:29

Elgurult a gyógyszered és csatlakoztál azokhoz a hülyékhez, akiknek a józan eszét elvette a zorbánfóbiájuk és a 2/3 okozta frusztrációt már csak ilyen módon képesek levezetni ideig óráig, majd jön a következő dühkitörés.
Tőled íly feltűnő gyorsasággal két alkalommal is olvasni ezt az alja fikázást kissé unalmas.
De van még lejjebb is, csak rajta!
Érdeklődve várom!

Éhesló 2010.11.19. 20:48:49

Még valami: ki lehet mászni sólyom hátsójából, mert ez (is) kontraproduktív: el van ő az összegyűjtött ingatlanaival és a nyögdíjával a te nyalásod nélkül is.
Ez inkább ciki neki, mert ilyen mélyre mint itt ebben a postban te, még legrosszabb pillanataiban sem zuhant.
Pedig volt (jó)pár mélypontja neki is.

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2010.11.19. 21:15:03

Sem nem nyolc, sem nem tizenkét, de kőkeményen húsz évet kúrtak el nekünk. Szvsz Dobzse László jó királyunk óta nem volt ilyen improduktív húsz esztendeje ennek az országnak.
Az a baj, hogy sem a Jobbik, sem az LMP, se valamelyik kisebb, parlamenten kívüli változást akaró erő nem képes előjönni egy összefüggő javaslattal, hogy hogy lehetne mégis túllépni ezen a Nemzeti Összesz**ás Rendszerén.

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2010.11.19. 21:16:41

@9mmPara: Te is vétkes vagy, meg én is, hiába, hogy folyamatosan üvöltöttük, hogy "ezt a bandát neeee!!" (megelőlegeztem, hogy te is üvöltötted), egyszerűen mert nem csináltuk elég hangosan és hatékonyan.

kalapácstollú 2010.11.20. 12:06:12

@Éhesló: Amije van neki, ő azért megdolgozott. Úgyhogy ami valóban kontraproduktív az a te vérkommunista dumád, amivel azon igyekszel, hogy a tisztességes úton megszerzett magántulajdont bűnnek láttasd.

beszóló 2010.11.20. 23:23:05

@Éhesló:
Már megint nem a tettek alapján ítélsz. Felejtsd el Sólyom ingatlanjait, a nyugdíját, a családját, stb. Arról beszélj, hogy milyen alkotmányt raktak össze 20 éve. És hogy ennek akkor mekkora jelentősége volt. Aztán milyen volt AB elnöknek, meg közt. elnöknek! Ezeket tényleg elég vicces Lázár tevékenységével összemérni.
Tényleg kíváncsi vagyok a véleményedre.
Bozon írása nekem inkább stílusában nem jön be.

Éhesló 2010.11.21. 00:21:28

@kalapácstollú: egy lmp-s számára persze semmi baj, ha valaki minden létező állami beosztásához faszol egy újabb ingatlant a hülye dófizetőktől, a régieket meg továbbteríti a családban.
Ez végül is jogos, csak erkölcstelen.

@beszóló: A tettei is minősítik, de erről az ab tevékenysége kapcsán már írtam. Két "ősbűn" előzte meg fletóval történő barátságos kollaborációját: a reprivatizáció és az igazságtételi törvény elmeszelése.
Ezekben a közös motívum ugyan az: jogos, de erkölcstelen volt mindkettő.
Akár a gründolójuk.
Egyébként a hozzászólásom nem róla, hanem a postolóról szólt.
De ez ne zavarjon téged sem.

Darvon 2010.11.21. 20:48:23

Te jó ég, mi történt itt! Egy ideje nem követtem ezt a blogot, ahol egykor az éles, jogos kritika és a kellemes stílus mindig együtt mutatkoztak. Az utolsót viszont úgy tűnik leváltották, helyt adva egyes borult agyú kommentelő színvonalának.
Szerintem ezen változtatni kéne.

9mmPara 2010.11.22. 10:24:28

@Adrienne-Éva: "egyszerűen mert nem csináltuk elég hangosan és hatékonyan."
Ezzel nem értek egyet. Van két új parlamenti párt, akiket a többé-kevésbé hangos, de mindenképp elég hatékony "mi" tevékenységünk juttatott be. Tekintettel arra, hogy szavazni csak pozitívan, azaz valaki(k) mellett lehet, ennél sokkal többet 2010-ben elérni illúzió.
Az LMP-nek meg tanulnia, hogy vidéken is el kell végezni azt a pártépítő munkát, mint a fővárosban sikerült, a Jobbiknak pedig le kell tudnia vetkőzni a zsidó-cigány paranoiáját, aztán meglátjuk.

kalapácstollú 2010.11.22. 11:56:58

@Éhesló: Igen, szerintem semmi baj, ha valaki megkapja a tisztességes és törvény szerinti elismerését.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.11.22. 19:42:44

@Darvon: Nekem is ez forog a fejemben egy ideje. Jobban meg kellene szűrni, hogy ki írhat cikket egy párt fő blogjára. Ez a stílus alpári, buta, és cseppet sem objektív, sőt, indulattal teli. Bozonnak ajánlom, hogy inkább magánbloggot vezessen, vagy rendkívüli módon finomítson, ugyanis az elmúlt két írása még tovább gyengíti a külsősök alapján harmatgyengének vélt kommunikációnkat. Amikor minden második ismerősöm azzal állít meg az utcán kutyasétáltatás közben, hogy "egyre gyengébben muzsikál az LMP", meg "olyanok lettetek, mint az szdsz", akkor azért kezd megrendülni a hitem abban, hogy a legerősebb ellenzék lehetünk 4 év múlva, és ebben a kommunikációnak nagyon komoly szerepe van.

Tessék magunkat összeszedni, amíg nem késő!

Éhesló 2010.11.22. 20:47:08

@Member: ehhez nem nagyon tudnék mit hozzátenni. Nem is teszek.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.11.22. 23:25:34

@9mmPara: "Az LMP-nek meg tanulnia, hogy vidéken is el kell végezni azt a pártépítő munkát, mint a fővárosban sikerült, a Jobbiknak pedig le kell tudnia vetkőzni a zsidó-cigány paranoiáját, aztán meglátjuk."

Az LMP ezt tudja, csak ideje és energiája nem volt még rá.

A Jobbikról szóló gondolatod viszont irreális, hiszen az a banda másról sem szól. Ja bocs, még a melegeket is gyűlölik...

Adrienne-Éva · http://www.szeptember.blogspot.com 2010.11.23. 19:57:33

@9mmPara: Provizórikusan fogadjuk el, hogy igazad van, s ennyi reális lehetőség volt változtatásra 2010-ben, bár ez eléggé apokaliptikus képet ad erről az országról, hogy ilyen 20 év után ennyire lehetséges felépíteni és ismertté tenni a változtatás szándékát. Szerintem egyébként nagyszámú ostoba hibát is elkövettünk minden a hatalom berkein kívüli szellemi csoportban.
Viszont a választások óta mind a Jobbik, mind az LMP érdemi aktivitása hanyatlik. Szép gondolat, hogy vidéken erősíteni kell a pártépítést, és elvontan, a körülményektől függetlenítve igaz is, de egyelőre úgy látom, még a központi (ezt nem fizikai hely értelmében értem) értelmiségi mag is tétovázik. Itt írjuk az élő példát: a párt fő blogja (írta Member, akinek szintén emiatt reng a hite), kifejezetten érdekes cikk, és öt nap alatt 14 hozzászólás érkezik, abból darabra a felét első ránézésre nem szimpatizánsok, hanem vitázó egyetnemértők. Tipikus budapesti fanyalgás itt a stílus illőségét vitatni (vagy sarkosabban fogalmazva: tipikus esete, hogy nem lett más a politika a szimpatizánsi kör jórészének fejében), amikor a figyelemfelhívó képesség óriási deficitjét kell(ene) felszámolni. Amiben igenis komoly szerep juthat a vaskos humornak.
Ami nekem egyébként tetszik, de ezt persze nem neked írom már, csak lusta vagyok két kommentté bontani.

bozon 2010.11.24. 17:47:34

Hát, érdekes.

Azt, hogy ki kellene jönni Sólyom hátsójából, akár elcsaphatnám azzal is, hogy ott lenni még mindig jobb, mint a fent említett utolsó senkik társaságában, de kicsit bonyolultabb a helyzet.

Az a nagy büdös helyzet, hogy a Fidesz-kormány intézkedéseiben nem hogy jót, de olyan dolgot sem találni, amivel koncepciózusan vitatkozni lehetne (na jó, néha elő-előbukkan pár lelkes hivatalnok tollából pár jó dolog is, de azokból garantáltan nem lesz semmi, csak figyeljetek!). Valamiféle őrült, konfúz és csak az erőre támaszkodó szabadrablás folyik, aminek az ország fogja vastagon és keservesen meginni a levét.

Lehet erre azt mondani, hogy rettegek meg orbánfóbiám van, de aki visszakeresi a megnyilvánulásaimat akár csak az áprilisi választások környékéig, meglátja, hogy talán én voltam a leginkább orbánfil az egész LMP-n belül. Pontosabban szólva, én tényleg reménykedtem benne, hogy a Fidesz kádáriasodása csak kommunikációs trükk, és noha ez a gyalázatos kommunikáció nekem elég volt, hogy új pártot keressek, bíztam abban, hogy azok az erkölcsi korlátok, amelyeket a demokratikus térfélen abszolútnak gondoltunk 1990 óta, kormányon majd kötik a Fideszt is.

Ez a nagy naivitásom hatalmas pech, hiszen az, ami április óta Magyarországon megy, nemcsak a Fidesz, hanem így már az én számból is segget csinált, de ezzel nektek nem kell törődnötök, ez az én magánproblémám.

Csak azt szeretném, ha ebből egy kicsit tanulnának azok, akik még most is diadalmas Fideszes gőzhengert és hülye fikázódást látnak, illetve azok is, akik egy ilyen kaotikus rombolásnak valamiféle konstruktív kritikáját várják. Természetéből adódóan nincs neki olyanja. Már nekem is a könyökömön jön ki ez a "Fidesz-fikázás", de hogyan lehet konstruktívan kritizálni olyan dolgokat, melyek ártóak, rosszihszeműek, és a logika elemi szikráját is nélkülözik?

Itt a legsúlyosabb dologról van szó, ami egy rendszerváltó társadalomban megtörténhet: a régi elit hosszú és ártalmas agóniája után az új vált a régiek erkölcsi örökösévé. A rendszerváltó küzdelem utólag vált egy pillanat alatt az elitek ócska anyagi érdekű háborújává. Ez egyrészt gazdaságilag véglegesen maga alá temeti az országot.

Másrészt a poszkommunisták által hirdetett szürkeség és langyos lutyfusz mint üzenet jótékony kiüresedése mellett a Fidesz erkölcsi bukása hitelteleníti azokat a demokratikus, konzervatív, keresztény stb. értékeket, amelyeket a fent említett utolsó senkik a szájukra mernek venni.

Gondolkozzatok! Én majd ezért cserében igyekszem gyengíteni az LMP impotenciáját (ez már csak azért is fontos, mert -- nem tudom, látjátok-e -- a Fidesz egyik stratégiai célja az MSZP ellenzéki vezető szerepének bebetonozása), és kevesebbet írni. ;-)

Éhesló 2010.11.24. 18:55:10

Szerintem nem jó dolog senkinek a hátsójában lenni.

Nem kell vitatkoznod senkivel sem. Ez nem kényszer senkinek sem kies hazánkban.
Szabadrablás nem most folyik, hanem akkor, amikor a most cellákban ücsörgő urak főnökei regnáltak.
A jóstehetségedet inkább a lottóban, vagy a tőzsdén hasznosítsd. Értesíts, ha sikeres vagy, mert akkor átértékelem a jóstehetségeddel kapcsolatos előítéletemet.
Jelenleg nem támasztja alá politikai/gazdasági katasztrófajóslatodat semmi sem.

Buktort próbáld meg névértéken mérni és ne haragudj rá azért, mert nem valósítja meg egy lmp-s szimpatizáns elvárásait. Nem a ti szavazataitokra hajt, hanem azokéra akik nem rátok szavaztak. Neki joban sikerült, ahogyan a számarányokat elnézem.
Kies hazánkban semmiféle erkölcsi korlátok nem kötöttek senkit: az ab, az ügyészség, a bíróságok, az ász és kt és kedvenc madarad is végigasszisztálta az elmúlt 8+12 évet elqró és társai mellett, tehát rájuk légy mérges ne azokra akik leváltották őket és más módon gondolják folytatni mint eddig volt.

A nagy naivitásod hatalmas pech, valóban. Bár én nem naivitásnak nevezném. Mert bár te nem rájuk szavaztál, de az emberek többsége igen. Ez 2/3-os alkotmáynozó többséget ér. Még akkor is, ha neked ez a demokratikus választás nem kóser.
Márpedig ez megy április óta, nem más.
Érdekelne, hogy ami 2006 ősze óta ment miért nem verte ki a biztosítékot sem nálad, sem elvtársaidnál?

Tanulnivalónk sok van, kétségtelenül. Elsőre is az, hogy nincs itt a világ vége, ha egy párt a demokratikus felhatalmazásával él és az így elnyert politikai hatalmát gyakorolja, még akkor sem, ha nem baloldali és nem liberális. Van élet a jobboldalon is, sőt azon is túl.
Az egyszerű lelkek számára minden összetett és általuk meg nem értett folyamat káosznak tűnik. Gondolj csak egy repülőtérre, vagy kórházra, vasúti pályaudvarra. Ami egy külső szemlélőnek talán kaotikus, az az irányítók számára tervezett rend.
Még egyszer leírom: nem KELL bírálni bármi áron. Türelemmel kell várni. Legalább egy évet, vagy kettőt. No ha ez megvolt, akkor lehet mérni, mire jutottak azzal a csőddel amit rájuk hagytak barátaitok/elődeitek.
A logika elemi szikráját az nélkülözi, aki nem érti meg, hogy más idők jönnek mint eddig voltak és nem látja érti ezek okát/okait.

Mindnyájan örökösei vagyunk annak a mocsoknak, amit a kádári és a posztkádári kor ránk hagyott.
A jóslásról már írtam, ne erőlködj politikában ezzel, különösen, hogy az aggodalmad újkeletű és nem emlékezek itt tiltakozásokra elqró jogtiprásai során....

Utolsó senkik azok, akik rablóprivatizációval sokadszorra is ellopták a hazánkat és akik az adósság megsokszorozásával dédunokáinkat is adósrabszolgává tették. Ez nem buktor és csapata volt. Messze nem.

Gondolkozz és ne írj hülyeségeket!
Az LMP impotenciája abból fakad, hogy semmiyen magyar és semmilyen - tabunak kikiáltott - többségi ügy mellett nem képes kiállni, beleragadt a PC közbeszéd mocsarába. Ezért hiteltelen vidáken és ezért vált azzá a fővárosban is.
Egy új szdsz nem kell senkinek sem.
Ezen kell változtatni és toporzékolva fikázni idő előtt.
Ez nem az lmp postolók feladata, hanem a kommentelőké. :)
Már ha érted a különbséget!

Jimitudeszki 2010.11.24. 19:39:58

Sziasztok!

Csak néhány gondolat munka közben, a teljesség igénye nélkül:

1. alkotmánybíróság jogköreinek megcsonkítása=jogállamiság kuka=önkény
2. II. nyugdíjpillér megszűntetése = államosítás
példa: Rásosi Mátyás és vidám kis csapata, persze nagyapám akinek a földjét és a házát elvették az nem volt vidám
3. ügyvédi törvény módosítása = ügyvédi kasztrendszer kialakítása. Mindezt úgy, hogy néhány korlátolt kisstílű ügyvéd(kisdr. Vitányi Istvány, kisdr. Rubovszky György, kisdr hogykapta Gaudi-jobbikosjogvédő-Nagy Tamás, kisdr. Vas István) öteleteléséből születik olyna törvény, ami azt mondja, hogy 2 év ügyvédjelölti gyakorlat többet ér mint 20 év bírói, ügyészi v. jogtanácsosi tapasztalat. Ez meg a józan ész kidobása az ablakon(meg még pár alkotmányos alapjog és elv lábbal tiprása).(Én csak 5 éve vagyok jogtanácsos, de ha végleg elegem lesz pestből, meg a multikból, akkor haza akarok menni békésbe ügyvédnek, na ennek most annyi, igaz ez már csak hab azon a tortán, hogy államosítják a nyugdíjamat).

Itt szeretném egyébként megköszönni Dr. Schiffer Andrásnak, hogy a törvény bizottsági vitájában egyedül próbált értelmes módosítási javaslatokat átvinni...persze nem sikerült ezeket elfogadtatni, de ez nem az ő hibája...

Összegezve a mai magyar jogalkotás színvonala - az utóbbi évek rendkívül alacsony színvonala után- meglepő módon olyanná vált mintha valaki - egy igazi hülye valaki (és itt nem a minden tiszteletet megérdemlő fogyatékkal élőkre gondolok)- a budin gondolkodna reggel és nap közben nem a gondolatait vetné papírra, hanem a reggeli végterméket...s ezt követően a t. képviselők törvénybe iktatják eme nevén nem nevezett dolgot… majd pár nap elteltével a köztársaság elnöke boldogan aláfirkantja(mert hisz tud írni:)....a jogban jártas honpolgár meg csak értetlenül néz, hogy ugyan mi lehet ez a sz..r?

Azért szeretném megköszönni a legalja MSZP-nek és pincsikutyályának az SZDSZ-nek is, hogy sikeresen 2/3-os pártot csináltak a FIDESZ-ből...hogy a jogállam egy rakás pénzéhes hülye után egy rakás igazi hülyének a játékszere legyen.
Üdv!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.11.24. 21:17:35

Éhesló ezek szerint jóllakott telivér, ha nem csípi a szemét ez a rengeteg szemét. Igazából a kommentje tipikus fidesz sallang, fel lettünk ruházva, ezért azt teszünk, amit akarunk, elvégre semmi sem örökérvényű. Azt viszont nem írta le, hogy a fidesz lépései miért is érik meg nekünk, átlagfizetésből élő átlagpolgároknak? Egy ilyen magyarázó posztot szívesen látnék.

Éhesló 2010.11.25. 20:59:38

@Member: tévedsz, ha azt gondolod buktorfan vagyok. messze nem. Elég ha visszaolvasgatsz pár hónapot (bár ez súlyos mazochizmusra utalna, jobb ha elhiszed nekem, nem vagyok a rajongójuk).
Postot ide nem én írok én csak kommentelem azokat, maiket erre felkent lmp-sek követnek el. :)

Arról sokat lehetne filózni miért is jó ha buktorék nem pöc.ölnek, hanem cselekszenek.
Pár érv:
- A szavazóik ezt várják tőlük. (Nem te és lmp-s társaid, mert ti nem rájuk szavaztatok és nem a ti értékrendetek, világnézetetek szerint teszi amit tesz, hanem pont ellene: ez speciel pech.)
- A kialakult helyzetben nem sok választásuk maradt mást tenni, mert a kassza üres, az emberek várakozása pedig hatalmas. (Böszme és csapata a vidám amerikai hitelminősítőkkel és hihetelenül korrupt és csaló bankokkal alapos csődhelyzetbe vitte a világot és hazánkat is, amit - valljuk be őszintén honfitársaink kissé únnak az elmúlt 40+20 év "sikerei" után)
- Az elmúlt 40+20 évben bekövesedett kommunista hálózatok (politikai, gazdasági, média, oktatási stb. ) hatalmát meg kell törni, ha az országot érdemi változásokon akarják átvezetni és esélyt akarnak a tartósabb politikai túlélésre a csődkezelést követően.

Tehát bármelyik verziót nézem, egyik sem a semmittevésre sarkallja buktorékat.
Engednek tehát az idők szavának és kissé tétován, nem koherensen, de valamiféle cselekvésbe kezdtek.
Ez jobb a hezitálásnál, semmittevésnél, de nem garancia a sikerre.
Ellenben nem jelenti a demokrácia végét.
Ha nem csinálják jól, próbálkozhat más.
(Bőszmét nehéz lesz alulmúlniuk.)

kalapácstollú 2010.12.06. 09:40:37

@9mmPara: "Az LMP-nek meg tanulnia, hogy vidéken is el kell végezni azt a pártépítő munkát, mint a fővárosban sikerült, a Jobbiknak pedig le kell tudnia vetkőzni a zsidó-cigány paranoiáját, aztán meglátjuk."

@bm613: Az LMP ezt tudja, csak ideje és energiája nem volt még rá.

Talán tudja, hogy ezt kellene tennie, csak megtenni nem tudja. :(
Ha egyáltalán valóban akarja... :((

hulyeinformatikus 2010.12.12. 12:24:56

@Member: Ha így is lesz, azt nem a politika megújításának, nem a koherens elképzeléseknek, nem az alulról jövő kezdeményezések felkarolásának, nem a hangoztatott jelszavak és a mögötte levő tényleges valóságnak, hanem a politikai elit végleges, menthetetlen erodálódásának köszönhetitek.

hulyeinformatikus 2010.12.12. 12:26:21

@kalapácstollú: Mert magas ívről le..sajnálták az alapszervezetek munkáját, központilag kiosztották az ukázt.

hulyeinformatikus 2010.12.12. 12:31:00

@Éhesló: "- A szavazóik ezt várják tőlük. (Nem te és lmp-s társaid, mert ti nem rájuk szavaztatok és nem a ti értékrendetek, világnézetetek szerint teszi amit tesz, hanem pont ellene: ez speciel pech.)"

Senki (még a plebs sem) sem várta az ad-hoc politizálásból eredő kiszámíthatatlan környezetet, tökéletesen alkalmatlan állami vezetők pozícióba ültetését, a magántulajdon államosítását és ezeket leöntő tejszínhabos demagógiát.

hulyeinformatikus 2010.12.12. 12:37:05

@Éhesló: "- A kialakult helyzetben nem sok választásuk maradt mást tenni, mert a kassza üres, az emberek várakozása pedig hatalmas. (Böszme és csapata a vidám amerikai hitelminősítőkkel és hihetelenül korrupt és csaló bankokkal alapos csődhelyzetbe vitte a világot és hazánkat is, amit - valljuk be őszintén honfitársaink kissé únnak az elmúlt 40+20 év "sikerei" után)"

Csakhogy az emberek várakozását a lila-ködbe bujtatott 8 év ellenzéki kommunikációja uszította.
Akkor nincs mit tenni, ha a pillanatnyi politikai támogatottságot kell mindig szemelőt tartani.
Akkor meg lehet csinálni, hogy nem kiállnak az emberek elé és közlik, hogy ez és ez miatt ennyi adót kell ennyi ideig emelni, hanem elhitetik velük, hogy a "multiadót" nem ők fogják az utolsó fillérig is, kamatosan megfizetni.

Éhesló 2010.12.12. 14:59:16

@hulyeinformatikus: szerintem az álláspontod (nyilván nem egyedüliként) elfogult buktorékkal szemben.
Nem olvastam ilyesmiket itt ezen a blogon, de máshol sem libajnairól, vagy böszméről pedig valami miatt a zemberek elhajtották őket és a helyükbe 2/3-dal buktort tették. A "mérvadó ejrópaji" sajtó sem volt kikelve magától, sem a vérben/könnygázban úszó ünnepeink, sem a drasztikusan elszálló (elhazudott) hiány és adósságadatok láttán. Tehát a hitelességben deficit van erősen, itt is, ott is. A gazdasági és politikai válságot nem buktorék (gazdaság)politikája hozta létre nekik a válságból történő kilábalásra adtak választóik (nem a média és nem a "mértékadó ejrópaji" média) felhatalmazást. Meglehetősen rendkívülit, ami az elmúlt 100 évet illeti.
Ez nem ok és előzmény nélküli baleset, hanem annak a jele, hogy a zemberek nem fogadják el a népét eláruló "ejrópai" "értelmiség" és az álataluk manipulált PC média hazugságait.
Pont ellenkezőleg: elutasítják azt.
Éppen ezért poklokra kell menniük, hogy ismét olyanoknak higgyenek, akik ide juttatták őket.
(Még nincsenek ott, ezért nyugodtan szemlélik az össznépi rikácsolást a minimálbérükkel, vagy a segélyükkel. A választók többsége nem a nyugdíjtőzsde ügyfele, hanem a kárvallottja ennek a rendszernek, és működtetőinek ezért röhög rajtuk, veletek együtt.)

Éhesló 2010.12.12. 15:04:45

@hulyeinformatikus: én nem emlékszem arra a lehetséges más politikára, amely ne ugyanilyen ordas uszítással próbálná megszólítani MOST az embereket, mint anno buktor. (Persze az eredményességében van különbség jó párszor tíz százaléknyi.(
Azt pedig egy pillanatig se veszítsd szem elől (te sem), hogy ebben a szerencsétlen országban nem buktoréké volt a hatalom 8 évig.
A multiadót pedig nem a zemberek fizetik, hanem a bankok és monopolszolgáltatók a profitjukból.
De ha te látsz olyan rovatot majd az adóbevallásodban, amiben ezt próbálják meg behajtani rajtad, szólj!
Kíváncsi leszek rá nagyon.

hulyeinformatikus 2010.12.12. 21:16:40

@Éhesló: "én nem emlékszem arra a lehetséges más politikára, amely ne ugyanilyen ordas uszítással próbálná megszólítani MOST az embereket, mint anno buktor."

Segítek:

"Ez a népszavazás egyrészt arról szól, hogy az emberek a kormány néhány hazug intézkedését hatályon kívül akarják helyezni, mert nem fogadják el, hogy a kormány egyoldalúan felrúgta a velük kötött társadalmi megállapodást. Ezt történelmi lépésnek tartom, ilyenre még nem volt példa Magyarországon. Március 9. után semmi nem lesz olyan, mint amilyen előtte volt. A kormány elhitette az emberekkel, hogy számukra a demokrácia csak annyi lehetőséget ad, hogy négyévente egyszer elmehetnek szavazni, és két választás között csak annyi a dolguk, hogy eltűrjék a kormány megszorításait, hazugságait és sarcait. A népszavazás tehát arról is szól, hogy az emberek most először mutathatják meg, hogy a két választás között is megvan arra a békés, alkotmányos eszköz, hogy kezükbe vegyék az ország jövőjének alakítását. Ezért a Szociális Népszavazást a magyar demokrácia megújítása első lépésének tartom."

Pár hónappal később, ugyanez az ember elutasítja az új alkotmány és a nyugdíjrendszer "átalakításáról" szóló népszavazást.

hulyeinformatikus 2010.12.12. 21:18:18

@Éhesló: "De ha te látsz olyan rovatot majd az adóbevallásodban, amiben ezt próbálják meg behajtani rajtad, szólj!
Kíváncsi leszek rá nagyon."

Te bevallod a vásárlásaid áfa értékét?
Ha nem, akkor ugye nincs is?

hulyeinformatikus 2010.12.12. 21:20:03

@Éhesló: "szerintem az álláspontod (nyilván nem egyedüliként) elfogult buktorékkal szemben."

Talán, mert megvezettek?!

Éhesló 2010.12.13. 08:33:56

@hulyeinformatikus: egyrészt nem azt írtam, hogy buktor a neki kellemes ügyekben ne lett volna demagóg, vagy populista, másrészt pedig semmi jelentősége nincs annak, ki mit gondol két választás között a kormányról.
Ezt maga a nagy lmp kedvenc sólyom tanította meg nekünk 2006 őszén. Most neked is van alkalmad megtanulni az lmp-vel és mszp-vel együtt.

Arról mertem írni, hogy a kormányra böszme, az imf és eu által rákényszerített adósságcsapdában vergődő buktorral szemben ugyan azt a demagóg és populista eszközrendszert próbálja meg az "ellenzék" kéz a kézben alkalmazni, mint ő tette volt amikor ellenzékben leledzett.
A monopolszolgáltatókra és bankokra kivetett adót azok a profitjuk terhére fizetik meg (ezért abban ynilván igazad van, hogy eme adók forrása is a zemberek által elköltött jövedelmük). Ellenben a zemberektől nem versenypiaci körülmények között ellopott pénzt (extraprofitot) adóztatja meg az állam az új adókkal.
Jövőre meg lehet nézni, nőtt-e, vagy csökken-e a különadók hatálya alá esők profitja.
Ebből lehet MAJD következtetéseket levonni.
Buktor meg is fogja tenni és ha kell megemeli az adó mértékét (az írek 99%-ról gondolkodnak), hogy az emberektől ellopott pénzt itthon (a magyar állami költségvetésben) tartsa. Jól teszi.
Azt nem gondolom, hogy egyetlen lmp-st, ballibát, szocit stb. megvezetett volna buktor.
Ők kellően gyűlölik 1998 óta és ez nem változott érdemben, hanem az eredményei láttán tovább nőtt ez a féktelen gyűlölet. Ezt tükrözi az lmp blogja, és a hozzászólások is.
Ezért téged senki nem vezetett meg böszmén, csapatán és az őt elképesztő hazugságaiban, gazdasági ámokfutásában is támogató hitelminősítőkön és eu. tisztségviselőkön kívül.
Akik idén buktorra szavaztak (a mélyszegénységbe csúszó-zuhanó plebs) az alsó társadalmi rétegek és a lassan felszámolódó, délamerikanizálódó valaha talán volt "kádári középosztály".
Ők adták a 2/3-ot.
Nem ok nélkül: azért, hogy buktor megmentse őket az élősködőkként fosztogató "segílyesek" seregétől, az uzsorásoktól, és privatizáció során kialakított monopóliumok pénzbeszedőitől, kartellmegállapodások, korrupt rendszerek maffiózóitól.
Ha ez nem sikerül buktornak, akkor majd vona vagy más széljobber megoldja.
Drukkoljatok ezért inkább buktornak!

hulyeinformatikus 2010.12.13. 08:44:39

@Éhesló: "Arról mertem írni, hogy a kormányra böszme, az imf és eu által rákényszerített adósságcsapdában"

I.) Senki nem tartott pisztoly a fejünkhöz, hogy tovább nyújtózkodjunk, mint ameddig a takarónk ér.
II.) A patás EU és a kénköves leheletű ÁJEMEF kényszerített minket, hogy fegyelmezett költségvetést hajtsunk végre, ergo nem engedte, hogy megint elszaladjon velünk a lóláb (nyilván ő is viszontlátni szeretné volna a pénzét).
III.) Volt olyan pillanat, amikor senki nem volt hajlandó finanszírozni az országot, akkor dobott mentőövet a két szervezet, egyébként olcsóbban, mint a piac tette volna.

hulyeinformatikus 2010.12.13. 08:47:29

@Éhesló: "A monopolszolgáltatókra és bankokra kivetett adót azok a profitjuk terhére fizetik meg (ezért abban ynilván igazad van, hogy eme adók forrása is a zemberek által elköltött jövedelmük). Ellenben a zemberektől nem versenypiaci körülm"

Milyen monopolszolgáltatókat?
Nem hallottam volna, hogy megadóztatnak az erőműveket, energiaszolgáltatókat, gáz, víz és csatorna műveket..

hulyeinformatikus 2010.12.13. 08:50:34

@Éhesló: "Ellenben a zemberektől nem versenypiaci körülmények között ellopott pénzt (extraprofitot) adóztatja meg az állam az új adókkal."

A monopolhelyzetet civilizált országokban nem ágazati különadóval, hanem versenyhivatali eljárással szokták jutalmazni.
Kevered a szezont a fazonnal.

hulyeinformatikus 2010.12.13. 08:52:40

@Éhesló: "Ezért téged senki nem vezetett meg böszmén, csapatán és az őt elképesztő hazugságaiban, gazdasági ámokfutásában is támogató hitelminősítőkön és eu. tisztségviselőkön kívül."

Én - alternatíva híján - rájuk szavaztam, mivel szó sem volt róla, hogy a gyerekeimnek szánt vagyonom (Mi, 83-asok jó eséllyel soha nem leszünk nyugdíjasok..) ellopják, igenis: megvezettek.

Éhesló 2010.12.13. 09:10:26

@hulyeinformatikus: elbeszélünk egymás mellett. Böszme kapcsán arról írtam, hogy sem nem vette őt körül ilyen mély gyűlölet a tettei ellenére sem a "mértékadó ejropaji értelmiség" részéről, továbbá, hogy hazugságait és az ország adóssághegyek alá temetését 2008-ig tevőlegesen támogatta, sőt a hazugságaival is fedezte az eu. EZ mégis csak 6 ÉV volt!
Ez azt mutatja számomra, hogy senki nem tudta böszmét és bandáját 2008-ig kényszeríteni semmire. Az akkor bedőlő USA pénzpiacok elszívták a forrásokat és ekkor borult be böszme és az ország is. Ezért jött az imf is. Addig sehol sem volt. Az "olcsóság" relatív fogalom, de nem vitatom.
(Az pedig, hogy ki mit hajlandó finanszírozni érdekes post lenne, ha valaki megírná. Amikor minket "kóstolgatott", az izlandiakat pedig bedöntötte az "objektív piac", akkor még az íreket, görögöket vidáman pénzelték. Azokban a hetekben döntött órák alatt az EKB 2500 MILLÁRD Eurós gyorshitelről angol és német nagybankoknak. NEM ORSZÁGOKNAK NAGYBANKOKNAK!)

Nem azt írtam, hogy MINDEN monopolszolgáltatónál keletkező extraprofitot megadóztatott (sajnos nem tette meg). Ezért nem értem a felvetésedet.
Az pedig, hogy ki mivel szuttyogatja az extraprofitot kaszálókat, nem az én kompetenciám, ezért nem keverek semmit semmivel. Egy adott kormány és törvényhozás hatásköre az adó és versenypolitika. Nekem (és az emberek többségének is) szimpatikus ez a jövedelemelvonás és támogatom. Ahogyan elnézem ejrópában is népszerű lesz.

Sajnálom, ha megvezettek, legközelebb inkább olyanokra szavazz, akik nem tesznek ilyet. Na jó: ez nem cinizmus, hanem (kéretlen)jótanács volt.

Bartoki 2010.12.13. 11:59:33

@Éhesló: "Ellenben a zemberektől nem versenypiaci körülmények között ellopott pénzt (extraprofitot) adóztatja meg az állam az új adókkal."

És tett is valamit a nem versenypiaci körülmények megváltoztatásáért?

Vagy kényelmesebb ez így, hogy hagyjuk hogy a monopóliumok lenyúlják a népet, cserébe az állam meg majd egyszerűen elkéri az ő százalékát? :)

hulyeinformatikus 2010.12.13. 15:13:17

@Bartoki: Milyen monopólium?
A pénzügyi szektorban, a távközlésben, a kereskedelemeben monopóliumok vannak?

Éhesló 2010.12.13. 21:44:51

@Bartoki: Már válaszoltam egy olvtársnak ilyesmivel kapcsolatban:
"Az pedig, hogy ki mivel szuttyogatja az extraprofitot kaszálókat, nem az én kompetenciám, ezért nem keverek semmit semmivel. Egy adott kormány és törvényhozás hatásköre az adó és versenypolitika. Nekem (és az emberek többségének is) szimpatikus ez a jövedelemelvonás és támogatom. Ahogyan elnézem ejrópában is népszerű lesz."
@hulyeinformatikus:
A távközlésben, kábel- és internetszolgáltatásban inkább monopólum van, mint kartell. Más gazdasági ágazatokban inkább kartellek, mint monopóliumok.
A lényeg a gazdasági erőfölénnyel visszaélésük és az extraprofit, amit ezzel elérnek.

Bartoki 2010.12.13. 22:46:57

@Éhesló: "Egy adott kormány és törvényhozás hatásköre az adó és versenypolitika."

A meglátás jó - én is éppen a versenypolitikát hiányolom. Ha csak nem pont ez a versenypolitika hogy meghagyjuk a nem versenypiaci viszonyokat, és a győztestől lefelezzük a folyamatosan keletkező extraprofitot. :)

Persze a lefölözésnél ügyelünk, hogy a CBA, Coop és az OTP legalább 1 nagyságrenddel járjon jobban mint mások. :)

Bartoki 2010.12.13. 23:15:12

@hulyeinformatikus: "A pénzügyi szektorban, a távközlésben, a kereskedelemeben monopóliumok vannak?"

Igazad van - és Éheslónak is - pongyola voltam. Nem igazán monopólium, inkább valamilyen más versenyelőnnyel/lobbierővel való visszaélés van nagyon sok területen.

Pénzügyi szektor - a bankok az apróbetűsben nagyon durva feltételeket is lenyomnak az ügyfelek torkán. Persze nem kötelező szerződni, de ez akkor is erőfölénnyel visszaélés. Ebből sokat vissza lehetne venni a megfelelő szabályok, korlátok felállításával. Valami már történt, de a híres devizahiteles-mentő csomagból jelentős visszalépések történtek (pl. kikerült belőle a "max. a jelenlegi piaci értékig lehet végrehajtani, a többi a bank kockázata", kvázi magáncsődös rész).

Távközlés - jelenleg választhatok, hogy a T-Home-tól veszek kábeles internetet, vagy az Externettől ADSL-t, amit a T-Home ADSL hálózatán szolgáltat, mert csak az van. És ha minden igaz pont most adják el az egész ADSL részlegüket a T-Home-nak. Ez egy természetes monopólium, és nem látom az igyekezetet a felszámolására (fizikai hálózatba, kábelcsatornákba, oszlopokra beengedés). A verseny kiéleződésének elkerülésére :) az ADSL piacon tán még a mai napig él az a korlátozás hogy ha szolgáltatót váltanék a becsalogatós kedvezményekért, akkor csak valóban új ügyfélként tehetem meg, máskülönben X ideig (pár nap, pár hét?) a net lekapcsolásával büntetnek. Ezt is a T-Home erőszakolta ki az összes, az ő hálózatán szolgáltató ISP-től pár éve.

Mobilban szerencsére jobb a versenyhelyzet, bár akkor meg nem értem a rájuk kivetett különadót...

Kereskedelem - a multik a sima méretbeli fölényen (mennyiségi beszerzések) kívül polcpénzzel, 90 napos fizetéssel, bizományba átvétellel és más hasonló lehúzásokkal operálnak. A rájuk kivetett X% adó helyett a beszállítóknak szerintem jobbat tenne ezeknek a megszüntetése. Az nem elég hogy a CBA vs. hipermarket közül a CBA-nak kedvezünk (különadóban, vasárnapi nyitvatartás betiltásával) de egyébként minden más ugyanúgy marad...

Energia - a hagyományos energiaipar lobbija ügyesen elnyomja a feltörekvő megújulókat az átvételi szabályozás irreálissá tételével (hetekre előre félórás bontásban kellene megadni a termelést). Valamit most már maszatolnak a KÁT körül, de még nem tiszta hogy mi sül ki belőle...

Bartoki 2010.12.13. 23:22:38

@Éhesló: "Azt nem gondolom, hogy egyetlen lmp-st, ballibát, szocit stb. megvezetett volna buktor."

Engem pl. megvezetett.

A Fidesz utóbbi pár éves tevékenysége alapján nem gondoltam volna hogy ezt a stílust fogják művelni, ez sokkal durvább mint ami 1998-2002 között ment. Szerintem Török Gábor és sok más ember is így van ezzel.

Pedig sem balliba, sem szoci nem vagyok, "lmp-s" talán.

Igaz, sem a Fideszre, sem ezekre nem szavaztam, mert határontúli magyar vagyok. Na de amint megadják a választójogot... már alig várom :)

Éhesló 2010.12.14. 08:34:03

@Bartoki: drukkolok a választójogotokért.

hulyeinformatikus 2010.12.14. 21:19:39

@Bartoki: Telekommunikációban biztosan nincs (erős) monopólium, pár év alatt a harmadára estek az árak, a sebesség és szolgáltatások bősége pedig a tízszeresére emelkedett.
(Nem teljesen értem, hogyan lehet 2.000 Ft-ért több tíz megás csomagokat árulni.)
A sűrűn lakott helyeken egyre több drótot húznak ki, de önmagában vezeték nélküli hozzáférésből is három országos szolgáltató van.

A közműveknél ennél sokkal nagyobb gondok vannak..

Bartoki 2010.12.15. 11:02:01

@hulyeinformatikus: "Telekommunikációban biztosan nincs (erős) monopólium"

Hát lehetne rosszabb is, az igaz. :)

"(Nem teljesen értem, hogyan lehet 2.000 Ft-ért több tíz megás csomagokat árulni.)"

A végpont és a fizikai vonal fenntartását/kiépítését kb. ennyi fedezi bármilyen technológia esetén - nem véletlen hogy a vonalas telefon sem megy ez alá már évek óta.

Az meg hogy ugyanennyi pénzért sok a Mbit/s, csak azért van mert jobb technológiát használnak: üvegszálat az ADSL vagy kábelTV helyett.

És azért ezek a szuper előfizetések tényleg csak néhány helyen elérhetőek - köszönhetően pont az alacsony versenynek. Ezeket gyakran kisebb szolgáltatók nyújtják, akiknek nincsen tőkeereje, lobbija, már földben lévő kábelcsatornája (ez adja a telepítési költségek 80%-át) hogy hirtelen mindenkit bekössenek.

Mindenkit bekötni a T-cég tudna, de hát ők meg miért sietnének? Szép lassan terítik az optikát, a többi ember meg addigis szívja a kevés Mbitet ugyanazért a pénzért. :(

"A közműveknél ennél sokkal nagyobb gondok vannak..."

Nem vitatom :)

De szerintem ugyanúgy nem oldja meg a versenyproblémát ha a monopol vízművet/távhőművet levesszük különadóra. Az extraprofitot esetleg el lehet így venni tőlük, de azt a problémát, hogy nincs verseny ezért nem törekednek eléggé a hatékonyságra, nem lehet így megoldani.

hulyeinformatikus 2010.12.16. 11:26:09

Húsz évre végre lettem én
Fülkék ura, kemény legény!
Egér - vezér.

Reszkessen mind a macskanép
Uralmuk volt itt épp elég:
Böszme - eszme.

Aki velem egyet nem ért,
Fizetni fog majd mindenért,
Ebül - repűl.

Helyükre űl majd sok komám,
Osztozik gazdag lakomán,
Éhes - méhes.

Nem jut a népnek több falat?
Ezért kell minden köz falat
NENYI- teni.

Nem ad a bank több maszlagot?
Rájuk csapok, oszt jónapot,
Blamázs-bagázs.

"Legyen itt minden nemzeti!"
Ki ellenáll, felökleli.
Magyar-agyar.

"Narancs szin menden éjjeli!"
Ki tudná mind átfesteni!
Viktor-piktor.

Ha örül Horn és Antall úr,
Hogy győzőnk semmit sem tanúl.
Sekély e kéj.

Én egész népemet fogom
Megszerzett kétharmados jogon,
Hülyi-teni.

onefm.hu · http://www.onefm.hu 2010.12.20. 03:35:24

Én részt vettem az LMP kampányban de egyre ellen szenvdesebb az ellenzék viselkedése. Bárkire ki leeht találni bármit. Számomra nem hiteles egy olyan LMP ami tele van bagóssal... hm? Hol zöld? :S

Éhesló 2010.12.21. 19:38:57

@hulyeinformatikus:
A magyarországi vállalatok működési költségei lényegesen magasabbak, mint a nyugat-európai vagy a visegrádi országokban - jelentette ki az MR1-Kossuth Rádió reggeli műsorában a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.

Parragh László szerint ennek elsősorban az az oka, hogy nálunk nemzetközi összehasonlításban magasak a kamatok, és lényegesen többet kell fizetni az energiáért vagy a kommunikációért is. Mindez úgy alakulhatott ki, hogy a privatizációs folyamat során az állami monopóliumokból magánmonopóliumok jöttek létre - hangsúlyozta a kamara elnöke.
MR
süti beállítások módosítása